Gå til innhold

Anbefaling Praha


MorTil2

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal reise med mine to sønner, 13 og 18, til Praha i slutten av mars. Trenger råd om valg av bosted og ting å gjøre. Særlig er jeg usikker på valg av hotell. Ønsker et komfortabelt sted,med god størrelse på rommene, men ikke overpriset. Må være greit å komme til fra flyplassen, samt ligge sentralt til i forhold til opplevelser. God frokost.

 

Tips og råd taes imot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde valgt å bo i sona Gamlebyen, da slipper man å ta taxi. Når det gjelder ting å se, vil jeg virkelig anbefale å bruke en norsktalende guide, vet det er flere der som driver med det. 3-4 timers vandring med guide og dere får sett alt som er å se i Praha, virkelig å anbefale selv med to tenåringer. Dra på guidet tur dagen etter dere kommer ned, og dere får også da gode tips om shopping, restauranter osv. 

Anonymkode: 8426e...a6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei,hei. Avreise nærmer seg,og trenger fortsatt flere innspill... 

Hva med å komme oss fra flyplassen og til hotellet? Har lest at drosjenæringen i Praha er litt ymse? Anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde på Fusion Hotel, tok bare buss og bane fra flyplassen og inn, og det tok ca. 5 min å gå fra stoppet vi skulle av på og til hotellet. Tok aldri taxi noe sted når vi skulle rundt i byen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så hyggelig ut. Vi har valgt et hotell som ifølge Google er 1 km unna, lengre mot elven, Grand Majestic Plaza. Ettersom vi ankommer om kvelden, tror jeg det blir taxi inn. Hva anbefaler dere å oppleve i Praha ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Var nettopp i Praha og bodde på samme hotell. Utrolig fornøyd med det, god frokost, sentralt, hyggelig betjening etc. Vi tok taxi inn, og det var ikke noe problem, det fikser man bare i AAA-taxi luken på flyplassen. Husk å avtal pris på forhånd, vi betalte 700 czk som tilsvarer nesten 250 kroner. Tilbake kan dere høre på hotellet om de kan ordne transport, det var veldig lettvint da man bare møter i resepsjonen og ikke trenger å finne taxi, prisen er ca det samme, litt billigere. Anbefaler å se Karlsbroen, det dansende huset, Lennon wall, Borgen(vaktskifte klokken 12), katedralen rundt borgen og utsikten fra der. Ellers så bor dere veldig nærme et enormt kjøpesenter og hovedgaten for shopping. Last ned appen til stay.com, legg til det dere ønsker å gjøre, så setter du kartet på offline så har du gratis gps. Shoppingen koster gjerne det samme som i Norge, men mat er billigere. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 14. februar 2016 at 9.48, LouiseD skrev:

Hei,hei. Avreise nærmer seg,og trenger fortsatt flere innspill... 

Hva med å komme oss fra flyplassen og til hotellet? Har lest at drosjenæringen i Praha er litt ymse? Anbefalinger?

Jeg anbefaler taxi fra flyplassen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Ceathy skrev:

Var nettopp i Praha og bodde på samme hotell. Utrolig fornøyd med det, god frokost, sentralt, hyggelig betjening etc. Vi tok taxi inn, og det var ikke noe problem, det fikser man bare i AAA-taxi luken på flyplassen. Husk å avtal pris på forhånd, vi betalte 700 czk som tilsvarer nesten 250 kroner. Tilbake kan dere høre på hotellet om de kan ordne transport, det var veldig lettvint da man bare møter i resepsjonen og ikke trenger å finne taxi, prisen er ca det samme, litt billigere. Anbefaler å se Karlsbroen, det dansende huset, Lennon wall, Borgen(vaktskifte klokken 12), katedralen rundt borgen og utsikten fra der. Ellers så bor dere veldig nærme et enormt kjøpesenter og hovedgaten for shopping. Last ned appen til stay.com, legg til det dere ønsker å gjøre, så setter du kartet på offline så har du gratis gps. Shoppingen koster gjerne det samme som i Norge, men mat er billigere. God tur!

Takk for svar.Gleder meg. Har lest meg litt opp på taxi i Praha, da det virker til å være litt snusk i den bransjen, og landet på det du anbefaler. 

 

Hvordan er det med minibanker på flyplassen ?

Endret av LouiseD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte å ta ut på flyplassen i Norge, da gebyret bare var 30 kr her, så vet ikke hvordan det er på flyplassen der nede. Mener at det er en minibank inni resepsjonen på hotellet, ved utgangen, men vet ikke gebyret der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...