Gå til innhold

Uføre+Arbeid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det når man jobber vedsiden av og være uføre? Jeg kan tjene 60.000kr vedsiden av. 

Jeg sier ifra når jeg nærmer med beløpe grensen 60.000kr? Men hvordan er det etter dette, fordi jeg vet ikke når jeg eventuelt får jobb og hvor mye jeg får utbetalt. Er ringehjelp, så kan kan hende jeg får null arbeid en mnd og masse en annen mnd. 

Anonymkode: be607...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du må holde kontrollen på det selv, og rapporterer dette til NAV etterskuddsvis, sannsynligvis pr mnd, hvor mange timer du har arbeidet og hvor mye du har tjent. Mener å ha lest det, men du bør selvfølgelig kontakte NAV for å få 100% riktig svar.

Anonymkode: 3d289...ea6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har skjønt skal det fungere sånn at du sier i fra hver mnd om du har jobbet og evt hvor mye, og så reguleres utbetalingen utifra det. Hør med saksbehandleren din hvordan du skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, takk :)! Ringe på mandagen da :=

Anonymkode: be607...5d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier i fra når du nærmer deg grensen på 60 000. Ellers blir det du har tjent trukket i trygden din når skatteoppgjøret er klart i juni/juli. Da kan du risikere at alt du har tjent for mye blir trukket av julitrygden fordi du ikke har gitt beskjed. Bare å lese brevene du fikk fra nav i nov 2014. 

Anonymkode: 8ecc8...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke si fra til Nav når du holder den innenfor grensa på 60000. Men husk at neste års feriepenger tas med og at du ikke må overstige grensa inkl. disse pengene.

Anonymkode: b51f3...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest førstedamen
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det når man jobber vedsiden av og være uføre? Jeg kan tjene 60.000kr vedsiden av. 

Jeg sier ifra når jeg nærmer med beløpe grensen 60.000kr? Men hvordan er det etter dette, fordi jeg vet ikke når jeg eventuelt får jobb og hvor mye jeg får utbetalt. Er ringehjelp, så kan kan hende jeg får null arbeid en mnd og masse en annen mnd. 

Anonymkode: be607...5d9

Jeg leverer meldekort annenhver uke, og da fører jeg på evn jobb hvis jeg har jobbet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, førstedamen skrev:

Jeg leverer meldekort annenhver uke, og da fører jeg på evn jobb hvis jeg har jobbet?

Har du uføretrygd og leverer meldekort?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS. Du legger inn på din side på nav.no hvor mye du tror du vil tjene i år tilsammen, så justeres trygden for hele året deretter. Du kan justere summen i løpet av året når du ser hvordan året tegner til å bli.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, førstedamen skrev:

Jeg leverer meldekort annenhver uke, og da fører jeg på evn jobb hvis jeg har jobbet?

Man sender ikke meldekort når man er varig ufør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
Den 6.2.2016 at 19.06, blomstre skrev:

Har du uføretrygd og leverer meldekort?

Nei leste feil.. Jeg er på AAP, så ufør blir jo noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, førstedamen skrev:

Nei leste feil.. Jeg er på AAP, så ufør blir jo noe helt annet.

Da skjønner jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...