Gå til innhold

Servering til arbeidsfolk i hjemmet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker dere å servere noe til arbeidsfolk dere har hjemme i lengre perioder?

Ikke elektrikere som skal sette inn et nytt støpsel, men flisleggere/snekkere osv, som er hos dere over lengre tid, og som dere småprater en del med?

Arbeidskarene våre holder på i en annen etasje, så vi treffer dem ikke mens de jobber.

Ville dere servert noe? Satt fram drikke, bestilt pizza? Smurt rundstykker?

De er fra et firma, og jobber hvitt. Kommer til å være hos oss i en del helger framover.

Anonymkode: ead10...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville satt frem en kanne kaffe og litt farris bris.

Mat får de ordne selv, tenker jeg. :)

men hvis jeg hadde stekt vafler og det duftet i hele huset så ville jeg gått opp med en plate til hver.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi holdt på med husbygging hadde vi ofte samme håndverker(e) i lengre perioder og i helger. Stakk gjerne bort med en termokanne kaffe og kjeks eller annet småtteri, for de hadde gjene med seg matboks. Et par ganger bestilte vi en ekstra pizza når vi likevel bestilte til oss selv.

Men jeg tror ikke de forventer noe. Nytraktet kaffe eller kald brus er som regel vinnere. Så slipper de å komme hjem med full matboks liksom :)

Anonymkode: ce36f...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Jeg synes sånt er å awkward. Bestemor pleier å be dem på kaffe og tvangsfore dem med kjeks og pizza. Pappa bruker bare kompiser da han ikke har råd til hvitt, mens jeg ville prøvd å ikke være hjemme for å ungå hele situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde en maler her i fjor, omtrent en uke. Han fikk kaffe hver dag. Tilbød han kake en dag, men han takket nei. 

Hadde arbeidsfolk utenfor som bygget terrasse for et par år siden. De hadde så mye eget med at vi følte det ikke var vits i å tilby noe. De fikk plommer da ;-) 

Synes slikt blir litt ubehagelig. Føler det blir rart enten man tilbyr noe eller ikke :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har variert utfra hvem som har jobbet hjemme hos oss. Noen har spist måltider sammen med oss. Andre har jeg bare spurt om jeg skulle kjøpe noe på butikken, evt bestille en pizza eller lage noen bagateller. Litt flaut å kjøpe med en liter med Rignes øl og sigaretter på butikken, men har gjort det også. Noen har med niste. Noen jobber bedre og har det hyggeligere hvis de får mat, sigaretter og øl. Andre foretrekker å spise mat de har med selv. 

Anonymkode: efdd0...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som jobber andre steder vel stort sett mat i kantine eller tar med medbrakt. Så tenker at tømrere, rørlegge o.l. som jobber hjemme hos folk, også klarer å holde seg selv med lunsj :) Men de fleste setter vel pris på å få satt fram en kanne kaffe/te, siden de ikke har tilgang på nytrukket kaffe som andre arbeidere :) Tror også mange blir lei/ikke ønsker å ta i mot kjeks og småkaker, av den grunn det er usunt og hvis de spiser det hver gang kunder setter frem så blir det noen kilo i året :P Slik ville hvertfall jeg tenkt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gjort det. De er der for å gjøre en jobb og ikke noe annet. 

Anonymkode: 13ad8...756

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke nødvendig å skulle fore håndverkere som jobber hos dere. Dere betaler for jobben, og om dere har valgt et firma som holder seg til lovverk og tariffer er det like selvfølgelig at håndverkerne ordner seg med sin egen mat som at dere har med dere niste eller kjøper mat selv når dere er på jobb. De er på jobb, de er ikke gjester som skal vartes opp. 

Når det er sagt: En kaffekopp og en kakebit eller en kald Cola i sommervarmen er en hyggelig gest om det passer sånn. De fleste setter pris på den omtanken. Men det er altså verken påkrevd eller forventet. 

Anonymkode: 866c8...502

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, LadyBlaBla skrev:

Ville satt frem en kanne kaffe og litt farris bris.

Mat får de ordne selv, tenker jeg. :)

men hvis jeg hadde stekt vafler og det duftet i hele huset så ville jeg gått opp med en plate til hver.

Sånn viøøe jeg gjort det og. :) Synes det er hyggelig å tilby, jeg, så lenge en ikke tvinger på dem noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de skulle vært i flere dager ville jeg passet på at de hadde et sted å sitte for å spise, tilgang til drikkevann og kaffe i løpet av dagen. Enten at jeg trakter kaffe eller gitt dem tilgang til kaffetrakter. Enig i at det kan bli slitsomt for dem å være nødt til å si nei takk til alt mulig de tilbys, men kunne funnet på å gi dem en kake på fredag e.l. Fredagskos er vanlig på arbeidsplasser rundt omkring.

Anonymkode: bbe97...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bakte rundstykker til håndverkere EN gang. Aldri mer.

De satte seg ved bordet dagen etter og ventet på lunsj....Der ble de sittende! Dum misforståelse som jeg skylder meg selv for.. Ble skikkelig awkward. Skal sies at de ikke var norske.

Jeg tilbyr tidvis kaffe. Ikke alltid.

Anonymkode: 67a92...670

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synest faktisk det er ganske irreterende når samboer som er rørlegger blir pårvunget store lunsjer av kunder han er hos. Da orker han ikke middag (hvertfall ikke mye) og vi blir sittende igjen med mye mat. Så nei servering er ikke nødvendig! De tar med seg mat på job selv som alle andre yrker. 

Anonymkode: a226f...26d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...