Gå til innhold

Dyrere resie pga Mac?


Gjest førstedamen

Anbefalte innlegg

Gjest førstedamen

Tv2 hadde akkurat ett innslag om hvordan dette med coockies på internett og salg av opplysninger om hva du gjør eller liker på nett.

Men de nevnte også at de som har mac får dyrere reisetilbud på enkelte nettsider, nettopp fordi de bestiller fra en mac, så har de da visstnok bedre råd enn de som bestiller fra vanlig pc.

Stemmer dette? Går det ikke imot reglene for samme rettigheter til alle kunder eller lignende?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det syntes jeg høres rart ut, men man kan jo aldri vite. Jeg og en venninne har sittet å leitet etter reiser samtidig, jeg på mac og hun på pc i samme sofa fordi vi skulle reise sammen og vi har fått opp like priser. Dette er dog en stund siden.

Hun hadde også dyrere PC enn hva macen min kostet :P

Endret av Sirah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis det var TV2HJelperdegIkke, så ikke tro på et ord de sier. Makan til ørkesløst og unyttig program skal en lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, førstedamen skrev:

Ja men finner dette så rart, tv2 lyver jo relativt sjeldent eller bare vrir litt på sannheten.

Nåja. Tv2 er vel ikke de mest redelige innenfor journalistikk.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Var liksom et slik forbruker ombud eller lignende som uttalte seg så virket svært troverdig altså. Ingen andre som så innslaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så dere innslaget om billig revet ost vs  revet pizza ost? 
Var noe om at billig osten til en billig penge er identisk til den dyre. Laget av samme fabrikk, samme ingredienser, men fortsatt en dyr og en billig.
Umulig å merke forskjellen. 

Jeg testet jeg.. det er stor forskjell på smak og hvordan de smelter. 

Anonymkode: 2536b...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dere innslaget om billig revet ost vs  revet pizza ost? 
Var noe om at billig osten til en billig penge er identisk til den dyre. Laget av samme fabrikk, samme ingredienser, men fortsatt en dyr og en billig.
Umulig å merke forskjellen. 

Jeg testet jeg.. det er stor forskjell på smak og hvordan de smelter. 

Anonymkode: 2536b...f10

tror det har litt med at de bruker jo den dåligste osten i billigosten og hvis den dyre har en spesiell ingrediens har ikke den billige denne ingrediensen ettersom ingrediensen tilhører en merkevare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dere innslaget om billig revet ost vs  revet pizza ost? 
Var noe om at billig osten til en billig penge er identisk til den dyre. Laget av samme fabrikk, samme ingredienser, men fortsatt en dyr og en billig.
Umulig å merke forskjellen. 

Jeg testet jeg.. det er stor forskjell på smak og hvordan de smelter. 

Anonymkode: 2536b...f10

Ja, og så klarte de en annen gang å påstå at Frolic hundemat er like bra/sunt for hunder som f.eks orijen eller acana. Hjelpes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrere pris med mac har jeg ikke hørt om.

Men at det er forskjellige priser pga cookies er der ingen tvil om! Jeg sletter derfor alt og søker alltid på "skjul meg" funskjon på nett. Da kan jeg søke på så mye ferieturer som jeg bare vil uten at det påvirker pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.1.2016 at 16.31, førstedamen skrev:

Tv2 hadde akkurat ett innslag om hvordan dette med coockies på internett og salg av opplysninger om hva du gjør eller liker på nett.

Men de nevnte også at de som har mac får dyrere reisetilbud på enkelte nettsider, nettopp fordi de bestiller fra en mac, så har de da visstnok bedre råd enn de som bestiller fra vanlig pc.

Stemmer dette? Går det ikke imot reglene for samme rettigheter til alle kunder eller lignende?

Noen som vet?

Skal ikke se bort fra at noen lyse hoder finner på noe slikt. De justerer jo prisene basert på mye annet. Hvor ofte du har søkt på billettene, hva klokka er, hvor du bor, osv. Naturlig å også se på nettleser. Jeg ville dog heller ha skrudd opp prisen for de som bruker IE 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...