Gå til innhold

Når fikk du vite om ABB-terroren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så røyken fra vinduet på jobb, og sjekket nettavisene som sa det hadde vært en eksplosjon i Oslo. Det ble synset om at det var en gasslekkasje, så jeg var ikke redd før de sa det hadde eksplodert igjen (noe de senere trakk tilbake). Husker vi fikk beskjed om å unngå kollektivtransport, så 6 stk knota oss sammen i bilen til en kollega og dro hjem til kollektivet mitt (nært Deichmanske) hvor jeg fikk høre at vinduene nesten hadde knust.

Husker spesielt at jeg ble irritert da det kom meldinger om skyting på Utøya, da jeg tenkte at eksplosjonen i sentrum var mer viktig enn en og annen redneck som leker idiot i hagen sin (visste ikke om AP-leiren). Den holdningen endret seg ganske raskt, kan du si.

Anonymkode: 0daf2...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørte og kjente bomben da jeg satt på jobb i nærheten av slottet, og så ringte mamma som tilfeldigvis også var i Oslo den dagen og lurte på om jeg visste hvorfor det var så mange utrykningskjøretøy i sentrum. Åpnet en nettavis og så at det hadde vært en eksplosjon i VG sine lokaler. Fulgte med på nyhetene på en kafe og fulgte med hjemme når det kom meldinger om skyting på Utøya. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var like i nærheten når bomben gikk av.
Kaotisk minuttene senere, husker jeg så en stor røyksky velte seg ut fra regjeringskv..

Fikk også beskjed å unngå å ta banen, slik at jeg og flere gikk ett stykke bort fra sentrum for å finne oss en buss for å komme oss hjem.
Timene etterpå oppdaterte jeg VG&Dagbladet for så å lese om Utøya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk tur i fjellet, og ei venninne ringte og fortalte at det hadde vært en bombe i Oslo. På vei ned hørte vi på radio i bilen at det var skyting på Utøya, men at de ikke trodde det hadde noen sammenheng med bombingen. 

Anonymkode: 10c4e...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...