Gå til innhold

Farlige hundeangrep - hva gjør man


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis en farlig hund er i ferd med  å drepe hunden din, hva gjør dere?

Noen hunder gir seg aldri uansett hvor mye vold man bruker. Hva sier hundeekspertene? Er du forberedt?

Anonymkode: 94d3b...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Insanomanical skrev:

Jeg hadde stoppet den farlige hunden fra å drepe hunden min.

Har du en hund? det rådet nytter ivertfall ikke.

Han må stramme inn båndet når hunden begynner å bjeffe mot andre hunder.

Når de først begynner å sloss så får du bare vente til de blir ferdig å eventuelt gå til veterinær.

Anonymkode: 6e73a...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar den andre hunden fra din hund ved å ta hunden under magen ved bakbena.

Anonymkode: 19b64...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en hund? det rådet nytter ivertfall ikke.

Han må stramme inn båndet når hunden begynner å bjeffe mot andre hunder.

Når de først begynner å sloss så får du bare vente til de blir ferdig å eventuelt gå til veterinær.

Anonymkode: 6e73a...55f

Jeg foretrekker min måte bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Insanomanical skrev:
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du drar den andre hunden fra din hund ved å ta hunden under magen ved bakbena.

Anonymkode: 19b64...b5d

Jeg hadde stoppet den farlige hunden fra å drepe hunden min.

Jeg ville heller sett på at den drepte hunden min. Er du dum eller..

Anonymkode: 94d3b...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Insanomanical skrev:

Jeg foretrekker min måte bedre.

Hadde likt å sett deg prøve å stoppe en rottweiler på 100kg

Anonymkode: 6e73a...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville heller sett på at den drepte hunden min. Er du dum eller..

Anonymkode: 94d3b...d60

Det er den letteste og sikreste måten å få en hund bort fra din hund. Og jeg gjort nøyaktig det på en rotweiler faktisk.

Anonymkode: 19b64...b5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok heller endt opp på sykehuset, enn å se på noen drepe hunden min. 

Anonymkode: 19b64...b5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg så en Schäfer drepe en dachs for en stund tilbake. Jeg reagerte for sent. Dette er jo en lett hund å stoppe. Hva med de hundene med en betydelig mer kamplyst og smerteterskel?

Anonymkode: 94d3b...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde likt å sett deg prøve å stoppe en rottweiler på 100kg

Anonymkode: 6e73a...55f

Det hadde ikke jeg. Men stoppet den hadde jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særdels skjeldent en finner en rottis på 100kg..

Men å stanse et angrep kan la seg gjøre. Mange faktorer som spiller inn.

Har måtte avbryte hundekamper 2 ganger.Å dra er ikke smart,da hunder ikke slipper selv om de blir dratt litt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reddet hunden min fra en stor hund før, jeg endte med et dypt bitt i låret og i armen. Det var lett verdt det! Heller meg enn han!

Hvis en stor hund hadde angrepet mine så hadde jeg tatt tak i den andre hunden sine bakbein og vridd rundt så den mistet balansen. Evt hadde jeg prøvd å stikke ut øya pp bikkja! 

Man må gå på sårbare punkter som testikler, øyne eller bakben

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS igjen. Det er kanskje noen få som vet hva jeg snakker om. Det går hunder i Oslo som er betydelig verre enn en Rottweiler. Gener som er særdeles betenkelige. Hva med å kaste en murstein på den angripende hunden? For beskjeden vold, bare se her.

 

 

Anonymkode: 94d3b...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg så en Schäfer drepe en dachs for en stund tilbake. Jeg reagerte for sent. Dette er jo en lett hund å stoppe. Hva med de hundene med en betydelig mer kamplyst og smerteterskel?

Anonymkode: 94d3b...d60

Nå låser vel ikke schäfer kjeven slik som staff, så vidt jeg vet? Synd det gikk galt, og lei for at du måtte bevitne dette :icon_frown:

Hvis en kamphund (aka de som låser kjeven og henger fast) hadde gått løs på min lille hybelkanin av en hund hadde jeg virkelig ikke ant hva jeg hadde gjort. Sannsynligvis end opp med å drepe den (blackout ved sinne og frykt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canario

Altså, ingen hunder kan låse kjeven. De har bare såpass sterk kjeve (og psyke) at det kan virke slik.  Og ingen rottweiler veier 100kg såfremt den ikke er sykelig overvektig. 

 Har selv skilt slosskamper mellom to store hannhunder, da tok vi hver vår hund i bakbeina og løfta på tre mens vi vrei.. Da slapp de siden de mistet ballansen . Andre gangen sto vi rett og slett klare til den ene byttet grep, og fikk røsket den ene vekk fra den andre. 

Å vente til det er ferdig er lite lurt, da det kan ha fatale konsekvenser for den ene hunden.  Ved "lett" slossing kan en bøtte med iskaldt vann eller hageslange gjøre susen. Annet triks er å løfte opp etter bakbeina så de mister balansen, vente til de bytter grep for å kjapt få den ene bort eller å rett og slett slå/sparke den ene hunden såpass at den slipper. Da ved alvorlige slosskamper, ikke bare "tulleslossing".   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Fiberhusk skrev:
1 time siden, Fiberhusk skrev:

Nå låser vel ikke schäfer kjeven slik som staff, så vidt jeg vet? Synd det gikk galt, og lei for at du måtte bevitne dette :icon_frown:

Hvis en kamphund (aka de som låser kjeven og henger fast) hadde gått løs på min lille hybelkanin av en hund hadde jeg virkelig ikke ant hva jeg hadde gjort. Sannsynligvis end opp med å drepe den (blackout ved sinne og frykt). 

Nå låser vel ikke schäfer kjeven slik som staff, så vidt jeg vet? Synd det gikk galt, og lei for at du måtte bevitne dette :icon_frown:

Hvis en kamphund (aka de som låser kjeven og henger fast) hadde gått løs på min lille hybelkanin av en hund hadde jeg virkelig ikke ant hva jeg hadde gjort. Sannsynligvis end opp med å drepe den (blackout ved sinne og frykt). 

Drepe den! Vet du hva du snakker om. Jeg slo mot en slik hund som i videoen. Brukte betydelig mer vold enn de pinglene som fremsto der, men den slapp ikke. Vold som hadde drept et menneske. Hva gjør du hvis en murstein mot hodet ikke hjelper. Herregud, folk er naive. Og en hund for meg, og de fleste, er det kjæreste man har. For å si det sånn. Jeg er en stor mann og har jobbet som dørvakt i flere år, men det mest traumatiske jeg har opplevd er å så vidt klare å redde livet til hunden min.

Hilsen TS

Anonymkode: 94d3b...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drepe den! Vet du hva du snakker om. Jeg slo mot en slik hund som i videoen. Brukte betydelig mer vold enn de pinglene som fremsto der, men den slapp ikke. Vold som hadde drept et menneske. Hva gjør du hvis en murstein mot hodet ikke hjelper. Herregud, folk er naive. Og en hund for meg, og de fleste, er det kjæreste man har. For å si det sånn. Jeg er en stor mann og har jobbet som dørvakt i flere år, men det mest traumatiske jeg har opplevd er å så vidt klare å redde livet til hunden min.

Hilsen TS

Anonymkode: 94d3b...d60

Naiv? Ja du var jo forutinntatt. 

Gidder virkelig ikke diskutere med testosteron-drevne aggressive menn som overhodet ikke klarer å se nyansert på noe som helst :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sprayet med forsvarssprayen min. Satser på at det hadde satt hunden som angrep såpass ut av spill at jeg kunne fått tak i min hund. Nå har jeg en knøtliten hund så det skal bare et bitt til av en stor hund før min er død, derfor er jeg alltid veldig på vakt. 

Anonymkode: c18f5...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I situasjoner hvor løse hunder med ymse intensjoner kommer mot meg og mine hunder stiller jeg meg alltid foran hundene mine, de fleste stopper da opp og tenker seg godt om. Enn så lenge har jeg ikke havnet i en situasjon med slåssing, (utenom mellom egne hunder men det blir en helt annen situasjon), men om det hadde kommet dit hadde jeg både sparket og slått.

At enkelte raser "låser" kjeven er en myte. Og til den personen som skrev at h*n slo en hund i hodet med murstein uten at bikkja slapp, - da må du være jævla veik. Om volden hadde drept et menneske, hadde den definitivt drept en hund. Hva tror folk bikkjer, selv såkalte "kamphunder" er laget av, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...