Gå til innhold

Hva holder du på å lære deg nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av de to trådene om:

- hva skulle du ønske at du kunne

- hva er du skikkelig god til

 spør jeg hva du holder på å lære deg akkurat nå, og hvordan gjør du dette? Skole, kurs, youtube-video?

Anonymkode: fc058...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Nå holder jeg på å lære meg å tegne. Vil først og fremst lære meg å skisse ting, deretter vil jeg lære å male med akvarell. Jeg har en tendens til å visualisere vonde følelser og kaos på innsiden i bilder og metaforer, og jeg har skikkelig lyst til å få dem på papir.

Har egentlig bare startet med å prøve å tegne ting jeg ser med vanlig blyant, enten det er ting eller mennesker, men jeg vurderer å kjøpe en bok eller noe.

 

Edit: Prøver også å lære meg å sy ting og tang med symaskin, drømmen er å sy mine egne klær slik at jeg får dem akkurat som jeg vil, men jeg får se om tålmodigheten strekker til. Om noen har en bok eller noe å anbefale så let me know :P

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve

Dreamweaver på skole, hvordan takle egne demoner og hvordan få inn normale rutiner i hverdagen igjen. Jeg er i ferd med å lykkes med det.

 

PS: du under her, istedet for å kamuflere innlegget som en eskorteannonse hva med å få seg en normal jobb? 

Endret av Genevieve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å lære meg å spille gitar. Tidkrevende, men gøy :) 

Ser for meg at det tar minst ett år før jeg lærer meg hvor jeg har fingrene til en hver tid,

og til jeg ikke lenger "snubler" i strengene :fnise:

 

Bruker nettkurset onlinegitar.no

Dette er ett rimelig kurs (400-500 i halvåret), og jeg kan ta alt i eget tempo 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Raindrops skrev:

Nå holder jeg på å lære meg å tegne. Vil først og fremst lære meg å skisse ting, deretter vil jeg lære å male med akvarell. Jeg har en tendens til å visualisere vonde følelser og kaos på innsiden i bilder og metaforer, og jeg har skikkelig lyst til å få dem på papir.

Har egentlig bare startet med å prøve å tegne ting jeg ser med vanlig blyant, enten det er ting eller mennesker, men jeg vurderer å kjøpe en bok eller noe.

 

Edit: Prøver også å lære meg å sy ting og tang med symaskin, drømmen er å sy mine egne klær slik at jeg får dem akkurat som jeg vil, men jeg får se om tålmodigheten strekker til. Om noen har en bok eller noe å anbefale så let me know :P

Hva med å se om du finner ett nettkurs for å sy med maskin?

Ellers så kaan du jo forsøke å se hvordan dine egene klær er satt sammen og sprette opp gamle klær for mål. Det siste gjorde jeg i min ungdom, og det fungerte fint 😊

Anonymkode: fc058...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Genevieve skrev:

Dreamweaver på skole, hvordan takle egne demoner og hvordan få inn normale rutiner i hverdagen igjen. 

Interessant 😊

Anonymkode: fc058...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å se om du finner ett nettkurs for å sy med maskin?

Ellers så kaan du jo forsøke å se hvordan dine egene klær er satt sammen og sprette opp gamle klær for mål. Det siste gjorde jeg i min ungdom, og det fungerte fint 😊

Anonymkode: fc058...b68

Ja, det har jeg forsåvidt gjort også, men det er en del teknikker jeg ikke klarer å lære meg bare ved å rive opp klær fra hennes og mauritz. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raindrops skrev:

Ja, det har jeg forsåvidt gjort også, men det er en del teknikker jeg ikke klarer å lære meg bare ved å rive opp klær fra hennes og mauritz. :)

Ja, det er forståelig 😊

Lykke til med syingen din 😊

Anonymkode: fc058...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste innen jakt, holder på å ta jegerprøven. 

Anonymkode: 5abdd...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Genevieve skrev:

Dreamweaver på skole, hvordan takle egne demoner og hvordan få inn normale rutiner i hverdagen igjen. 

Dreamweaver vanskelig?

 

____

Holder på med Egde Reflow på skolen, for et drittprogram. Er jo bare en beta-versjon, og tipper skolen har denne bare  fordi den er gratis og følger med øvrige adboe-program. Men, fy fasan jeg hater edge akkurat nå. (Det er layout på webside som er målet, skal til fredag ha delinnlevering av dette..... bah!) Visse i klassen lager layouten i illustrator fror så legge det i edge som bilde, og legger knapper, etc på den senere. Mistenker det ikke blir godkjent. ;)

Ellers går det jo også i de andre adobe, mest indesign og photoshop. Ilustrator er jeg ikke helt venn med, så forsøker unngå det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærer norsk. (Jeg er nederlandsk). Jeg har vært på norsk kurs. Jeg leser norske bøker og se på NRK tv, men ikke alle programmene er tilgjengelig i nederland. Og jeg har en norsk kjæreste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer meg selv om flora og fauna. Plantenavn og dyrkemetoder, i liten skala. Har også lyst å melde meg på et kompostkurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, BritneyBitch skrev:

Jeg lærer meg å bli lykkelig.

Det er veldig viktig lærdom som du vil ha bruk for resten av ditt liv 😊

Anonymkode: fc058...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Raindrops skrev:

Nå holder jeg på å lære meg å tegne. Vil først og fremst lære meg å skisse ting, deretter vil jeg lære å male med akvarell. Jeg har en tendens til å visualisere vonde følelser og kaos på innsiden i bilder og metaforer, og jeg har skikkelig lyst til å få dem på papir.

Har egentlig bare startet med å prøve å tegne ting jeg ser med vanlig blyant, enten det er ting eller mennesker, men jeg vurderer å kjøpe en bok eller noe.

 

Edit: Prøver også å lære meg å sy ting og tang med symaskin, drømmen er å sy mine egne klær slik at jeg får dem akkurat som jeg vil, men jeg får se om tålmodigheten strekker til. Om noen har en bok eller noe å anbefale så let me know :P

Anbefaler å følge med på http://tusenideer.no/ der kommer det ofte enkle DIY-prosjekter :)

Og Ninas syrom har mange gode videoer som går igjennom helt grunnleggende ting, har selv sett mye på dem for å lære meg å bruke symaskina mi! :)http://www.fiberandart.no/blog/?page_id=4093 

 

----

Jeg lærer meg også å sy for tiden, har sydd litt luer til ungene og enkle skjørt til datteren min, men har lyst til å sy plagg til meg selv etter hvert også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops
Et øyeblikk siden, Tekola skrev:

Anbefaler å følge med på http://tusenideer.no/ der kommer det ofte enkle DIY-prosjekter :)

Og Ninas syrom har mange gode videoer som går igjennom helt grunnleggende ting, har selv sett mye på dem for å lære meg å bruke symaskina mi! :)http://www.fiberandart.no/blog/?page_id=4093 

 

----

Jeg lærer meg også å sy for tiden, har sydd litt luer til ungene og enkle skjørt til datteren min, men har lyst til å sy plagg til meg selv etter hvert også! 

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...