Gå til innhold

Bussen lukket dørene - og kjørte


Tvist

Anbefalte innlegg

I går når jeg skulle ta bussen, ble jeg positivt overrasket over at den ikke hadde kjørt. Den lukket dørene, og jeg stilte meg helt inntil dem og forventet at han skulle åpne,men det gjorde han ikke, han bare kjørte.
Har kontaktet busselskapet, da jeg synes det er uakseptabelt, men de sier at når bussen lukker dørene er den kjøreklar, de trenger ikke å åpne igjen. Det er i en by, så det er ofte ikke mer en 10-15 min å vente på neste buss, men det er surt å stå i regnet den tiden.

Hva mener dere? Er det greit eller ikke? Forventer jeg for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var du som var for sen. Om den skal vente på alle somlekopper hele tiden blir ruta forsinket, og det er uakseptabelt at du krever det.

Anonymkode: 7fa79...b7a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er greit, men muligens jeg er bortskjemt med utrolig hjelpsomme bussjåfører. Her både åpner de dørene igjen og venter på folk som kommer løpende. Dette er også i en by, med ca 15 min mellom avgangene.

Hva en buss MÅ gjøre, og hva som er god kundebehandling, er muligens to forskjellige ting.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske kjedelig med alle som kommer diltende etter tiden, men den skulle åpnet dørene.

Anonymkode: 09796...0fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørene lukkes 30 sekunder før avgang. Skulle se ventet på alle, så ville de vært enda mer forsinket enn de alt er.

På NSB tog står det nå informasjons lapper om at dørene lukkes 20 sekunder før avgang.

Er bussjåføren i rute kan det hende at han/henne åpner døren for deg, men de må ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en ting om man kommer løpende, skjønner at de ikke kan vente da. Men når man står rett utenfor bussdøren mens bussen står i ro?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dørene lukket er bussen kjørt. 

Det er utrolig irriterende med busser som blir forsinket fordi sjåføren er dumsnill og lukker opp døren og venter på folk som kommer for sent. Det er dårlig service for oss andre som faktisk kommer i tide til bussen. 

Er du for sent ute, så kan du ikke forvente at sjåføren skal la bussen og alle andre passasjerer bli forsinket på grunn av deg. 

Anonymkode: 0fb71...bb0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo kjipt for de som allerede sitter på bussen om bussen skal vente på alle som kommer "litt" seint. Typisk å bare se sine egne behov å ikke ha forståelse for hvorfor bussen i det hele tatt har en rute som SKAL følges. Skal jeg bli straffet med å komme seint på jobb fordi du ikke klarte å møte opp på tiden? Hvis bussen skal stoppe for alle som komme "litt" seint så kommer vi jo aldri fram. 

 

Anonymkode: a4966...a09

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 min å vente? Heldig du er da, om jeg ikke rekker bussen min må jeg vente en halvtime. Her åpner de døra om du kommer fram til bussen før den har kjørt, men det er nok ikke normen. Spesielt ikke i en by hvor bussene går hvert 10 minutt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de kan åpne dørene om de er i rute. Om de ikke er det blir 20 sekunder her og 30 sekunder der fort mye tid på en hel rute. Tid du tar fra alle de andre som bruker den bussen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pinkee skrev:

Jeg synes ikke det er greit, men muligens jeg er bortskjemt med utrolig hjelpsomme bussjåfører. Her både åpner de dørene igjen og venter på folk som kommer løpende. Dette er også i en by, med ca 15 min mellom avgangene.

Hva en buss MÅ gjøre, og hva som er god kundebehandling, er muligens to forskjellige ting.

Høres ut som Bergen. :) Er det det?

Anonymkode: dbbcc...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det var en episode (bor i en storby også, men ikke Oslo) i høsten. Jeg satt inne i bussen, men en fyr kom litt for sent. Bussen hadde lukket dørene og ventet på at lyset skulle bli grønt. Fyren utenfor ventet i omtrent 5 sekunder utenfor døra, før han begynte å slå lett på glassdøra for å signalisere til sjåføren om å åpne. Han åpnet ikke, og fyren utenfor begynte å sparke og slå, han bannet svært mye og hylte også. Til slutt kjørte bussen avgårde, uten han.

Merk dere at han var i tjueårene, og dette var på dagtid (14:00). Skjønner ikke at voksne folk kan bli så hysteriske over en buss...

Anonymkode: 2a79d...360

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som Bergen. :) Er det det?

Anonymkode: dbbcc...1a9

Nei, Ålesund.

Selvsagt kan det oppstå forsinkelser hvis man skal vente/åpne mange ganger på en tur. Men, det har jeg aldri opplevd, på mange år. Og som noen skriver, er bussen allerede forsinket, så er det verre å gjøre den enda mer forsinket. Men, hvor lang tid tar det å åpne ei bussdør og slippe inn en person? Ca 3,7 sek. Ikke mye ekstra forsinkelse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som her i byen. Folk blir lynforbanna når bussen står med blinker på og venter i lyskrysset (stor holdeplass på alle kanter av krysset) men ikke slipper dem på. Ingen har visst fått med seg at når bussen lukker dørene og blinker så er den i trafikk og har faktisk ikke lov til å åpne dørene og slippe på noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Pinkee skrev:

Jeg synes ikke det er greit, men muligens jeg er bortskjemt med utrolig hjelpsomme bussjåfører. Her både åpner de dørene igjen og venter på folk som kommer løpende. Dette er også i en by, med ca 15 min mellom avgangene.

Hva en buss MÅ gjøre, og hva som er god kundebehandling, er muligens to forskjellige ting.

Det er jo veldig god kundebehandling ovenfor alle som faktisk har klart å nå bussen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle engang ta trikken fra endestasjonen, det var 2 stk som sto i kø foran meg og alle hadde ventet på at trikken kom. M.a.o det var ikke snakk om at noen kom springende i siste liten, trikken var "sistemann".. Vi skal alle inn foran, men i det personen foran meg er kommet inn (i nederste trappen), stenger trikksjåføren døren rett på ansiktet mitt. Så venter han et par minutter før han kjørte av gårde.. Urr.. 😡

Anonymkode: 51853...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, Tvist skrev:

I går når jeg skulle ta bussen, ble jeg positivt overrasket over at den ikke hadde kjørt. Den lukket dørene, og jeg stilte meg helt inntil dem og forventet at han skulle åpne,men det gjorde han ikke, han bare kjørte.
Har kontaktet busselskapet, da jeg synes det er uakseptabelt, men de sier at når bussen lukker dørene er den kjøreklar, de trenger ikke å åpne igjen. Det er i en by, så det er ofte ikke mer en 10-15 min å vente på neste buss, men det er surt å stå i regnet den tiden.

Hva mener dere? Er det greit eller ikke? Forventer jeg for mye?

Tja spørs hvor det er, kommer det busser rullende hvert 10`de min så ser jeg jo at det ikke byr på mange problemer. Men viss det er slikt busstilbud som her oss meg, der det kommer en buss 1 gang i timen til 1 gang hver andre time så er det bussjåføren gjorde med deg ikke greit. 

Anonymkode: 5e68a...533

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
34 minutter siden, Tvist skrev:

Jeg synes det er en ting om man kommer løpende, skjønner at de ikke kan vente da. Men når man står rett utenfor bussdøren mens bussen står i ro?

Siden du ble "positivt overrasket" over at den ikke hadde kjørt, så betyr vel det at du kom etter at dørene var lukket?

I så fall synes jeg du kunne spart deg klagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Pinkee skrev:

Nei, Ålesund.

Selvsagt kan det oppstå forsinkelser hvis man skal vente/åpne mange ganger på en tur. Men, det har jeg aldri opplevd, på mange år. Og som noen skriver, er bussen allerede forsinket, så er det verre å gjøre den enda mer forsinket. Men, hvor lang tid tar det å åpne ei bussdør og slippe inn en person? Ca 3,7 sek. Ikke mye ekstra forsinkelse det.

Om personen har forhåndsbetalt/har månedskort, tar det så kort tid, ja. Om personen derimot er en sånn som skal betale med penger, og leite frem lommeboken, telle opp, gjerne begynne å krangle på prisen fordi det er ekstrapris for å betale kontakt, og kanskje spørre om ruter og veibeskrivelse, tar det mye, mye lenger tid. Sjåføren kan ikke vite om personen utenfor kommer til å gå rett inn og sette seg, eller om personen er En Sånn En. 

I tillegg vil 3,7 sekunder her og 3,7 sekunder der faktisk utgjøre en del over tid. Skal man slippe på en person, men la være å slippe med den neste? Det er så mye enklere med klare regler, så vet man at når døren er lukket er bussen kjørt. 

Anonymkode: 0fb71...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plastic Heart

Hvis bussen er forsinket allerede og det er ti minutter til neste buss, er det helt på sin plass at bussen kjører fremfor å vente på forsinkede passasjerer. Dersom det er så fælt å vente i ti minutter, ikke vær for sen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...