Gå til innhold

Vegetarlasagne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem. Prøvde å lage Vegetarlasagne . I den skulle det være ricotta. Dette var butikken utsolgt for, så jeg prøvde alternativet cottage chese. Lasagnen lukter litt sånn spy,,og det smakte ikke kjempegodt. (Mosarella og parmesan var det også i). 

Vil det smake bedre hvis jeg neste gang prøver å få i ricotta, eller hva kan jeg ellers gjøre? Jeg vil ha vekk den litt sure lukta/smaken.

hjelp!..

Anonymkode: 84282...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du spiser melkeprodukter kan du prøve vanlig hvit saus med vanlig hvitost i. Det blir alltid vellykket for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også laget med cottage cheese i mangel på ricotta, og det har gått fint for min del. Moste osten med en blender og silte bort noe av det overflødige vannet, og blandet sammen med et egg samt persille og salt etter smak.

Ellers kan du gå for den sedvanlige hvite ostesausen med litt muskatnøtt.

Anonymkode: 9b6da...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er at jeg alltid får brent smak på hvit saus! Er det virkelig ikke noen andre lette måter å få oppskriften i havn?

Anonymkode: 84282...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Problemet mitt er at jeg alltid får brent smak på hvit saus! Er det virkelig ikke noen andre lette måter å få oppskriften i havn?

Anonymkode: 84282...873

Når du lager hvit saus er det viktig at du bare lager hvit saus, og ikke har noe annet å tenke på. Lag tomatsausen først og la den stå å småputre mens du lager en hvite sausen. Ha osten klar ved siden av ovnen.

Start med å smelte smøret. Ikke bruk for sterk varme for dette, for du skal ikke brune smøret. Så tar du gryta helt av plata. Tilsett melet og rør det inn med en visp. Tilsett litt melk og rør det inn. Tilsett resten av melken litt etter litt til alt er tilsatt, rør godt mellom hver gang. Så setter du gryta over middels varme, og rører som besatt i hele bunnen til det koker opp. Da skrur du ned varmen så det bare så vidt koker, og lar det småkoke i ca 5 min. Rør fremdeles konstant. Til slutt tar du gryta av plata og tilsetter muskat og ost. Osten smelter i den varme sausen. Rør til all osten er smeltet, og så en stund til mens gryta kjøles litt ned. Hvis du har vært flink med røringa og har brukt lav varme vil sausen være helt uten brent smak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har microbølgeovn og en microsikker form med lokk kan du lage hvit saus i microen. Har aldri hatt en brent saus siden jeg begynte med det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Trådstarter her...Jeg har prøvd meg litt på denne oppskriften nå. Og jeg fant ut grunnen til at den smakte"spy", det var rett og slett parmesanen! Uten den ble det bra synes jeg..takk for gode innspill her!

Anonymkode: 84282...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...