Gå til innhold

Drittunge! Skikkelig forbannet!


Gjest Aye

Anbefalte innlegg

Gikk heldigvis bra når jeg var enda strengere. Hun er søt når hun er snill. Men huff for en slitsom unge. Venninnen min takket meg for jeg holdt ut. Neste gang skal hun skaffe barnevakt først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow ts, du høres ut som en overdrivende dramaqueen som er helt lik en av mine barnløse venninner. Var så uendelig slitsomt å ha med barnet mitt til henne på besøk, at jeg sluttet å dra til henne. Bare ungen min lagde en lyd, eller tok på noe som helst i leiligheten hennes gikk hun helt amok, og forventer nok mest at barn bare skal sitte som lydige, stumme dukker. 

Anonymkode: f742d...2fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger sagt klart og tydelig i fra til unger som er på besøk eller som oppholder seg på samme sted som meg når det går for langt. Synes det er lettere enn å konfrontere foreldrene. Om ungen f.eks begynner å grise, ta på speil eller vinduer, drive hærverk eller lager for mye unødvendig høy lyd så sier jeg bare "Hei, det er det får du ikke lov til!", "NEI! Fingrene vekk fra ...." eller "Dette er mitt hus og her er det ikke lov til å ...". Steng stemme!

Altfor ofte ender det med at ungen begynner å gråte. Og nesten like ofte ender det med måpende foreldre som ser anklagende på meg. Men i mitt hjem er det MINE regler som gjelder, ikke de samme som hjemme hos dem. Det er ikke opp til foreldrene eller ungen om kake skal spises i sofaen eller om solen min skal brukes som klatrestativ.

Nå høres jeg sikkert veldig ond ut, men jeg rydder faktisk bort ting som kan være farlige for barn eller som jeg er veldig redd for om andre menneskers barn kommer på besøk. Og jeg er særdeles grei og barnevennlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow ts, du høres ut som en overdrivende dramaqueen som er helt lik en av mine barnløse venninner. Var så uendelig slitsomt å ha med barnet mitt til henne på besøk, at jeg sluttet å dra til henne. Bare ungen min lagde en lyd, eller tok på noe som helst i leiligheten hennes gikk hun helt amok, og forventer nok mest at barn bare skal sitte som lydige, stumme dukker. 

Anonymkode: f742d...2fb

Regner med dette her er et forsøk på å provosere. Forhåpentligvis.:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow ts, du høres ut som en overdrivende dramaqueen som er helt lik en av mine barnløse venninner. Var så uendelig slitsomt å ha med barnet mitt til henne på besøk, at jeg sluttet å dra til henne. Bare ungen min lagde en lyd, eller tok på noe som helst i leiligheten hennes gikk hun helt amok, og forventer nok mest at barn bare skal sitte som lydige, stumme dukker. 

Anonymkode: f742d...2fb

Jeg kan ikke være dramaqueen når jeg er mann ;) 

Jeg vet barn ikke sitter rett opp og ned. Barn skal være aktiv. Men det finnes en grense for hvordan de skal oppføre seg hos andre. Å knuse ting som betyr mye for meg er IKKE greit. Foreldre må passe på barna sine når de er hos andre eller godta at de som bor der kjefter på barnet. Barn skal oppføre seg som barn. Ikke spinnville monstre som hyler hele tiden, river ned og knuser ting og gir faen i hva de voksne sier! Det finnes en grense for hva andre skal tåle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser innlegget slik at TS er barnløs. Da er sannsynligheten stor for at det ikke finnes noe å leke med for en liten tass, og det kan fort bli forferdelig kjedelig. 

Nå virket det som helgen ble overkommelig allikevel, og det er jo bra for alle sammen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Wow ts, du høres ut som en overdrivende dramaqueen som er helt lik en av mine barnløse venninner. Var så uendelig slitsomt å ha med barnet mitt til henne på besøk, at jeg sluttet å dra til henne. Bare ungen min lagde en lyd, eller tok på noe som helst i leiligheten hennes gikk hun helt amok, og forventer nok mest at barn bare skal sitte som lydige, stumme dukker. 

Anonymkode: f742d...2fb

Og du høres ut som en av de mødrene som lar ungene hyle og skrike rundt i butikken samtidig som de velter over varer. 

Anonymkode: c6cdb...7e2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, smilo skrev:

Jeg leser innlegget slik at TS er barnløs. Da er sannsynligheten stor for at det ikke finnes noe å leke med for en liten tass, og det kan fort bli forferdelig kjedelig. 

Nå virket det som helgen ble overkommelig allikevel, og det er jo bra for alle sammen. 

 

Det er da virkelig morens jobb å ta med leker.

Anonymkode: c6cdb...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da virkelig morens jobb å ta med leker.

Anonymkode: c6cdb...7e2

Ja og det hadde hun, men sine egne leker var for kjedelig hos meg. 

Endret av Aye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ett lite barn er på en helt ny plass som det aldri har vært tidligere, så er det vel mye morsommere (i alle fall for barnet) å gå på en slags "oppdagelsesferd" og finne morsomme ting på det nye stedet...

Leker som foreldrene har tatt med, kan man vel leke med når som helst ellers.,,,

Anonymkode: 8b95b...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.2.2016 at 17.32, AnonymBruker skrev:

Haha, høres ut som mor bare har resignert. Kanskje ikke så rart, med tanke på den drittungen hun må hanskes med HVER dag. :P

Anonymkode: 8c108...735

Men så er det hennes egen feil. Hadde hun tatt tak i det fra dag 1.så hadde det ikke vært så ille. og for hverdag hun ikke gidder å ta tak i det blir det bare verre  hun får en dritt unge. kjenner jeg blir forbanna når foreldre ikke gidder å være skikkelig foreldre,sette grenser og oppdra ungen. hvorfor gidde å få barn når du er så evneveik.

Anonymkode: f8f4e...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...