Gå til innhold

Da blir det enda en liten på oss!


Småkjekset

Anbefalte innlegg

1 time siden, Leviora skrev:

Så hyggelig med nytt tilskudd i familien! :rodmer: Og så godt for niesen din å bli ferdig etter så mange dager med rier! Du er heldig som får en liten nyfødt å "låne" nå i mellomtiden, jeg skulle trengt en lånebaby jeg også før jeg blir gal her :plystre::fnise: 

Det blir utrolig koselig å kunne låne henne litt før jeg har min egen frøken på utsiden :hjerte: Vi var på besøk hos et vennepar med ei jente på 3 mnd og jeg synes hun var såååå liten! Hvordan i alle dager blir det med et helt nyfødt lite knøtt? :rodmer:

 

Nå har svigers hentet med seg E for å gå på tur, og mannen står ute og jobber på et av mange prosjekter! Og så har de invitert oss på middag på Egon senere :nigo: Jeg sitter fint plassert i sofaen med Mr Freeze og White Collar på tven :popcorn: Så dette blir en bra dag for liten og stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg trøtt :sove:

Kl 04.30 hadde jeg ikke sjans å sove lenger, så da stod jeg opp. Typisk at det skjer når E er på overnatting hos besteforeldrene sine. Ikke klarer jeg å sove på dagtid heller, Så dette kan bli spennende :rolleyes:

I går var vi på babybesøk hos niesen min:rodmer: Den lille prinsessen hennes var nydelig, og E var så stolt som fikk holde henne helt alene! :hjerte: Hun gleder seg om mulig enda mer til lillesøster kommer, for det var visst ganske greit å kose på baby :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 37 uker! :hoppe:

Det har gått utrolig fort de siste ukene synes jeg, men alt er fremdeles ikke på plass til lillesøster sin ankomst. Mannen mener tydeligvis at vi har all verdens med tid, så sengen står fremdeles umontert. Støvsugeren vår tok kvelden for to - TO! uker siden, og han vil ha tak i ny for nå shine soverommet vårt skikkelig før han monterer sengen. Greit nok det, men det bør skje i dag! Jeg vil ha alt på stell nå slik at jeg bare kan kose meg den siste tiden.

Den siste uken har jeg hatt smerter i ryggen som ikke går over før jeg ligger meg og slapper av. Hadde det ikke vært for at det gjør så vondt å ligge over lenger tid hadde det gått greit, men nå er jeg kommet til et stadium der alt gjør vondt. Skjønner at jeg slapp lett unna i svangerskapet med E!

Mannen var hos en kompis for å se film i går, og kom hjem rundt midnatt. Da fikk jeg sove greit frem til 02.30, men etter det har jeg slitt veldig! Han snorker som bare det, og dytter jeg i han for å få han til å slutte blir det stille noen sekunder før der blir enda verre! Og så er det som å ligge med en sjøstjerne, er jo ikke plass til meg og magen! Så når klokken var 4 orket jeg ikke mer og lå meg på sofaen :sove: Har tydeligvis dyppet av litt, og når jeg våknet hadde jeg så sinnsykt vondt i rygg, bekken og symfysen! :( Så i dag skal mannen få aktivisere E, ordne på soverommet og ha alt ansvar, for jeg funker ikke! 

Nå drømmer jeg om fødsel slik at jeg får ha en seng for meg selv uten knær og albuer i ryggen i tide og utide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er jeg 38 uker! :daane:

Skjønner ikke at tiden går så fort! Har så lyst å nyte dagene fremover, men med et bekken fra helvete gjør alt vondt, så er ikke så greit å finne på noe. Så da blir jeg sittende i en stol fra jeg leverer i barnehagen om morgenen til jeg henter.

Men i dag skal vi ut på tomten og se, for der er det begynt å bli satt opp vegger! :hoppe: Det huset vi har valgt skal ta 1,5 - 2 uker å få tett, så det blir spennende å se hva som skjer først; lillesøster sin ankomst eller tett hus :nigo:

Mannens mormor blir 100 på søndag, så da blir det feiring med familien. Håper at lillesøster holder seg inne til over helgen, men så fort vi kommer til mai er jeg egentlig klar tror jeg,

Gleder meg til å kunne være meg selv igjen, og at jeg kan være med E ute uten å være helt ødelagt. Det er ikke bare bare for henne nå som kroppen min ikke fungerer som den pleier å alltid forstå det, så det blir fort litt frustrasjon fra oss begge om dagen. Henting i barnehagen er ikke bare enkel om dagen. Men det snur vel som alt annet med tiden :)

 

Bør vel gjerne få i gang en tippeliste også, om noen vil være med på den :) Termin 15. mai, og forrige gang fødte jeg dagen før termin. Blir spennende å se når hun her vil komme :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Tippeliste for fødsel

4. mai - LilleMy1989

5. mai - Beccy87

8. mai - Pjusk

10. mai - Weebs

11. mai - A4-livet

12. mai - Nautika

13. mai - _marielle_ og Nori

15. mai - Termindato :hjerte:

17. mai - Leopanter og Marimba

 

Da har jeg fått ført dere opp på tippelista :jepp:

Blir veldig spennende å se når hun melder sin ankomst :nigo: Det er mange bursdager i mai, så blir spennende å se om hun får sin egen dag eller om hun må dele den med noen!

4. mai - Broren min har bursdag

12. mai - Mannen min har bursdag

14. mai - søster og svoger har bryllupsdag

15. mai - Svoger har bursdag

Det viktigste er at hun ikke kommer i morgen, for da er det tre stykker i familien som har dag :daane: Så den dagen er godt oppbrukt kan man si :ler:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker siden sist oppdatering, så her kommer en til ;)

Termin: 15.05
Uker på vei: 38
Kjønn: Jente 💕
Utålmodig: Ja, nå kjenner jeg på følelsen av at det skal bli godt å få henne på utsiden. Ikke fordi jeg er lei av bevegelser, men bekkenet og ryggen plager meg sånn! 
Hodet ned: Var det på sist kontroll ihvertfall 
Hode festet: Ikke enda
Aktivitet innenfra: Mye! Er så koselig
Bestemt navn: Ja 💕
Vektøkning: 4 kg
Vann i kroppen: Ikke noe enda
Barneromstatus: Hun skal sove inne hos oss. Skal bygge hus nå, Så blir ikke barnerom på henne før det er ferdig
Utstyr: Tror det meste er på plass
Manglende utstyr: Brystpumpe i tilfelle det blir behov for det, men det kan vi ordne med etter vi er hjemme igjen 
Strekkmerker: De to jeg hadde fra sist er blitt litt lengre
Tanker om fødselen: Håper å rekke frem til KK denne gangen da det gikk veldig fort sist. 
Plager: Bekkenløsning, vondter i ryggen, mye nedpress
Oppegående: Mindre og mindre nå om dagen. Det er ikke mye som skal til før jeg er helt utslått. Dusjet jeg etter å ha levert i barnehagen er jeg helt ødelagt i flere timer etterpå. 
Sulten: Ikke særlig matlyst. Lager jeg middag må jeg vente en time før jeg klarer tanken på å spise det selv
Matkikk: Veldig glad i sjokolademelk og ananas
Kynnere: Når jeg leverer i barnehagen strammer magen seg mer og mer, så da er det godt å ta pauser de få meterne det gjelder 
Tungt å gjøre: Det meste!
Høygravid: Ja!
Gleder meg til: At kommende storesøster får hilse på lillesøsteren. Hun har gledet seg så lenge, og etter en dag i barnehagen får magen mange gode klemmer og lovord om hvor mye hun har savnet lillesøster :rodmer:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få ventetiden til å gå mens jeg har vært sykemeldt har det blitt endel strikking. Kan ikke vente med å kle opp lillesøster i dette :hjerte:

20170427_130111.jpg

20170427_130105.jpg

20170427_130055.jpg

20170427_130045.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men kjære vene, så flink du er! Har tenkt å strikke den romperen selv forresten, syns den er så fin! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flotte klær, du er kjempeflink! 

Tenk at det er så kort tid til termin, jeg vil tippe 13. mai! Har du noen fødselstegn ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...