Gå til innhold

Hotell og legging


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere det på hotell i norge når babyen (vår er 7mnd) sovner 18.30? Vi skal bo på hotell og vi kan ikke gå på terassen(kaldt), og hvis vi sitter i senga å ser tv/spiser kommer jo babyen til å våkne? Hun skal ligge i reiseseng ved vår seng

Anonymkode: d2ac5...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kan jo eventuelt velge et rom med ekstra soverom, ellers får dere ha lyden lavt på TV og dempet belysning? Lese? Netflix på PC?

Ellers er det vel ikke så mye å gjøre, dersom baby sover greit i vogn kan dere jo spise på hotellet, kommer bo selvsagt ann på om baby ikke våkner av litt lyd :)

Anonymkode: b5617...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om rom i nærheten av restaurant, resepsjon eller et fellesareal der det er mulig å oppholde seg i. Ta med babycall slik at dere kan sitte utenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er babyen så sentiv for lyd? Vi har hatt åpne dører mellom stue og soverom fra babyene kom hjem. De sover fint på soverom uten lys og med åpne dører mellom stue, gang og soverom selv om tv står på, vi prater i telefon eller andre ting som gir lyd. Dette er gjort bevisst fordi babyene ikke skal bli sensitive mot lyd enten vi er hjemme, på hotel eller andre steder der du blir kledd på nattdrakt ved leggetid. Har fungert helt greit på tre barn. 

Ellers kan det være vel så greit å bruke vogn som kan flyttes som reiseseng, dersom babyen får plass i bagvogn? Det vi har holdt fast på uansett hvor vi er, er faste rutiner  før legging og egne kosekluter, sengedyne og faste ting til nattbruk. 

Anonymkode: e2625...316

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Er baby så sensitiv for lyd?

Her er mini med oss overalt og i perioder han ikke finner søvnen alene så sover han på stuen med oss og da ser vi på film/serier etc. På restaurant/café etc så sover han i vognen. Hadde ikke forlatt baby på et hotellrom som en foreslår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan sjekke om hotellet har familierom. Da er det som oftest et eget soverom, eller det kan være en slags sovealkove et lite stykke unna sofagruppen. Koster litt mere enn et vanlig dobbeltrom, men ikke så mye. Vi velger alltid familierom når vi bor på hotell, både i Norge og utland pga det blir så trangt på et vanlig hotellrom hvis vi skal slå opp to ekstrasenger til jentene. 

Hvis det er ei lita stund til dere skal reise så kan dere begynne å venne baby til litt lyd. Ha døra på soverommet åpen f.eks. På hotellet kan dere sette reisesengen et stykke unna der dere sitter, og slå av lyset som er i nærheten av babysenga (f.eks hvis dere setter senga i nærheten av gangen/ytterdøra og slår av lyset der), også flytter dere heller reisesenga ved siden av dobbeltsenga når dere skal legge dere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør dere det på hotell i norge når babyen (vår er 7mnd) sovner 18.30? Vi skal bo på hotell og vi kan ikke gå på terassen(kaldt), og hvis vi sitter i senga å ser tv/spiser kommer jo babyen til å våkne? Hun skal ligge i reiseseng ved vår seng

Anonymkode: d2ac5...628

Hvorfor? De fleste unger sover da godt med lyd, bare gjør barnet vandt til det :) 

Anonymkode: c1bf9...a4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Runforit skrev:

Er baby så sensitiv for lyd?

Her er mini med oss overalt og i perioder han ikke finner søvnen alene så sover han på stuen med oss og da ser vi på film/serier etc. På restaurant/café etc så sover han i vognen. Hadde ikke forlatt baby på et hotellrom som en foreslår.

Nå var det ikke snakk om å forlate da, forslaget var å få et rom nær fellesarealer og ta med baby call. Det er helt normalt å bruke hjemme så hvorfor ikke på hotell?

Anonymkode: 62fc8...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vel lagt baby i vogna og tatt henne med ut for å spise. Eller spist mat og sett tv på rommet - hun sover seg gjennom litt lyd. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde med ipad og nettflix sist. Brukte ørepropper. Vi har vendt vår til at når det er natt så er det stille, så han sover ikke nattesøvnen med lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør dere det på hotell i norge når babyen (vår er 7mnd) sovner 18.30? Vi skal bo på hotell og vi kan ikke gå på terassen(kaldt), og hvis vi sitter i senga å ser tv/spiser kommer jo babyen til å våkne? Hun skal ligge i reiseseng ved vår seng

Anonymkode: d2ac5...628

Hvorfor skal man bo på hotell med en baby? De har det best hjemme.

Anonymkode: 98d1a...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Vi hadde med ipad og nettflix sist. Brukte ørepropper. Vi har vendt vår til at når det er natt så er det stille, så han sover ikke nattesøvnen med lyd

Hehe, dere kommer til å slite ;) Jeg hater å dra på besøk til folk som har babyer som "må ha det stille", det blir nemlig bare verre og verre, og man kan ikke gå på do i etasjen barnet sover engang, fordi det kan vekke babyen. Og søsken, hvor skal jeg starte.. Mitt barn vil ikke sove over hos venninnen sin fordi det er småsøsken der som kan våkne, slik at de må sitte nede med mor istedet for å leke eller skravle på rommet! 

For guds skyld, la ungene bli vant til lyder, MASSE lyd! Blir de vare for lyder så kommer dette til å forfølge dem hele livet. Hører om voksne folk som ikke får sove fordi den andre puster tungt, snur på seg eller hoster litt, det må jo være ufattelig slitsomt. Å la barn bli vant til lyd er helt supert, da sover de uansett om man har to andre vennepar på middag og det blir latter og skrål. 

Anonymkode: c1bf9...a4a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle her som snakker om å venne barnet til lyd og at de da ikke vil våkne av dette, bør huske at barn (som voksne) er individer og forskjellige. Jada, vi vente også vår til lyd, her var både TV på, støvsuger og vi hadde besøk på kveldene etc fra han var helt fersk. Men etterhvert som han blir eldre sover han ikke like godt med lyd rundt, det har rett og slett endret seg og i noen faser av nattesøvnen sover han lettere enn ellers. Han sov også tidligere veldig godt i vogn hvorsomhelst, vi bor i Oslo, men dette har også endret seg nå som han er over året. 

Som barn og ungdom sov jeg som en stein gjennom hva som helst, men siste fem årene har jeg våknet lett av lyder. 

Anonymkode: b5617...0fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, dere kommer til å slite ;) Jeg hater å dra på besøk til folk som har babyer som "må ha det stille", det blir nemlig bare verre og verre, og man kan ikke gå på do i etasjen barnet sover engang, fordi det kan vekke babyen. Og søsken, hvor skal jeg starte.. Mitt barn vil ikke sove over hos venninnen sin fordi det er småsøsken der som kan våkne, slik at de må sitte nede med mor istedet for å leke eller skravle på rommet! 

For guds skyld, la ungene bli vant til lyder, MASSE lyd! Blir de vare for lyder så kommer dette til å forfølge dem hele livet. Hører om voksne folk som ikke får sove fordi den andre puster tungt, snur på seg eller hoster litt, det må jo være ufattelig slitsomt. Å la barn bli vant til lyd er helt supert, da sover de uansett om man har to andre vennepar på middag og det blir latter og skrål. 

Anonymkode: c1bf9...a4a

Vel, vi kan fint gå på do vegg i vegg med rommet til junior, vi kan også se på tv i underetasjen. Men i samme rom ønsker både vi og han at det skal være stille. Jeg dusjer og føner håret til og med. Men mye lys og lyd i samme rom ved kveldslegging blir så stimulerende for vår at han da ikke får sove. Ser ikke problemet, vi lever som før😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
16 timer siden, Semydfe skrev:

Spør om rom i nærheten av restaurant, resepsjon eller et fellesareal der det er mulig å oppholde seg i. Ta med babycall slik at dere kan sitte utenfor. 

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det ikke snakk om å forlate da, forslaget var å få et rom nær fellesarealer og ta med baby call. Det er helt normalt å bruke hjemme så hvorfor ikke på hotell?

Anonymkode: 62fc8...8e3

Her foreslår en at en kan ha babycall på rommet mens de er utenfor og f.eks spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Runforit skrev:

 

Her foreslår en at en kan ha babycall på rommet mens de er utenfor og f.eks spiser.

Men i og med at jeg foreslår å benytte babycall, så er det vel også nærliggende å anta at jeg mener at man skal være innenfor rekkevidden av babycallen, eller? Ellers ville det ikke vært noe poeng. Vår babycall har vel en rekkevidde på ca 50 meter, og da er man like nærme som hjemme. Jeg regner med at dere også oppholder dere lengre unna enn akkurat på andre siden av soveromsveggen der baby sover også? 

Det er forskjell på å forlate baby på rommet i 3.etg for å spise 3-retters middag i hotellets 1.etg, eller f.eks få rom I nærheten av en resepsjon med sittegrupper og sitte norn meter unna rommet med babycall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Runforit
1 time siden, Semydfe skrev:

Men i og med at jeg foreslår å benytte babycall, så er det vel også nærliggende å anta at jeg mener at man skal være innenfor rekkevidden av babycallen, eller? Ellers ville det ikke vært noe poeng. Vår babycall har vel en rekkevidde på ca 50 meter, og da er man like nærme som hjemme. Jeg regner med at dere også oppholder dere lengre unna enn akkurat på andre siden av soveromsveggen der baby sover også? 

Det er forskjell på å forlate baby på rommet i 3.etg for å spise 3-retters middag i hotellets 1.etg, eller f.eks få rom I nærheten av en resepsjon med sittegrupper og sitte norn meter unna rommet med babycall. 

Jeg ville ikke gjort det på et hotell. Se på Madeleine saken. Men det er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Runforit skrev:

Jeg ville ikke gjort det på et hotell. Se på Madeleine saken. Men det er meg.

Hehe, tenker det kommer litt an på. Har selv hatt en helg med baby på hotell, da var han vel nesten tre måneder. Men det var på et høyfjellshotell, så føltes i grunnen ikke så veldig skummelt å ha baby på rommet og babycall. Ganske stille og rolig... ingen folk som "bare er innom" liksom.

Jeg ville bestilt familierom. Da har man sengene på et rom, og et lite oppholdsrom i tillegg med sofagruppe og sånn. Der kan dere jo oppholde dere tidlig på kvelden hvis dere ikke er komfortabel med å la babyen være alene på rommet.

Ellers har de jo gjerne reiseseng på hotellet. Vi sa vi hadde med baby, og da var seng og alt til babyen ordnet da vi kom. Vi hadde med egen seng i tillegg, men det slipper man jo i så fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang hadde vi rom langt fra restauranten så vi la henne i vogn mens vi spiste. Andre gangen ba vi om rom nær restauranten og hadde på babycall. Jeg var ikke bekymret om kidnapping. Babycallen plukker opp andre lyder. Man må se hva man selv er komfortabel med. 

Anonymkode: 24ba1...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på hotell. Vil bare kommenter at familierom betyr ikke nødvendigvis at dere får flere enn et rom. Til oss og de fleste andre hotellene i byen jeg jobber i så betyr det kun at rommet har sofa som kan reies opp til flere enn den dobbeltsenga som allerede står der. Dvs et stort hotellrom.

Anonymkode: 3e566...fac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...