Gå til innhold

Tapet og Lim


prinsessesara

Anbefalte innlegg

Hei!

La tapet på en vegg på soverommet igår kveld, men i skjøtene så ser det ut til at det er lim. Prøvd å fjerne med en fuktig klut og da ser det bra ut, men så tørker det.. så kommer det frem igjen. 

Legger ved et bilde (beklager rotet) 

Håper på svar og en løsning

bilde rom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du sølte lim da du skøv skjøtene sammen, og ikke tørket av med en klut umiddelbart (mens limet enda var fuktig), da vil limet dessverre vises når det er tørket (selv om du tørker over med en klut etterpå). Lim må alltid, alltid fjernes med en gang og før det tørker, altså MENS man setter opp tapeten. Antar det er hva som har skjedd. Jeg har selv tapetsert i hele helgen og vet hva jeg snakker om. Begynner omsider få litt trening i det og kan derfor gi råd ;)

Gå til fargerike e.l for å spør om råd ifht å fjerne størknet lim uten å ødelegge tapeten. Ta gjerne med en bit av tapeten så de ser hva det er snakk om.

 

Ps. har du brukt sparkel eller kost for å stryke ut bobler/skjøter på tapeten mens du jobbet? syns kantene på tapeten ble veldig synlige. Men ellers fint,da :)

 

Lykke til :)

Anonymkode: 71c91...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det faktisk bort med mye vann på en svamp etterfulgt av en tørr klut etterpå (tips fra Internett, hehe)

Ja, er min far og jeg som la det og brukte en tapetjevner..men ble veldig bra nå som jeg fikk vekk det overflødig limet. Men er ikke lett å legge tapet altså, krever litt arbeid!

 Takk for tips, tar med meg det til neste tapetseringprosjekt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...