Gå til innhold

Enkel hjemmestrikket babyjakke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ganske nybegynner på strikking, men ønsker å prøve meg på å strikke en babyjakke i ull. Jeg har strikket skappeljakke til meg selv tidligere, samt diverse pledd. Er med andre ord rimelig nybegynner, og synes det er vanskelig å lese oppskrifter. Lurer på om noen har tips til en enkel oppskrift på en jakke? Som er overkommelig for en nybegynner? 

Anonymkode: ca734...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Sjekk:

www.purlbee.com

www.ravelry.com

www.drops.com

Jeg synes engelskspråklige oppskrifter er bedre forklart enn norske, da de imotsetning til mange norske oppskrifter, ikke går utifra at du allerede behersker strikkekunsten. Språket er heller ikke vrident når man først har lært seg forkortelsene (og personlig mener jeg at de er mer intuitive enn de norske)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal gå inn i en større strikkebutikk der de selger både garn og pinner. Da får du hjelp med ulik vanskelighetsgrad, og du kan gå tilbake og spørre om hjelp dersom du står fast i strikkingen. 

Anonymkode: 255b7...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøstebarn har noen enkle babyjakker, men jeg er ikke så begeistret for garnet deres, så spør etter boken på biblioteket så kan du velge garn selv. Pickles er også verdt å sjekke ut, ellers har drops en del enkle jakker for nybegynnere, f.eks denne http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=6593&cid=1 Kjøper du mønster på butikken er fordelen at du kan spørre om hjelp der hvis du står fast, men da må du ofte kjøpe garn av samme produsent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...