Gå til innhold

Hva har du av krydder etc NÅ?


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Gjest Raindrops

Timian, oregano, rosmarin, basilikum, spisskummen, karri, urtesalt, chili, hvitløkspulver, paprika, kanel, hel nellik, knust nellik, hjemmelaga tacokrydder, vaniljestang, stjerneanis, cayennepepper, kardemomme, grønnsaksbuljong, kjøttbuljong, himalayasalt, honning, chiafrø, havregryn, røde linser, mandler, linfrø, sesamfrø, tørrgjær, sukker, villris, hvit ris, ulike typer mel. Har også en drøss med hermetiske tomater og kokosmelk, jeg er litt hamstrer på sånt. Krydder er også litt sånn som samler seg opp synes jeg. Ellers er det ikke så mye jeg har fast i skapene. 

 

Pulverkaffe forresten, og te. 

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krydder: Gurkemeie, Karri, Timian, Dill, Rosmarin, Basilikum, Oregano, malt muskatnøtt, hel muskattnøtt, malt nellik, hel nellik, malt allehånde, hel allehånde, sennepsfrø, gressløk, paprikapulver, kanel, hvit pepper, svart pepper, grovmalt svart pepper, pepperblanding, hel svart pepper, sitronpepper, grillkrydder, fiskekrydder, kebabkrydder, pommes frites-krydder, chiliflak, chilipulver, hvitløkspulver, løkpulver, safran, vaniljestang, laurbærblad, koriander. Har også buljong og fond i alle mulige varianter. 

Bakevarer: 

Maismel, rismel, johannesbrødkjernemel, jytte-mel i 3 varianter, 7 forskjellige glutenfrie melblandinger, sukker, melis, sirup (lys/mørk), honning, sukrin, sukrinmelis, tagiatesse, solsikkefrø, linfrø, sesamfrø, gresskarkjerner, havregryn med/uten gluten, fiberhusk, pofiber, gelatin, tørrgjær, hvetemel, rugmel, havrekli, maizena, potetmel, gelefarger, gelepulver, mandelmel, mandler, kokosmel, hasselnøtter, valnøtter, pinjekjerner. 

Kommer ikke på mer, men det er sikkert noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krydder; Oregano, basilikum, timian, seltinsalt, urtesalt, havsalt i kvern, malt pepper, hel pepper, hel pepper i kvern, peppermix i kvern, rosépepper i kvern, aromat, gastromat, gressløk, sitronpepper, hvitløkspulver, salvie, estragon, koriander, grillkrydder, pommesfrites krydder, pizzakrydder, provencekrydder, lammekrydder, viltkrydder, natvigs krydderblanding og helt sikkert noen jeg ikke kommer på sånn i farten.
Har buljongpulver i samme hylle, både mørk kjøttbuljong og grønnsaksbuljong.

Baker lite, men har hvetemel, melis, sukker, konditorfarge, gelépulver, vaniljesukker, bakepulver, gjær og semulegryn i bakekategorien. Har også et par poser muffinmix, pannekakemix og pizzadeigmix i skuffen med supper, sauser og gryteretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krydder 

Chilipulver, basilikum, kanel, tandoori masala, salt, pepper, sitronpepper.

Annet 

Hvetemel, vaniljesukker, bakepulver, kakaopulver, havregryn, puffet ris, solsikkekjerner, sesamfrø, noen ferdige woksausposer, ingefær. 

Endret av marleneK92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krydder: malt chili, chiliflak, paprika, sort pepper, salt, maldonsalt, urtesalt, koriander, spisskum, sennepsfrø, fennikelfrø, anis, kanel, ingefær, nellik, allehånde, stjerneanis, grønn kardemomme, vaniljeekstrakt, safran og te. Jeg har kanskje mer, men i så fall er det unyttig skapfyll. Mener jeg har noe currypulver som burde vært kastet - en bruker jo fersk curry i 2016. Jeg brukte mye mer tørkede greier før utvalg kom til vår avkrok.

Urter: oregano, mynte, rosmarin, timian, lavendel, estragon, salvie, laurbær og sitronblad. (Det er mer om sommeren, men alt av ferskvare er nedsnødd og noe av fjorårets er oppbrukt)

 

I tilleg mel, potetmel, mandelmel, byggmel, havregryn, maizena, kokos, sesamfrø, gresskarkjerner, sukker, bakepulver, gjær, pektin, gelatinpulver og creme of tartar. Noe av dette blir ikke kjøpt inn når det er tomt, altså. Mye rart en drar i hus. Aner ikke hva en bruker potetmel til, feks... Og jeg liker ikke egentlig gelé.

Anonymkode: 1f0d0...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...