Gå til innhold

Småting som irriterer deg sikkelig ve han du bor i lag med?


Mammaentil4

Anbefalte innlegg

Noen ganger kan en hel dag bli ødelagt av små ting som irriterer meg med han jeg bor i lag med. Klart jeg tenker i ettertid at jeg overreagerer men... hva trur dere? 

Plutselig kan han være borte, da har han gått å lagt seg i senga og ser en serie eller film uten å si noe. Det kan være selv om ungene er våkne eller at roen nettopp har senket seg, og at endelig kan vi 2 veksle noen ord uten at vi har 4 barn i rundt oss. Dette kan skje hver dag over lange perioder. Jeg kjenner ju at jeg blir litt irritert at han bare melder seg ut slik og kan bli "borte" 1 time eller 2.

Når han aldri slukker lysene etter seg, er han sist som legger seg så står hele huset og lyser i mot. Flere ganger går jeg etter han og slukker lysene på soverommene når vi drar bort eller i resten av huset når det er kveld. 

Overreagere jeg??

Noen som kan fortelle sine "bagateller" som man ikke klarer å overse?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres sikkert litt merkelig ut, men det er faktisk lite som irriterer meg ved han :) Hvis jeg skal si en ting, som i og for seg mange kan se på som et luksusproblem :P - er at han er veldig glad i å vaske klær og må alltid ha det strøkent på vaskerommet.. Det er dog ikke like morsomt å legge sammen klær, så han kan vaske 6 maskiner på en dag, for å få vaskerommet flott, men klærne havner i tvstua, og haugen med klær er bortimot det første man ser når man kommer inn døra.... Heller klær på vaskerommet framfor TVstua mener nå jeg, men når ikke helt inn akkurat der ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Frøkenfryd30 skrev:

Det høres sikkert litt merkelig ut, men det er faktisk lite som irriterer meg ved han :) Hvis jeg skal si en ting, som i og for seg mange kan se på som et luksusproblem :P - er at han er veldig glad i å vaske klær og må alltid ha det strøkent på vaskerommet.. Det er dog ikke like morsomt å legge sammen klær, så han kan vaske 6 maskiner på en dag, for å få vaskerommet flott, men klærne havner i tvstua, og haugen med klær er bortimot det første man ser når man kommer inn døra.... Heller klær på vaskerommet framfor TVstua mener nå jeg, men når ikke helt inn akkurat der ;)

Jeg bor ikke sammen med noen nå, men jeg synes ikke det du skriver høres merkelig ut. Jeg ville aldri i verden bodd sammen med noen dersom de gjorde noe som jeg irriterte meg skikkelig (slik det står i overskriften). Hva slags liv er det egentlig?

Enten må man være nøye og stille krav når man velger å bo (videre) med en mann, eller så må man la være å irritere seg over ting, det er min mening. Ellers ender man jo opp som en sur kjerring.

Anonymkode: 9c532...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, med exen min var det dette (som jeg var med i nesten 10  år):

* Likte seg best hjemme og ble sur om jeg gikk ut (noe som førte til at jeg mistet kontakten med mange venner)
* Sjalu om jeg smilte for mye til en kompis (som førte til at mange kompiser trodde jeg var sur på dem)
* Om jeg lagde noe annet enn "hans middag" ( pizza, potetstappe med tilbehør, koteletter, og kylling. En skjeden gang fløtegratinerte poteter.) som feks. innbakte pannekaker, tikka masala(?) , så klaget han, smakte på det, gikk ut på kjøkkenet og kastet maten... 
* Ryddet aldri/svært sjeldent selv om han er hjemme og får aap..
* Vasket ikke doen etter at han bæsjet.
Ja, listen kan nok egentlig fortsette i det uendelige....

Puh, jeg er glad jeg er ute av det forholdet!



(Velger å poste som anonym. Sorry :P )



 

Anonymkode: 08705...f6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg at han ikke bidrar 50% men mer 20% i husarbeidet. At han ofte finner ting som han irriterer seg over med meg. At han lett for å vise at han er sint. At han kan avvise fysisk kontakt med å "kaste" hånda mi bort.. At han ikke kan ha sex uten å bli full først.

Anonymkode: be777...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor ikke sammen med noen nå, men jeg synes ikke det du skriver høres merkelig ut. Jeg ville aldri i verden bodd sammen med noen dersom de gjorde noe som jeg irriterte meg skikkelig (slik det står i overskriften). Hva slags liv er det egentlig?

Enten må man være nøye og stille krav når man velger å bo (videre) med en mann, eller så må man la være å irritere seg over ting, det er min mening. Ellers ender man jo opp som en sur kjerring.

Anonymkode: 9c532...c84

Jeg leste nok ikke overskriften ordentlig, for jeg leste "småting du irriterer deg over", og som sagt så er det ikke mye jeg irriterer meg over ved han. Det eneste jeg kan trekke fram er dette med de nyvaskede klærne som hoper seg opp i TV stua, istedet for at de ligger på vaskerommet - ute av syne :)

Hva salgs liv det er? Ganske fint egentlig! Når det er det eneste jeg har å klage over etter å ha vært sammen i 12 år, så mener jeg at jeg/ vi er ganske heldige :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mammaentil4 skrev:

Noen ganger kan en hel dag bli ødelagt av små ting som irriterer meg med han jeg bor i lag med. Klart jeg tenker i ettertid at jeg overreagerer men... hva trur dere? 

Plutselig kan han være borte, da har han gått å lagt seg i senga og ser en serie eller film uten å si noe. Det kan være selv om ungene er våkne eller at roen nettopp har senket seg, og at endelig kan vi 2 veksle noen ord uten at vi har 4 barn i rundt oss. Dette kan skje hver dag over lange perioder. Jeg kjenner ju at jeg blir litt irritert at han bare melder seg ut slik og kan bli "borte" 1 time eller 2.

Når han aldri slukker lysene etter seg, er han sist som legger seg så står hele huset og lyser i mot. Flere ganger går jeg etter han og slukker lysene på soverommene når vi drar bort eller i resten av huset når det er kveld. 

Overreagere jeg??

Noen som kan fortelle sine "bagateller" som man ikke klarer å overse?

 

Jeg hadde også reagert hvis mannen plutselig ble borte 1-2 timer uten å gi beskjed. Her om dagen hentet jeg barnet vårt på 2 år i barnehagen, han kom hjem fra jobb like etterpå å gikk rett ned i kjelleren for å spille play stadion uten å si noen ting, ble borte til rett før barnet skulle legge seg, da sa jeg fra at jeg syntes det var dårlig gjort av han å ikke tilbringe de få timene på ettermiddagen med barnet før  h*n legger seg. For min del er det helt OK om han velger å spille noen timer etter at barnet har lagt seg, men ikke hver eneste kveld, det gjør han heldigvis ikke heller. Jeg hadde sagt fra at jeg blir lei meg når du bare forsvinner uten å si fra. Og det må da kunne gå ann å si fra at han må slukke lysene i huset før det er natta, det hadde hvertfall jeg gjort. 

Andre ting jeg irriterer meg over min mann er at han ofte barberer seg over vasken, og lar alle hårene bli liggende igjen uten å vaske etter seg, jeg er såpass sta at jeg vasker ikke alle de hårene som er overalt etter han. Men jeg sier i fra, at jeg syntes det er ekkelt, men han gjør det samme om igjen for det. Men det er ikke noe jeg går å er sur for eller lager noe nummer ut av.

Han har også ting han irriterer seg over på meg, f.eks de få gangene jeg ber han tømme oppvaskmaskinen og jeg ikke har plassert kniver og gafler hver for seg, så mener han det er mer tungvint å sortere de. For min del så er det jeg som tar oppvask og tømmer den oftest, så jeg bruker ikke masse tid på å organisere det helt rett etter hans mening i oppvaskimaskinen, og syntes det er merkelig at han blir kjempe sint om ikke ting i skapene er plassert etter hans ønske, da sier jeg bare tilbake at da får du begynne å tømme den oftere å få det på din egen måte istedenfor å bli sur for sånt. Bagateller etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ab85 skrev:

Og det må da kunne gå ann å si fra at han må slukke lysene i huset før det er natta, det hadde hvertfall jeg gjort. 

 

Men hun HAR jo sagt i fra at han skal slukke etter seg, han gjør det bare ikke. Det er nettopp derfor hun lister det opp som en av de irriterende tingene ved sin partner.

Det tror jeg gjelder for de fleste av oss. Hadde det bare vært å si fra èn gang, og så rettet problemet seg, så hadde det selvsagt ikke blitt noe særlig irritasjonsmoment eller kilde til krangel av det :- )

Jeg bor sammen med en på 19. året nå. Listen over irriterende ting, både store og små, ved han er så mange at jeg skal spare KG for den lange listen. Men det er den listen som er grunnen til at jeg nå har bedt om skilsmisse! :) Han er blant annet en skikkelig uhygienisk gris. Han kan gå f.eks ti dager uten å dusje, mener det er så "tiltak" å dusje. Ikke har han vasket badet EN eneste gang heller på de årene vi har vært sammen. Han tror det holder seg rent av seg selv, han bryr seg ikke. Han bruker klærne til de stinker. DET irriterer meg. Ekkelt.

Dårlig kroppslig hygiene gjorde at jeg for mange år siden sluttet å ha lyst på han overhodet, så sexlivet har vært dødt i over 6-7 år. Og når jeg sier dødt, så mener jeg stein dødt. Nada. Nothing.

Anonymkode: 8c0e9...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vanskelig for å kaste ting, og moren kjøper pynteting og ræl til ham hele tiden. Huset flyter over av ting han har fått i gave fra slekta. De er glad i å ta lodd på basar, og kommer til stadighet på besøk til oss med noe de har vunnet, men som de ikke vil ha selv. 

Anonymkode: af2ef...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snorker.

Han klarer aldri å skyve stolen inntil bordet etter seg.

Han fjerner ikke skjeggstubber fra vasken.

Han stapper aaalt for mye klær inn i vaskemaskinen.

 

Uff, det er en kamp!😅😜😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Frøkenfryd30 skrev:

Jeg leste nok ikke overskriften ordentlig, for jeg leste "småting du irriterer deg over", og som sagt så er det ikke mye jeg irriterer meg over ved han. Det eneste jeg kan trekke fram er dette med de nyvaskede klærne som hoper seg opp i TV stua, istedet for at de ligger på vaskerommet - ute av syne :)

Hva salgs liv det er? Ganske fint egentlig! Når det er det eneste jeg har å klage over etter å ha vært sammen i 12 år, så mener jeg at jeg/ vi er ganske heldige :)

Jeg tror kanskje ikke du leste mitt innlegg ordentlig heller ;)

Du skrev "Det høres sikkert litt merkelig ut,..."

Jeg skrev at det du skrev ikke hørtes merkelig ut. Som et svar til deg.

Derfor:

Det var livet med store irritasjoner som jeg lurte på "Hva slags liv er det?" For jeg synes ikke det høres bra ut. Når det gjelder små irritasjoner så er det bare helt ok, det er jo normalen at man irriterer seg innimellom. Og jeg synes det er veldig fint å høre om dem som er så heldige at de klarer å finne det! :)

Anonymkode: 9c532...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Egentlig er det ikke veldig mye som irriterer meg med mannen min, men om jeg skal pirke så irriterer det meg at:

-han ofte bare slenger fra seg klærne på gulvet, hallo vi har skuffer og klesskap!
- lightere og tannpirkere over alt!
- han MÅ ha meg til å finne fram og velge klær som 1åringen vår skal ha på seg! skjønner ikke greia, han er veldig hands-on og praktisk med alt som har med barnet å gjøre, men akkurat det med klær er vist veldig vansklig:P
- han har tendenser til å være for avhengig av mobilen, men egentlig ikke et stort problem siden han legger den vekk om jeg minner ham på at jeg og lillegutt også eksisterer!
 
 og det er vel alt jeg kommer på, stort sett syns jeg vi har det veldig harmonisk:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ab85 skrev:

 borte til rett før barnet skulle legge seg, da sa jeg fra at jeg syntes det var dårlig gjort av han å ikke tilbringe de få timene på ettermiddagen med barnet før  h*n legger seg.

Så lenge dette ikke er noe som skjer hver dag synes jeg du har dårlig grunn til å klage. Hvis han tilbringer tid med barnet hver da, men velger å spille EN dag synes jeg det er godt innafor. Noen ganger trenger man en pust i bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han kan gå f.eks ti dager uten å dusje, mener det er så "tiltak" å dusje. Ikke har han vasket badet EN eneste gang heller på de årene vi har vært sammen. Han tror det holder seg rent av seg selv, han bryr seg ikke. Han bruker klærne til de stinker. DET irriterer meg. Ekkelt.

 

Det der høres ut som det er vel utenfor å kun være irriterende. Han høres rett og slett ut som en gris, og dette er faktisk noe å ta tak. Synes ikke dette kan sammenlignes med små irritasjonensmomenter i hverdagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor å bare kritisere kan jeg slenge ut noe som irriterer meg å da;

Hun er dårlig til å rydde etter seg når hun lager mat.
Hun tar aldri med seg søppelet ut.
Hun bruker silent treatment som "straff" når vi er ueige.  <--- HATER SILENT TREATMENT!

Endret av kaninen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting ved min samboer som irriterer meg skikkelig, men det finnes jo mange ting som kan være litt småirriterende, men som ikke påvirker meg noe særlig i hverdagen

Han lukker aldri skapdører etter seg, så hver gang jeg kommer inn i et rom så skriker OCD'en i meg og jeg må lukke alt av dører :P Selv om jeg har en smule OCD så klarer jeg likevel å ikke irritere meg for mye, men tar det heller med et smil. Tar meg jo bare noen sekunder å lukke dørene selv

 

Fet som KAN irritere meg litt for mye noen ganger er hans impulsitet. Heldigvis så er han flink til å si ifra til meg før han gjør/kjøper/hopper ut i noe slik at jeg kan diskutere det med han først så han får tenkt seg om. Ikke det at jeg alltid prøver å snakke han fra å gjøre noe, men jeg ønsker at han skal tenke seg om en gang eller to først så han er sikker på at han vil det. Han er ekstremt impulsiv pga sin ADHD, mens jeg er ekstrem andre veien. Selv om han kan være irriterende når det gjelder dette så velger jeg å se på det som noe positivt. Han drar meg litt opp, mens jeg drar han litt ned og med det så møtes vi på midten :) 

Anonymkode: e3a67...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Mammaentil4 skrev:

Noen ganger kan en hel dag bli ødelagt av små ting som irriterer meg med han jeg bor i lag med. Klart jeg tenker i ettertid at jeg overreagerer men... hva trur dere? 

Plutselig kan han være borte, da har han gått å lagt seg i senga og ser en serie eller film uten å si noe. Det kan være selv om ungene er våkne eller at roen nettopp har senket seg, og at endelig kan vi 2 veksle noen ord uten at vi har 4 barn i rundt oss. Dette kan skje hver dag over lange perioder. Jeg kjenner ju at jeg blir litt irritert at han bare melder seg ut slik og kan bli "borte" 1 time eller 2.

Når han aldri slukker lysene etter seg, er han sist som legger seg så står hele huset og lyser i mot. Flere ganger går jeg etter han og slukker lysene på soverommene når vi drar bort eller i resten av huset når det er kveld. 

Overreagere jeg??

Noen som kan fortelle sine "bagateller" som man ikke klarer å overse?

 

Det som irriterer meg mest med min er at han ikke evner å ta til seg kritikk. Eller å prate om alvorlige ting. Han tar sjelden initiativ til sex, veldig tafatt der. Han evner heller ikke å inngå kompromiss om det går utover han og han må Gjøre noe HAN ikke har lyst til. Lite villig til å møtes på midten. Ting skal skje på hans premisser eller så kan jeg bare ryke og reise. Unngår problemer og lever i den tro at ting går over bare man unngår dem lenge nok. 

Og ja. Han er snart en ex.  

Anonymkode: 74101...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Irriterer meg at han ikke bidrar 50% men mer 20% i husarbeidet. At han ofte finner ting som han irriterer seg over med meg. At han lett for å vise at han er sint. At han kan avvise fysisk kontakt med å "kaste" hånda mi bort.. At han ikke kan ha sex uten å bli full først.

Anonymkode: be777...795

Overskriften i tråden spør etter "småting man irriterer seg over". Det du forteller er ikke akkurat småting, synes jeg. Småting er bagateller, det du beskriver er ikke bagateller. 

Jeg er singel nå, så jeg slipper å irritere meg over små eller store ting. Det er litt irriterende, egentlig, jeg burde ha en kjæreste å irritere meg litt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal alltid slå opp ting på nettet, hele tiden. Ser han et fly, opp med mobilen for å sjekke hvor det er på vei, uansett hva vi gjør på. Blir han interessert i noe som skjer i en film (mon tro om slottet til Henry i Tudors fremdeles står?), opp med mobilen, umiddelbart. Blir smågal av at han hele tiden drar opp mobilen og skal taste og sjekke og styre med den. 

Lukker ikke døren til oppvaskmaskinen ordentlig, så det begynner å lukte. 

Tar et nytt glass hver gang han skal drikke, så han bruker opp alle glassene og oppvaskmaskinen blir full etter en dag eller to. Samme med at han tar ny skjærefjøl for hver ting han skal kutte, i stedet for å flytte de ferdig oppkuttede gulrøttene over på et fat, og så kutte opp potetene på samme fjølen. Neida, han skal la gulrøttene ligge på sin fjøl, og ta ny for hver ny grønnsak, så vi går tom for fjøler.. 

Snakker når vi ser film/tv. Gjerne om helt andre ting enn hva handlingen er om. Selv om han har valgt filmen, og det var han som ville se film i utgangspunktet. 

Anonymkode: 1dbfb...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han skal alltid slå opp ting på nettet, hele tiden. Ser han et fly, opp med mobilen for å sjekke hvor det er på vei, uansett hva vi gjør på. Blir han interessert i noe som skjer i en film (mon tro om slottet til Henry i Tudors fremdeles står?), opp med mobilen, umiddelbart. Blir smågal av at han hele tiden drar opp mobilen og skal taste og sjekke og styre med den. 

Lukker ikke døren til oppvaskmaskinen ordentlig, så det begynner å lukte. 

Tar et nytt glass hver gang han skal drikke, så han bruker opp alle glassene og oppvaskmaskinen blir full etter en dag eller to. Samme med at han tar ny skjærefjøl for hver ting han skal kutte, i stedet for å flytte de ferdig oppkuttede gulrøttene over på et fat, og så kutte opp potetene på samme fjølen. Neida, han skal la gulrøttene ligge på sin fjøl, og ta ny for hver ny grønnsak, så vi går tom for fjøler.. 

Snakker når vi ser film/tv. Gjerne om helt andre ting enn hva handlingen er om. Selv om han har valgt filmen, og det var han som ville se film i utgangspunktet. 

Anonymkode: 1dbfb...25b

Hvorfor kjører dere ikke tingene i oppvaskmaskinen fast en gang om dagen? Da slipper dere utfordringene med lukt. Skjønner det kan ha med økonomi å gjøre, men vi kjører alltid vår minst en gang om dagen (vi er en familie her). 

 

Akkurat det med å ta ny skjærefjøl for hver nye ting han skal kutte høres helt hysterisk ut. Har du snakket med han om det?

Anonymkode: 2a77c...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...