Gå til innhold

Har du dekkene dine på dekkhotel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye betaler du?

Er felgene vasket når du kommer for å skifte dekk ved sommer/vinter skiftet?

Jeg betaler 900 kr hver gang, alså 2 ganger i året, og felgene er ikke vasket. Jeg synes det er dyrt og dårlig.

Anonymkode: 9a222...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Lagrer de selv. Spyler og vasker hjulene og felgene selv. Betaler 400 for dekkskift. 

Anonymkode: 277d3...2b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke prisen, men tror det er en liten tusenlapp i året. Da blir hjulene skiftet, lagret i riktig temperatur og fuktighet, vasket, og sjekket for lufttrykk/fylt etter med luft mens jeg drikker gratis kaffe og spiser kjeks innendørs :hjerte:

Anonymkode: e228c...4db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dekkene i garasjen hjemme, vasker de før jeg setter de vekk. Og så skifter jeg de og sjekker lufttrykk selv. Koster meg ingenting:)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mine dekk står alltid inne. Jeg vil ikke risikere rust ved å oppbevare dem ute i all slags vær. I tillegg er det jo en sjanse for at de kan bli stjelt når de står ute :/ Den sjansen tar jeg ikke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

750 kr halvåret. Det er inkludert skift av dekk, vask og reparering av småskader. De passer også på at mønsterdybde er korrekt.

Anonymkode: 5f1de...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Hva er egentlig poenget med slike dekk-hotell?

 Bare en ren (og fullstendig unødvendig) utgiftspost.....

Anonymkode: e5cc9...62d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hva er egentlig poenget med slike dekk-hotell?

 Bare en ren (og fullstendig unødvendig) utgiftspost.....

Anonymkode: e5cc9...62d

Poenget er at det eneste man trenger gjøre når man skal skifte dekk er å kjøre til dekkhotellet, sitte og drikke en kopp kaffe og kjøre hjem igjen.

Anonymkode: cd4da...3a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mine dekk er ikke utvist hjemmefra til utlendighet på hotel. De har egne dekkposer, og bor i boden den tiden de ikke står på bilen. Da vet jeg at de ikke blir stjælt, byttet om eller herpet på annen måte. 

PS. Keg er ikke dekkdoven. 

Anonymkode: 4552c...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Ja, veldig fornøyd med det også. Betaler nok litt over snittet da jeg har dem hos forhandler. Men de vaskes grundig og oppbevares i poser i ett temperert lokale. Slike ting har jeg null problem med å betale for. De gjør en knallgod jobb og har aldri (hittil) måttet etterfylle luft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det har jeg.

Det er helt greit. Husker ikke helt prisen, men det er altså helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skifter dekkene selv, vasker de sjekker lufttrykk og lagrer de i riktig temperatur, for de tar jeg 500 kr til å kose meg enten på byen eller hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 11. februar 2016 at 21.25, AnonymBruker skrev:

 Hva er egentlig poenget med slike dekk-hotell?

 Bare en ren (og fullstendig unødvendig) utgiftspost.....

Anonymkode: e5cc9...62d

Får jeg komme og ha de i boden din da? :) 

Jeg har ikke lagringsplass til dekk. Annet enn å ha de i stua, soverommet eller ute. Og ingenting frister. Så derfor dekkhotell. ;)

Anonymkode: 5f1de...74f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mønsterdybden sjekker du lett med et kronestykke. Dekkene rengjøres enkelt med en felgbørste fra beninstasjon og vann. Gjerne fra en hageslange eller i selvvaskehall på bensern der du kjøper børsten. (Også kan du jo peile oljen og etterfylle frostvæsken om det trengs osv, når du først er der.) Eller vann fra bøtte. Dekkposer fås billig, feks fra IKEA. Søplesekker i svart plast kan benyttes om man ikke har skaffet dekkposer. Merk med høyre forhjul osv. (HF, VF, HB, VB.) Kjør innom benisnstasjonen og fyll dekkene med 0,5 bar ekstra før du skifter og legger dekkene til lagring. Rett temperatur har man gjerne i kjelleren sin eller i en bod. Man sjekker greit lufttrykket igjen ved neste skift, og etterfyller luft om nødvendig, på nærmeste bensinstasjon. Der kjører man innom rett etter at man har byttet.

Dekk kan man jo få hjelp til å skifte hvis man synes det er tungt. Feks hos Naf, på bestemte dager der de utfører denne servicen. Da kan de legge dekkene i bagasjerommet ditt og du kjører fornøyd hjem. (Etter å ha stått litt i kø. Kaffe kan medbringes på termos. Kjeks kan medbringes. Det kan smule til litt i bilen.. Man kan surfe med mobilen, underveis. Eller lese. ) IKEA har små triller som du kan bruke til å flytte på ett og ett dekk, hvis du ikke bærer dem. Sånne sammenleggbare.

Jeg bytter helst dekk selv. Kona liker å dra til Naf og stå i køen. Så ringer hun og oppdaterer med hvor mange som er foran i køen... Vi bytter på ansvaret for dekkskifte. Jeg bærer helst dekkene, hun triller på liten trille. Jeg skriver med sprittusj direkte på et lite synlig sted på felgen. Hun putter små post-it lapper med kulepennskrift på felgene. De detter alltid av. Men det gjør ingenting. Jeg har merket med tusj fra før. En gang byttet vi dekkene i bakgården sammen. Så hun demonstrerte at hun kan det, også.

Tørt gølv og frostfritt er cluet, når du oppbevarer dekkene dine.

 

Med andre ord mener jeg dekkhotell er penger ut av vinduet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får jeg komme og ha de i boden din da? :) 

Jeg har ikke lagringsplass til dekk. Annet enn å ha de i stua, soverommet eller ute. Og ingenting frister. Så derfor dekkhotell. ;)

Anonymkode: 5f1de...74f

Vurdert å leie deg en liten bod, som du kan dytte andre ting inn i, også? I tillegg til dekk, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Tøytigern skrev:

Vurdert å leie deg en liten bod, som du kan dytte andre ting inn i, også? I tillegg til dekk, mener jeg.

Det trenger jeg ikke. For har bare dekk jeg ikke har plass å oppbevare. Så da er jeg like langt med å betale for et sted å ha de. Og da kan de ligge på dekkhotell. :) 

Anonymkode: 5f1de...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...