Gå til innhold

Bilkjøring og baksnakk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en fyr i bygda som er kjent for forbikjøringer. Ingen sier det til ham at han har fått et rykte på seg. Her om dagen mista jeg bussen, han kjente meg igjen, stoppet, og jeg fikk sitte på hjem. Han kjørte pent og veldig konsentrert, men det var likevel to forbikjøringer. Spurte han om det og han sa at han bare vil kjøre i fartsgrensen, ikke 10-15 under, som mange andre. Han kjører bare forbi når han vurderer situasjonen som trygg, "selvsagt", sier han. Jeg har lett for å tro på han. Bygderyktet virker litt urettferdig, da han er en veldig fornuftig, ryddig og respektert kar ellers. Folk bare drar ryktet hans ned i sølet med stygge kommentarer om forbikjøringer - men det er jo  ikke forbudt å kjøre forbi folk.

Synes hele greia er litt rart, klassisk Bydgenorge. Hva synes dere, ville dere ha tatt hans parti? Noen som kjenner liknende situasjoner?

Anonymkode: 67b7a...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bygdedyret er skikkelig skummelt.... Jeg hadde glatt trodd på "forbikjøringsfyren" i dette tilfellet. Glad jeg ikke bor på bygda lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare latt være å delta i snakket. Hvis noen tar det opp, si at du ikke liker udokumentert ryktesnakk. Han kjørte pent da du satt på, og utover det er det ingenting å snakke om.

Anonymkode: dc672...ba7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg på samme strategi som siste AB, men det er jammen ikke lett...tom. godt voksne menn i 50-åra er reneste skravlekjerringer her. Men jeg ser at han ikke kjører 100 i 50-sona altså; det ville jeg aldri ha trodd.

Anonymkode: 67b7a...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg tror han er en råkjører... Hvis han plukker deg opp og kjører deg et stykke og på denne turen opplever du to forbikjøringer er det mye. Jeg kjører bil hver eneste dag og tar knapt to forbikjøringer gjennom hele året. Det er som oftest unødvendig risiko og man vinner ikke mye tid på det, sjelden man blir liggende bak en bil i evigheter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@behappy, det var snakk om ikke mindre enn 2,5 mil - vi satt sammen lenge. Her er mange som kjører sent. Jeg har ikke lappen sjøl, til alt overmål, men de samme som klager på han klager like mye på tyskerne og byturistene som kjører 50 i 70-sona osv. Det er liksom to hele sider til saken.

Anonymkode: 67b7a...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dere må jo være unge, når det blir snakk om hvor mye man kjører forbi? 

Når det er sagt har jeg så langt i år ikke kjørt forbi noen. Så to ganger på 2,5 mil er mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Orchideae skrev:

Dere må jo være unge, når det blir snakk om hvor mye man kjører forbi? 

Når det er sagt har jeg så langt i år ikke kjørt forbi noen. Så to ganger på 2,5 mil er mye. 

To ganger på 2,5 mil er ikke mye så lenge man treffer på de rette sjåførene forran. Jeg bodde en periode på en veldig "pen" plass hvor folk gjerne kjørte i 50-60 i 80 sona bare for å se på naturen. For oss som så den hver eneste dag så var den ikke lenger like spennende. Kunne fint kjøre forbi en del sånne på en dag uten at jeg en eneste gang krysset 80km.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Orchideae skrev:

Dere må jo være unge, når det blir snakk om hvor mye man kjører forbi? 

Når det er sagt har jeg så langt i år ikke kjørt forbi noen. Så to ganger på 2,5 mil er mye. 

Hadde fått fnatt av å havne bak deg (og de andre iver her som aldri kjører forbi) å lige bak biler som sldri kjører forbi sinker er helt grusomt irriterende. Og det er slike situasjoner folk lenger bak i bilrekka begynner å ta unødige risker for å komme forbi... 

Anonymkode: 026e8...4cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde fått fnatt av å havne bak deg (og de andre iver her som aldri kjører forbi) å lige bak biler som sldri kjører forbi sinker er helt grusomt irriterende. Og det er slike situasjoner folk lenger bak i bilrekka begynner å ta unødige risker for å komme forbi... 

Anonymkode: 026e8...4cd

Hvorfor skal man på død og liv kjøre forbi når personen foran ligger i fartsgrensen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Orchideae skrev:

Hvorfor skal man på død og liv kjøre forbi når personen foran ligger i fartsgrensen? 

Poenget er at de ikke gjør det. Les tråden, svar etterpå. :)

Anonymkode: 67b7a...13b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har sitti på en gang, og kan ikke konkludere med hvordan han kjører ellers på grunnlag av det. Og litt tvilsomt at han hadde fortalt deg at han kjører stygt og tar unødvendige sjanser. Så sannheten er nok at han ikke kjører så pent som han påstår der og da, og sikkert ikke så ille som bygdedyret mener. Ofte ligger sannheten noe i mellom.

Anonymkode: 48c4a...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at i bygdestrøk florerer det av folk som kjører i ca 60 km/t uansett fartsgrense. De kjører i 60 i 50-sonen, 40-sonen og kan i sjeldne tilfeller presse seg opp i 65 km/t i 80-sonen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...