Gå til innhold

Til psykologer der ute..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sjekket opp én pasient på face en gang, det var fordi hun snakket om et profilbilde hun hadde som fikk så mange likes, så ble jeg nysgjerrig :fnise: Aldri googlet en pasient. 

Anonymkode: f6de5...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fortsetter under...

Den 27. januar 2016 at 20.54, AnonymBruker skrev:

Jeg har sjekket opp én pasient på face en gang, det var fordi hun snakket om et profilbilde hun hadde som fikk så mange likes, så ble jeg nysgjerrig :fnise: Aldri googlet en pasient. 

Anonymkode: f6de5...e23

:fnise:

Anonymkode: ad4ae...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.1.2016 at 22.55, AnonymBruker skrev:

KG må være det perfekte stedet for psykologer.

Anonymkode: cddde...dc8

Neppe. Psykologer har ikke en magisk evne til å forstå og lese mennesker, så dersom det er snakk om en gjennomsnittlig psykolog så ikke forvent mer psykologisk innsikt enn den gamle nabokona som er på hei med alle de 500 innbyggerne i den lille bygda hun bor i. Det eneste psykologer liker, er å late som om de er "over" andre mennesker fordi de har "psykologisk innsikt". Haha. "Jeg skal ikke hisse meg opp fordi jeg er en begavet, tålmodig psykolog". Det er det de blir hjernevasket med under utdanningen :P

Anonymkode: 6d141...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neppe. Psykologer har ikke en magisk evne til å forstå og lese mennesker, så dersom det er snakk om en gjennomsnittlig psykolog så ikke forvent mer psykologisk innsikt enn den gamle nabokona som er på hei med alle de 500 innbyggerne i den lille bygda hun bor i. Det eneste psykologer liker, er å late som om de er "over" andre mennesker fordi de har "psykologisk innsikt". Haha. "Jeg skal ikke hisse meg opp fordi jeg er en begavet, tålmodig psykolog". Det er det de blir hjernevasket med under utdanningen :P

Anonymkode: 6d141...d9b

Hehe. Jeg hisser meg i alle fall opp på kg og tolmodig er jeg ikke hverken på jobb eller privat, og syntes ikke mye jeg er en begavet psykolog med psykologisk innsikt sånn på fritiden på tross av påstått hjernevasking på studiet. Men kanskje jeg bare er gjenomsnittlig og at hjernevaskingen derfor ikke virka på meg?

Anonymkode: 67d9e...1c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1/26/2016 at 21.51, AnonymBruker skrev:

Plutselig kommer de opp under "people you may know". Uten at vi har noen felles kjente eller er med i felles grupper. Finner dette ganske så påfallende. 

Anonymkode: e97a8...d91

 

Den 1/26/2016 at 23.19, Gjest Blomsterert skrev:

Paranoid "psykolog" du eller ?

Innbilsk psykolog. Burde ikke komme som en bombe på en psykolog at pasienter sjekker dem ut, men kanskje ikke akkurat sjekker dem opp. Paranoia goes both ways:fnise:

Anonymkode: ddc98...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1/27/2016 at 20.51, AnonymBruker skrev:

Plutselig kommer de opp under "people you may know". Uten at vi har noen felles kjente eller er med i felles grupper. Finner dette ganske så påfallende. 

Anonymkode: e97a8...d91

Hei, psykolog d91!

Regner med du har klientene dine lagret på mobilen og FB-app installert? Facebook har fullt innsyn i alt på telefonen din, inkludert kontakter, så de har ikke nødvendigvis stalket deg.

Hilsen en annen psykolog :)

PS: Googler ikke egne klienter. Jeg vil bli kjent med dem som de er, og ikke den fasaden de ønsker at andre skal forholde seg til.

Anonymkode: c5537...fa2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Den 21. juni 2016 at 19.16, AnonymBruker skrev:

Hei, psykolog d91!

Regner med du har klientene dine lagret på mobilen og FB-app installert? Facebook har fullt innsyn i alt på telefonen din, inkludert kontakter, så de har ikke nødvendigvis stalket deg.

Hilsen en annen psykolog :)

PS: Googler ikke egne klienter. Jeg vil bli kjent med dem som de er, og ikke den fasaden de ønsker at andre skal forholde seg til.

Anonymkode: c5537...fa2

Så fint å høre. Jeg må innrømme at jeg har stalket min psykolog. Veldig mye. Så vet en del om henne. Hvem vet, kanskje hun vet mye mer om meg også, som ikke jeg vet om:) hehe.

Anonymkode: ad4ae...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det å bruke ordet "stalking" blir så feil, det gjør da ingenting å google psykologen. Jeg googler alle jeg. Da jeg hadde fb snoket jeg også en del på folk jeg har hatt et litt ambivalent forhold til, lærere for eksempel. Gjorde det med litt skam, ja. Har googlet to psykologer som jeg har gått til den siste tiden, men det er liksom ikke så mye som dukker opp. Gjort det før jeg skal på time, har håpet på å finne et bilde slik at jeg vet hvordan den personen ser ut, men det er liksom ikke så lett å skjønne hvem det skulle være på google sine bilder. Nå er ikke jeg akkurat en god researcher heller. 

- og..... ikke for å være dritekkel, men noen ganger virker det som om psykologen ikke har hatt en time med meg før en gang. Eller er sliten og blander meg med noen andre. Så jeg er ikke redd for å bli googlet ihvertfall...

Anonymkode: d0412...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.6.2016 at 19.16, AnonymBruker skrev:

Hei, psykolog d91!

Regner med du har klientene dine lagret på mobilen og FB-app installert? Facebook har fullt innsyn i alt på telefonen din, inkludert kontakter, så de har ikke nødvendigvis stalket deg.

Hilsen en annen psykolog :)

PS: Googler ikke egne klienter. Jeg vil bli kjent med dem som de er, og ikke den fasaden de ønsker at andre skal forholde seg til.

Anonymkode: c5537...fa2

Har ikke nr til pasienter på tlf nei. Heller ikke face-app på tlf. Så tipper at de søker meg opp ja. 

Anonymkode: e97a8...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1/26/2016 at 21.51, AnonymBruker skrev:

Plutselig kommer de opp under "people you may know". Uten at vi har noen felles kjente eller er med i felles grupper. Finner dette ganske så påfallende. 

Anonymkode: e97a8...d91

Dette kan skje hvis dere møtes. Facebook vet ca. hvor du er til enhver tid. Hvis du hadde vært i Bodø så vet Facebook at du er i Bodø. 

Har selv tenkt at det har vært merkelig at en person som jobber på REMA plutselig kan dukke opp på lignende måte på Facebooken min etter at jeg har vært på REMA, for eksempel. Da kan en person som jobber på hvilken som helst REMA-butikk dukke opp under "mennesker du kanskje kjenner".

Anonymkode: 39fcd...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, LeahJames skrev:

Nei, har aldri googlet de. 

For du er heeeelt sikkert psykolog. :ler:

Anonymkode: 23273...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AryaKillie
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For du er heeeelt sikkert psykolog. :ler:

Anonymkode: 23273...eb3

Ja.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. januar 2016 at 20.03, AnonymBruker skrev:

Nei. Men de googler kanskje meg... Ser på face at noen av de har søkt meg opp der.

Anonymkode: e97a8...d91

Hvordan kan du se det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. januar 2016 at 20.05, AnonymBruker skrev:

Det går ikke å se hvem som "facestalker" deg. Det har facebook benektet flere ganger. 

Anonymkode: c6089...842

Dette lurer jeg på også. På linkeid tror jeg de får vite hvem som har sett på profilen. Jeg søkte opp en tilfeldig person på face og da var han den første jeg så neste gang jeg gikk inn på face med spørsmål er dette en du kjenner? Vet ikke om jeg dukker opp hos han. 

Anonymkode: beb87...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 21.6.2016 at 19.16, AnonymBruker skrev:

Hei, psykolog d91!

Regner med du har klientene dine lagret på mobilen og FB-app installert? Facebook har fullt innsyn i alt på telefonen din, inkludert kontakter, så de har ikke nødvendigvis stalket deg.

Hilsen en annen psykolog :)

PS: Googler ikke egne klienter. Jeg vil bli kjent med dem som de er, og ikke den fasaden de ønsker at andre skal forholde seg til.

Anonymkode: c5537...fa2

Jeg har opplevd med 4 forskjellige psykologer/terapauter at de har blitt foreslått som venn av facebook. Vi hadde ingen felles venner uten om den ene. Så mistenker at de har søkt meg opp. Spesielt siden det har noen av gangene skjedd rett etter at vi har snakket om facebook. Hvis det er tilfelle så finner jeg det veldig ubehagelig. ønsker ikke at psykologen skal søke meg opp på facebook. Jeg forteller så mye privat og utleverer meg ufattelig mye i terapi. det lille de ikke vet om meg ønsker jeg heller ikke at de skal vite. ubehagelig at de skal sitte med meg i en terapi time og vite ENDA mer enn det jeg har fortalt. Finner det nesten litt krenkende at de utenom timene prøver og finne ut enda mer om meg. Jeg går av prinsipp ikke inn på deres siden. Ønsker ikke og plutselig oppdage noe på psykologen side, som hadde gjort at jeg hadde mislikt dem. tenkt hvis de hadde skrevet noe skikkelig stygt på siden deres, som viste at de var rasister eller hadde andre holdninger jeg ikke hadde likt.

Skulle ønske det var regler for psykologer om at de ikke hadde lov til og søke opp pasienter.  

Anonymkode: cc929...a7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Om jeg har stalket noen kommer de opp som forslag til venn, har også lagt merke til at om jeg stalker fb venner kommer de opp øverst i chat og under "venner" på profilen min. Er ei som gikk inn på profilen min som fikk meg opp som forslag som venn. Aldri søkt henne opp fordi jeg ikke vet fullt navn og vi bor langt unna hverandre og har aldri vært på samme plass, så sluttet å stalke psykologen på sekundet :fnise:

Anonymkode: 10527...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg har stalket noen kommer de opp som forslag til venn, har også lagt merke til at om jeg stalker fb venner kommer de opp øverst i chat og under "venner" på profilen min. Er ei som gikk inn på profilen min som fikk meg opp som forslag som venn. Aldri søkt henne opp fordi jeg ikke vet fullt navn og vi bor langt unna hverandre og har aldri vært på samme plass, så sluttet å stalke psykologen på sekundet :fnise:

Anonymkode: 10527...2f6

Denne skjønte jeg ikke. Om du sjekker noens profil, dukker de opp i din Egen profil som forslag til venn, men ikke i deres  profil som forslag til venn?

Hva er da problemet?

Anonymkode: 403f0...118

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...