Gå til innhold

Slow cooker


Persephone

Anbefalte innlegg

Er det noen måte jeg kan lage mat som er beregna på å bruke en slow cooker uten å ha en egen maskin for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du kan sette en vanlig gryte i ovnen på lav temperatur. 

Anonymkode: 10b73...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjøre det som er opprinnelsen til slow cooker: sette ovnen på lav varme og etterlate maten i den over lengre tid. Vi har bare funnet på slow cooker fordi folk av en eller annen snodig grunn er mer komfortable med å gå på jobb mens den står på benken og potensielt kan brenne ned huset enn vi er med å gå fra ovnen vår på. Når alt kommer til alt vil begge deler gi deg en saftig bot om noe skjer.

 

Neste motehype er tilbakekomsten av trykkokeren, så spar pengene og bruk en helt vanlig gryte/ildfast form med lokk.

 

PS: all mat kan kokes raskere dersom du setter opp varmen. Så om det står "la stå 8 timer" og du åpenbart ikke liker å være fanget i huset i 8 timer så skru opp varmen og kok den på 4. Eller 2. Eller i tilfelle pasta i slow cooker: under 30 minutter.

Anonymkode: 8b609...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.2.2016 at 0.38, MapleSirup skrev:

https://www.kitchn.no/nettbutikk/gryter-og-panner/ild-og-ovnsfast/91008420094000/

Den feks er vellegnet til slikt. Du får den jo i alle størrelser. Jeg valgte en tilfeldig...

Jeg tenkte mer på med ting jeg allerede har i huset, men takk likevel :)

Den 6.2.2016 at 12.53, AnonymBruker skrev:

Du kan gjøre det som er opprinnelsen til slow cooker: sette ovnen på lav varme og etterlate maten i den over lengre tid. Vi har bare funnet på slow cooker fordi folk av en eller annen snodig grunn er mer komfortable med å gå på jobb mens den står på benken og potensielt kan brenne ned huset enn vi er med å gå fra ovnen vår på. Når alt kommer til alt vil begge deler gi deg en saftig bot om noe skjer.

 

Neste motehype er tilbakekomsten av trykkokeren, så spar pengene og bruk en helt vanlig gryte/ildfast form med lokk.

 

PS: all mat kan kokes raskere dersom du setter opp varmen. Så om det står "la stå 8 timer" og du åpenbart ikke liker å være fanget i huset i 8 timer så skru opp varmen og kok den på 4. Eller 2. Eller i tilfelle pasta i slow cooker: under 30 minutter.

Anonymkode: 8b609...8db

Herlig! Hvis det å gå fra ovnen ikke potensielt sett er noe farligere enn å gå fra en slow cooker, ser jeg virkelig ikke poenget med å kjøpe en egen maskin for det. I hvert fall ikke for min del. Det var mer tenkt for helger hvor jeg har tid og kommer til å være hjemme hele dagen uansett. Da gjør det jo ikke noe om ovnen står på lav temperatur i åtte timer. Jeg får vel prøve meg litt frem og se hva som funker. Takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...