Gå til innhold

Brød smaker bolledeig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har spist utelukkende knekkebrød i en uke nå og trodde jeg skulle kose meg da jeg dytta i meg noe Julis-brød for et par timer siden. Men det var ikke mye godt! Aldri mer. Og jeg er ikke noe lavkarbo-opptatt. Men brød smaker jo vondt!

Anonymkode: 32247...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du Julius-brød? Det er vel et brød for barn, og smaker deretter. Prøv skikkelig grovbrød, eller bak eget.

Anonymkode: 345ba...414

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del brødprodusenter har starta å pushe opp andelen grovmalt korn for å kunne tegne på flere kvarte sirkler, men kompenserer ved å ha i sirup og sukker i deigen. Da smaker brødene ofte litt bollete. Kjenner ikke til Julius-brød, men kan jo være noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket noe av det samme etter en lang periode på knekkebrød og hjemmebakte brød og rundstykker. Nå syns jeg kjøpebrød er altfor luftige og smakløse. Syns (dessverre) ikke de smaker boller, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolledeig?! Isåfall vet jeg hvilket brød jeg skal kjøpe imorgen, haha

Menja, det steinovnsbakte kneipbrødet fra Rema er knallgodt og metter bra, og jeg er sær på kjøpebrød

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har prøvd ETT brød, og dermed konkluderer du med at brød, sånn helt generelt, smaker vondt? Skjerpings.. Juliusbrød er et barnebrød. Brød laget til barn er gjerne laget med ekstra mild smak. Kjøp deg heller et ordentlig grovbrød, uten sukker, sirup eller honning. 

Anonymkode: e1f07...b39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser voksne mennesker virkelig Julius brød? Jeg mener det er for unger under 10 år.

Anonymkode: 47461...b1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiser voksne mennesker virkelig Julius brød? Jeg mener det er for unger under 10 år.

Anonymkode: 47461...b1a

Voksne bestemmer selv hvilket brød de har lyst til å kjøpe og spise.

Det finnes både barn og voksne som liker best helgrovt brød, og det finnes også dem som ikke vil spise annet enn loff.

Anonymkode: 298bb...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4. februar 2016 at 8.35, AnonymBruker skrev:

Spiser voksne mennesker virkelig Julius brød? Jeg mener det er for unger under 10 år.

Anonymkode: 47461...b1a

Strengt tatt så er "barnebrød" ikke for barn. Barn spiser det foreldrene gir dem, og bør dermed få presentert sunn mat. Desse usunne barneproduktene er designet for foreldre som har resignert og tenker "jaja, så viser forskning at ungen blir tjukk, får markant dårligere fysisk og psykisk helse og ikke når sin fulle intellektuelle kapasitet. Men jeg bruker bilbelte *klappe seg sjøl på skuldra*" 

 

Du kunne latt ungen ligge løst i bagasjerommet daglig og risikoen for skader ville vært betydelig mindre enn ved faktoren "usunn mat".

 

Men tilbake til poenget, ts: dersom du lager dine egne knekkebrød og så går tilbake til frdigknekkebrød vil de aller, aller fleste av dem smake høgg. Brød som konsept er det ingenting galt med, problemet er kvaliteten på det du får kjøpt i butikken. I et land der kravet til mat er EN ting (billig) så får du selvsagt ikke kjøpt brød av ok kvalitet. Det samme gjelder knekkebrød. Inntil kravet fra "folk flest" til mat endrer seg fra "billig, kan godt være usunt og smake høgg" til "hey: jeg vil ha sunn og god mat, koste hva det koste vil" så må du lage mye selv...

Anonymkode: 6e35c...43d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.2.2016 at 16.40, AnonymBruker skrev:

Voksne bestemmer selv hvilket brød de har lyst til å kjøpe og spise.

Det finnes både barn og voksne som liker best helgrovt brød, og det finnes også dem som ikke vil spise annet enn loff.

Anonymkode: 298bb...3d2

Poenget er vel gjerne at det er noe merkelig å si at "brød smaker vondt!" på bakgrunn smaken på et julius-brød. Ikke rart det smaker bolledeig når man ikke kjøper skikkelig brød.

Anonymkode: 345ba...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...