Gå til innhold

Far ber meg levere nystrøkene penklær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hahahahaha! Hadde levert klærene i den tilstanden de befant seg i når han spurte.

Anonymkode: 7f02b...711

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

- og ungenes pentøy leveres vel tilbake i nyvasket og nystrøket utgave sammen med ungene kan man anta? :rolleyes: 

Eller ?

Nei, han vasker kun tøyet han får levert som skal være hos han. Han mener det er mitt ansvar siden jeg har daglig omsorg (noe han selv ikke ønsket å ha).

TS

Anonymkode: 14ea8...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, xinnia skrev:

Nå har du jo gjort dette hele tiden frem til nå- så klart det vil bli bråk om du plutselig sier stopp, og det går jo bare utover alt og alle om det nå skulle bli bråk ut av slike "småting" som stryke/ikke stryke klær..

Velg dine kamper og svelg kamelflokker- man kommer gjerne lengre med det, på sikt.

 

Jeg skjønner hva du mener, men min plikt til å tilrettelegge har tullet på seg til fra år til år. Det er blitt ett slit å gjøre ungene klar for samvær....

TS

Anonymkode: 14ea8...b5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, xinnia skrev:

Nå har du jo gjort dette hele tiden frem til nå- så klart det vil bli bråk om du plutselig sier stopp, og det går jo bare utover alt og alle om det nå skulle bli bråk ut av slike "småting" som stryke/ikke stryke klær..

Velg dine kamper og svelg kamelflokker- man kommer gjerne lengre med det, på sikt.

 

Han er en voksen mann. Ikke en unge. I tillegg er han eksen hennes. Han er ikke berettighet til å gi slike ordrer og reagere med irritasjon og sinne når TS ikke gir den samme luksusen som tidligere. Makan. 

Anonymkode: 668d6...d43

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du opptatt på annet hold (jobb, avtaler, organisering osv) så han blir nok pent nødt til å stryke selv, - eventuelt spørre mamma'n sin om hun kan stryke penklærne til barnebarna/ungene hans.

Nå lar du deg utnytte på alle vis, men det tror jeg du ser selv også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er nok at du har lagt altfor mykje til rette fram til no... Far er i stand til å gjere mykje, om han må. Men det er lettare for han om du gjer det😯 kanskje du kan stryke no, og samtidig seie ifrå at det er siste gong? Og så ta små innstrammingar etterkvart. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg visste ikke at å tilrettelegge for samvær innebærer å være fars personlige slave. Til tross for at det er en del år siden mine barn var på samvær hos sin far, så strakk mitt ansvar for tilrettelegging seg til å sørge for at ungene kom seg til han, og hadde med det de trengte. Men det er klart, min eks var aldri en urimelig tulling heller. Jeg hadde sendt med klær og bedt han stryke selv. Eventuelt at han får noen han kjenner til å gjøre det, moren sin f.eks. Kanskje han får til svar av henne at han selv må ta ansvar for ungene sine og alt som følger med det å ha barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den ene siden så skjønner jeg deg veldig godt. Du synes det er viktigere at ungene har en rolig hverdag som fungerer enn å krangle med en eks. Og det er flott. På den andre siden høres dette så slitsomt og provoserende ut at jeg ikke hadde holdt ut. Hva tenker du skjer om du bare slutter å dikke med ham, da? Får ikke barna middag, kaker, såper og klær, da? Er han helt inkompetent, eller bare lener han seg på deg? Jeg tror det siste, og isåfall hadde jeg gladelig gitt beskjed om at nok er nok, og nå får du pinædø vaske klea dine sjøl.

Anonymkode: 3df09...da6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kontormus skrev:

Han kan gjøre det selv! Skulle ellers bare mangle. Èn gang har jeg strøket en bunadskjorte og sendt med, men det for at barnet skulle slippe å stille i krøllete skjorte. Dessuten, de har jo så fantastiske stemødre, de kan jo gjøre det de?

Du måtte dra inn stemor i en stemorfri tråd?

Anonymkode: f1e57...8bd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Far skal ha ungene med seg i selskap og ber meg (på en mindre pen måte) om å sende med dem nystrøkene penklær.

Dette irritert meg, da jeg mener at han kan stryke klærne selv, han har tre dager på seg fra samværet begynner til selskap.

Jeg står for alle utgifter til klær til ungene, også det han ber om at de skal ha fast nede hos han. Jeg fornyer garderoben dems hos far ved behov. 

Ville du strøket klærne til ungene i dette tilfelle, eller latt far få gjøre det selv?

Det er kanskje relevant å informere om at jeg tidligere har levert alt av pentøy ferdig strøket i forkant av alle anledninger han ønsket slikt tøy, men droppet dette da de hadde samvær på nyttårsaften, og det falt ikke i smak hos far...

Anonymkode: 14ea8...b5e

Jeg ville ha dampvasket klærne og bare kastet de ned i en pose, latt dem torke, og levert de til han samtidig at jeg viste han denne. 

....................../´¯/) 
....................,/¯../ 
.................../..../ 
............./´¯/'...'/´¯¯`·¸ 
........../'/.../..../......./¨¯\ 
........('(...´...´.... ¯~/'...') 
.........\.................'...../ 
..........''...\.......... _.·´ 
............\..............( 
..............\.............\...
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mammamy skrev:

Jeg hadde ikke giddi å laga krangel om det. Ender vel m at klærne ikke blir strøket og ungene må gå i krøllete klær, så bare barne det går utover. 

Da må noen av dere kvinner virkelig slutte å være så svake og underdanig

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han evner godt å stryke selv, og det tar ikke bare noen minutter å stryke til denne ungeskokken nei, men han liker det vell bare ikke...

TS

Anonymkode: 14ea8...b5e

Ingen liker å stryke klær. Han får lære seg at noen ganger må alle voksne mennesker gjøre det om man skal gå kledd ordentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare pakk klærne, du. Når du leverer, sier du bare sukkersøtt i forbifarten:"Du, jeg rakk ikke å stryke klærne før vi måtte dra, men det fikser du på noen få minutter; du har jo hele tre dager på deg. Hattepra!"

Endret av Kamikatze
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på med det samme å åresvis. Orket ikke ta kampen av hensyn til ungene. 

Anonymkode: 05438...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Far skal ha ungene med seg i selskap og ber meg (på en mindre pen måte) om å sende med dem nystrøkene penklær.

Dette irritert meg, da jeg mener at han kan stryke klærne selv, han har tre dager på seg fra samværet begynner til selskap.

Jeg står for alle utgifter til klær til ungene, også det han ber om at de skal ha fast nede hos han. Jeg fornyer garderoben dems hos far ved behov. 

Ville du strøket klærne til ungene i dette tilfelle, eller latt far få gjøre det selv?

Det er kanskje relevant å informere om at jeg tidligere har levert alt av pentøy ferdig strøket i forkant av alle anledninger han ønsket slikt tøy, men droppet dette da de hadde samvær på nyttårsaften, og det falt ikke i smak hos far...

Anonymkode: 14ea8...b5e

Hvorfor betaler du alt - har ikke barnets far en jobb?

Forstår ikke at du orker å være mor for en handikappet "mann" som ikke klarer noe. 

 

At du orker!! Skal ikke du slappe av 100% når far har ansvaret???!!!!

Anonymkode: 506b5...fef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner hva du mener, men min plikt til å tilrettelegge har tullet på seg til fra år til år. Det er blitt ett slit å gjøre ungene klar for samvær....

TS

Anonymkode: 14ea8...b5e

Jeezz..at du orker! Jo lengre du venter med å 100% totalt endre stil og krav til ham desto vanskeligere blir det!

 

Anonymkode: 506b5...fef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Far skal ha ungene med seg i selskap og ber meg (på en mindre pen måte) om å sende med dem nystrøkene penklær.

Dette irritert meg, da jeg mener at han kan stryke klærne selv, han har tre dager på seg fra samværet begynner til selskap.

Jeg står for alle utgifter til klær til ungene, også det han ber om at de skal ha fast nede hos han. Jeg fornyer garderoben dems hos far ved behov. 

Ville du strøket klærne til ungene i dette tilfelle, eller latt far få gjøre det selv?

Det er kanskje relevant å informere om at jeg tidligere har levert alt av pentøy ferdig strøket i forkant av alle anledninger han ønsket slikt tøy, men droppet dette da de hadde samvær på nyttårsaften, og det falt ikke i smak hos far...

Anonymkode: 14ea8...b5e

Vil det si at du har mye større utgifter enn barnas far?

Er du veldig rik, eller deler dere 50-50 på utgiftene, bare at det er du som tar ansvaret for innkjøp av alle klær?

(Ikke si at du også stryker og kjøper eksens klær fremdeles?)

Anonymkode: 27c55...a20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

Her var det mange som ville starte krig ...

Du har jo helt klart skjemt han bort, men jeg regner med du har gjort det fordi du viste at det var det beste for barna. Om du har tenkt å "trappe ned" på servicen nå er det sikkert lurt å gjøre det gradvis - og alltid ha barnas beste i bakhodet (noe det absolutt høres ut som om du har!) Jeg synes faktisk at du høres ut som en kjempegod mor som ikke kriger med far, men yter ekstra for at barna skal ha det bra. Du får all min respekt for det.

Som sagt før i tråden (tror jeg) så er det nok viktig at du strengt velger dine kamper og tar en gradvis nedtrapping av ekstraservicen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...