Gå til innhold

Jobbklubb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er mottaker av dagpenger. Rett før helgen så fikk jeg en sms fra NAV ang jobbklubb som jeg er innkalt til om to uker. Jeg skulle ha fått et brev stod det, men har ikke mottatt dette. Finner fint lite på sidene deres, hva går det egentlig ut på? Er det hver eneste dag?  Aner ikke hvor lenge disse tingene pleier å vare, men det står et par uker på sidene deres. Problemet er at jeg skal reise bort i vinterferien. Jeg vet det er meningen at man alltid skal være klar til å ta arbeid og sånn når man får dagpenger, men det går vel kanskje an å utsette det? Er det noen som har noe erfaring med å utsette sånne tiltak?

 

Anonymkode: dc7f5...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mottaker av dagpenger. Rett før helgen så fikk jeg en sms fra NAV ang jobbklubb som jeg er innkalt til om to uker. Jeg skulle ha fått et brev stod det, men har ikke mottatt dette. Finner fint lite på sidene deres, hva går det egentlig ut på? Er det hver eneste dag?  Aner ikke hvor lenge disse tingene pleier å vare, men det står et par uker på sidene deres. Problemet er at jeg skal reise bort i vinterferien. Jeg vet det er meningen at man alltid skal være klar til å ta arbeid og sånn når man får dagpenger, men det går vel kanskje an å utsette det? Er det noen som har noe erfaring med å utsette sånne tiltak?

 

Anonymkode: dc7f5...205

Hei! Jeg var på hobbyklubb i fjor, og jeg synes faktisk det var supert, endte opp med jobb rett etterpå. Fikk også utsatt en gang, men det var fordi jeg var i jobb en kort periode. Hvis du går og snakker med de på nav og sier at du er veldig interessert i å være med en gang senere ordner det seg sikkert :) 

Edit: det er hver dag i fire uker :) basically lærer man å skrive gode jobbsøknader og CV'er og sende ut så mange søknader som mulig. 

Endret av fima
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mottaker av dagpenger. Rett før helgen så fikk jeg en sms fra NAV ang jobbklubb som jeg er innkalt til om to uker. Jeg skulle ha fått et brev stod det, men har ikke mottatt dette. Finner fint lite på sidene deres, hva går det egentlig ut på? Er det hver eneste dag?  Aner ikke hvor lenge disse tingene pleier å vare, men det står et par uker på sidene deres. Problemet er at jeg skal reise bort i vinterferien. Jeg vet det er meningen at man alltid skal være klar til å ta arbeid og sånn når man får dagpenger, men det går vel kanskje an å utsette det? Er det noen som har noe erfaring med å utsette sånne tiltak?

 

Anonymkode: dc7f5...205

Jeg går også på dagpenger, og går på jobbklubb med NAV. Slik jeg forstår det varierer det veldig hvor finner befinner deg på hvordan det er. Her i Stavanger er det Allservice, og jeg synes det er et veldig bra og lærerikt tiltak, til tross for at jeg hadde ganske store fordommer på forhånd. Du lærer mye nyttige tips angående jobbsøking, og jeg synes i allefall jeg har mye ut av å gå der. Klubben varer i 6 uker, og er 4 timer en gang i uken.

 

Jeg har vært i arbeidslivet en del år, og var redd det var et slags ''nybegynnerkurs'', der du lærer at du ikke skal møte på intervju i joggebukse og med tyggi i munnen f.eks, og lære å skrive søknader eller CV eller faste normer og maler. Men det virker som at de ser an programmet litt etter hva slags folk som skal være med, og hvilket behov hver gruppe har. Jeg vet ikke hvor i landet du holder til, men jeg har hørt at det varierer veldig i landet, men at NAV Rogaland har blitt veldig flinke nå etter at arbeidsledigheten ble så høy her.

 

Jeg vet ikke hvordan det er med fravær, men det får du nesten spørre NAV om. Mulig du ikke får dagpenger for den dagen du skulle vært i klubben.

Anonymkode: fb3ef...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...