Gå til innhold

Høy seng med oppbevaring under. Klønete? Lurt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal pusse opp soverommet. Det er et lite rom, og vi trenger virkelig å utnytte det vi kan av lagringsplass. Vi kan få arve en seng av en slektning. Den har innebygde skuffer i stammen, med masse plass i. Pga det er den også ganske høy; blir vel en 70 cm med madrass.

 

Jeg har aldri hatt så høy seng før. Noen som har hatt som har lyst til å dele erfaringer? Er det klønete? Praktisk? Jeg er også litt skeptisk fordi vi har et barn på 1,5 år som av og til sover i vår seng. Det blir for høyt for henne å klatre inn og ut av, og desto verre om hun ramler ut... 

Anonymkode: 2ca23...d32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke hatt det, ikke fordi den er høy, men fordi det blir et helvete med støv av å oppbevare ting i skuffer under sengen. Man kommer ikke til med støvsugeren, men gjett om støvet kommer til.. Støv på soverommet er virkelig ikke godt for helsen. Jeg hadde seng med skuffer under da jeg bodde på hybel og studerte, og slet med luftveisplager hele tiden. Det ble så veldig mye bedre da jeg hev ut skuffene og fikk støvsuget ordentlig under sengen hver uke også. 

Anonymkode: 94dc4...507

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal pusse opp soverommet. Det er et lite rom, og vi trenger virkelig å utnytte det vi kan av lagringsplass. Vi kan få arve en seng av en slektning. Den har innebygde skuffer i stammen, med masse plass i. Pga det er den også ganske høy; blir vel en 70 cm med madrass.

 

Jeg har aldri hatt så høy seng før. Noen som har hatt som har lyst til å dele erfaringer? Er det klønete? Praktisk? Jeg er også litt skeptisk fordi vi har et barn på 1,5 år som av og til sover i vår seng. Det blir for høyt for henne å klatre inn og ut av, og desto verre om hun ramler ut... 

Anonymkode: 2ca23...d32

Det er meget god utnyttelse av plassen ihvertfall. Vi har det ikke, men det er fordi vi har mer enn nok plass. Hadde det vært aktuelt ville vi definitivt vurdert noe slikt. Det beste er sikkert om robotstvsugeren går under skuffene, men det er kanskje litt vanskelig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt på ekstra høye bein på min kontinentalseng, for å ha plass til bedrollers under, samt fordi det er lettere å gå ut av en høy seng. Den er 70 cm høy, noe som er helt supert! Barnet kommer jo ikke til å slite med inn og ut av senga lenge, tar kort tid før hun klarer å gå ut selv, og dere våkner vel uansett om hun vil opp til dere. 

Anonymkode: e2d0e...f6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for nyttige innspill! Det med støv var er godt poeng, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Men det er sånne skuffer som er innebygd men står på hjul rett på gulvet og kan trekkes helt ut, så jeg tror det skal gå greit å støvsuge under. Uansett verdt å sjekke ut! 

 

En liten trapp opp var lurt. :) Litt av bekymringen er og at hun skal slå seg veldig om hun detter ned, men det er jo begrenset hvor lenge det er en problemstilling. 

Anonymkode: 2ca23...d32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på at du får ut skuffene, dvs at sengen ikke ender opp for nære veggene. Jeg har bodd i leiligheter der skuffene under senga var ubrukelige. Sånn sett har jeg nå mye mer lyst på IKEA-sengen som løftes opp som et bilpanser for tilgang til lagring under. 

Høy seng er awesome, av..flere grunner. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fjompen skrev:

Bare pass på at du får ut skuffene, dvs at sengen ikke ender opp for nære veggene. Jeg har bodd i leiligheter der skuffene under senga var ubrukelige. Sånn sett har jeg nå mye mer lyst på IKEA-sengen som løftes opp som et bilpanser for tilgang til lagring under. 

Høy seng er awesome, av..flere grunner. :)

Den har jeg. Malm..

Den er fantastisk. Mekanismen fungerer supert og den rommer enormt mye! Elsker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengen fra Malm var smart! 

Vi har en IKEA-seng med 4 store skuffer, 2 på hver side. Vi bruker 2 av skuffene til skittentøy, og resten er håndkler, sengetøy og sånt. Det er veldig praktisk med oppbevaringen, men har faktisk ikke sjekket hvor mye støv det er under dem :rodme: Hadde løse esker under gamle sengen, men det ble bare rotete og aldri brukt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er veldig praktisk med høy seng med skuffer. Man får jo stuet mye vekk under sengen :) Men kanskje du heller skulle vurdert en seng som går helt ned til gulvet? Slik at det ikke kommer støv til under sengen. Noe støv vil det selvsagt bli, men det vil bli mindre hvertfall. Kanskje noe lignende disse sengene her? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50249871/ 
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S89157455/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rammemadrass i vanlig høyde, og løse sengeskuffer/oppbevaringsbukser fra IKEA under. Det gjør ingenting for høyden, og det er lett å rengjøre under. Anbefales! 

Jeg ville ikke hatt så høy seng personlig, men tror det er en vanesak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har den Brimnes senga som Luckiness linker til, og synes det er veldig praktisk. Har ikke så stor leilighet, så skapplassen er ikke uendelig, så den ekstra lagringsplassen kommer godt med. 

Har ikke opplevd støv som et problem i det hele tatt, det er jo ganske "tett". Blir mye mindre støv enn med løse kasser under senga. Uansett kan man ta ut skuffene relativt enkelt, hvis man vil støvsuge inni der. (Jeg har vel gjort det 2 ganger på det halvannet året jeg har hatt den senga, og føler ikke det trengs oftere enn det. Men jeg er ikke av de mest nøye....) Har aldri tenkt over høyden i det hele tatt, men det kommer sikkert av at kontinentalsenga vi hadde tidligere var like høy. Vi har heller ingen barn som skal kunne klatre inn og ut av senga (enda).

Angående den MALM-senga som åpnes med å løftes oppover. Vi så på denne, men ble frarådet den av ei veninne. Hennes erfaring er at man ikke kan "stole" 100 % på den mekanismen som gjør at senga holder seg åpen, og at den er tung å løfte opp. Det er altså vanskelig for henne (som er en liten dame) å hente ut noe som ligger der. Enten må man nemlig klare å holde oppe senga med en hånd, mens man får tak i det man skal ha med den andre, eller man risikerer å få senga i hode.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har seng fra IKEA med skuffer under. Hvit. Ganske høy. Skal aldri ha seng uten skuffer igjen! Det er så praktisk: Masse oppbevaring som du med en seng uten skuffer bare sløser bort. Samt at det ikke blir hundre hybelkaniner under senga som du må støvsuge bort innimellom. Også syns jeg det er deilig å ligge litt høyt. Har bare detti ut av senga en gang, men det gikk bra :) PS: Så først nå at du skal ha en unge oppi senga. Det har jeg ikke noen erfaring med, men hunden vår klarer fint å hoppe opp :P

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, kanelsnurr skrev:

Vi har den Brimnes senga som Luckiness linker til, og synes det er veldig praktisk. Har ikke så stor leilighet, så skapplassen er ikke uendelig, så den ekstra lagringsplassen kommer godt med. 

Har ikke opplevd støv som et problem i det hele tatt, det er jo ganske "tett". Blir mye mindre støv enn med løse kasser under senga. Uansett kan man ta ut skuffene relativt enkelt, hvis man vil støvsuge inni der. (Jeg har vel gjort det 2 ganger på det halvannet året jeg har hatt den senga, og føler ikke det trengs oftere enn det. Men jeg er ikke av de mest nøye....) Har aldri tenkt over høyden i det hele tatt, men det kommer sikkert av at kontinentalsenga vi hadde tidligere var like høy. Vi har heller ingen barn som skal kunne klatre inn og ut av senga (enda).

Angående den MALM-senga som åpnes med å løftes oppover. Vi så på denne, men ble frarådet den av ei veninne. Hennes erfaring er at man ikke kan "stole" 100 % på den mekanismen som gjør at senga holder seg åpen, og at den er tung å løfte opp. Det er altså vanskelig for henne (som er en liten dame) å hente ut noe som ligger der. Enten må man nemlig klare å holde oppe senga med en hånd, mens man får tak i det man skal ha med den andre, eller man risikerer å få senga i hode.

 

 

Jeg er en liten dame og har denne :)

Så lenge den er montert riktig så er den veldig enkel å håndtere. Men det er jo som med alle mekansimer at man må stramme inn skruene i ny og ne.

Jeg løfter med lett hånd og den står helt av seg selv. Venninne din burde nok ta frem verktøyassa si :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har en slik seng, og dette med støvet er sant. Men det er nå støv overalt på soverommet, og det må støvsuges og vaskes vekk akkurat som i resten av huset. Ville ikke vært foruten lagringsplassen. Høy seng er ellers helt ypperlig. Go for it! :)

Anonymkode: 97abb...cb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...