Gå til innhold

Merkelig skjev kul..!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 11+5 og har oppdaget at jeg har en hard kul på venstre side av magen på morgenen, før jeg har tømt blæra. Denne kulen vises tydelig når jeg ligger på ryggen og trekker magen litt inn. Den er litt sånn pølseformet. Kan det være livmoren som blir dyttet opp? Men synes det er så rart at den ligger bare til venstre for navlen. På høyre side er det mykt. Kulen er på venstre side uansett om jeg bruker å sove på høre side. Har hørt at noen har hjerteformet livmor og at dette kan føre til komplikasjoner. Kan det være det:(? Når jeg har tissa er den harde kulen borte igjen. Noen som har erfart noe lignende? Eller vet hva dette kan være? Blir litt engstelig.

Anonymkode: a5320...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er livmora som presses opp av blæra. Helt ufarlig og helt vanlig! :) 

Anonymkode: 18d10...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nå i uke 11+5 og har oppdaget at jeg har en hard kul på venstre side av magen på morgenen, før jeg har tømt blæra. Denne kulen vises tydelig når jeg ligger på ryggen og trekker magen litt inn. Den er litt sånn pølseformet. Kan det være livmoren som blir dyttet opp? Men synes det er så rart at den ligger bare til venstre for navlen. På høyre side er det mykt. Kulen er på venstre side uansett om jeg bruker å sove på høre side. Har hørt at noen har hjerteformet livmor og at dette kan føre til komplikasjoner. Kan det være det:(? Når jeg har tissa er den harde kulen borte igjen. Noen som har erfart noe lignende? Eller vet hva dette kan være? Blir litt engstelig.

9Anonymkode: a5320...123

Det er helt klart blæren din du kjenner. Den blir hard når den er full av urin og krymper når du har latt vannet. 

Anonymkode: 2a3e5...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men urinblæren ligger vel under livmoren? Har lest at livmoren kommer opp fra skambeinet og kan kjennes fra ca uke 12. Men er det ikke rart at den blir dyttet så høyt som nesten midt mellom skamben og navle så tidlig? Og hvis det er livmoren. Skal ikke den ligge midt på?

 

TS

Anonymkode: a5320...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men urinblæren ligger vel under livmoren? Har lest at livmoren kommer opp fra skambeinet og kan kjennes fra ca uke 12. Men er det ikke rart at den blir dyttet så høyt som nesten midt mellom skamben og navle så tidlig? Og hvis det er livmoren. Skal ikke den ligge midt på?

 

TS

Anonymkode: a5320...123

Det er livmoren du kjenner, og det er som sagt helt normalt. Jeg har opplevd det samme i to graviditeter, og det er først nå i uke 20 at livmoren er plassert mer midt på, selv om den fortsatt er litt skjev.

Anonymkode: 18d10...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar:)

Anonymkode: a5320...123

Bare hyggelig :)

Når det er sagt så er det ganske tidlig å kjenne livmoren så tidlig. Sikker på at du ikke er lenger på vei, evt at du bærer på to? ;)

Anonymkode: 18d10...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare hyggelig :)

Når det er sagt så er det ganske tidlig å kjenne livmoren så tidlig. Sikker på at du ikke er lenger på vei, evt at du bærer på to? ;)

Anonymkode: 18d10...378

Hehe, nå har jeg ikke vært på UL enda, men skal denne uken. Så da får vi se:) Tror nok det bare er en, men vet jo aldri! 

Anonymkode: a5320...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen trives nok best på venstre side hos deg. Her har det vært høyre hele veien :) og når jeg er tissetrengt synes det enda bedre. JM sa også at livmor er høyere på høyre side her, uten at hun syns det var noe rart. Koselig å kjenne og se det så tidlig da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget en liten kul på høyre side i går, 8+3! Syns det var tidlig, men er mitt 3. barn. Vet at det bare er en da jeg var på ul på torsdag :) Men den er der bare om morgenen når jeg er tissetrengt.

Leste et sted at hvilken side den er på kommer an på hvilken side du hadde eggløsning. Vet ikke om det stemmer, men er sannsynlig for meg at jeg hadde eggløsning på høyre side da jeg ble gravid, da jeg mangler venstre eggleder.

Anonymkode: a4467...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...