Gå til innhold

Kaller beige plaster for rasisme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man finner alltid noe å henge seg opp i hvis en leter lenge nok. Det er vel bare et tidsspørsmål før det skal trekkes om hvem som får begynne i sjakk - den åpenbart rasistiske tanken bak at hvit alltid begynner kan vi jo ikke ha noe av...

 

Uansett tåpelig å kalle dette rasistisk når det egentlig bare dreier seg om tilbud og etterspørsel. Hadde plasteret blitt oppfunnet i dag kunne jeg delvis forstått en reaksjon, men da de i sin tid dukket opp var vel innvandring nærmest ikke-eksisterende her, så det lå jo aldri noe rasistisk bak det den gangen. Er jo ikke som om mørke plaster ikke finnes - markedet her har bare ikke vært nevneverdig stort.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som heter "mye vil ha mer", noe som ser veldig tydlig her. Minoritetsgrupper får presset gjennom latterlige krav gang på gang ved å rope rasisme om alt mulig. Når skal det stanse?



Anonymous poster hash: 65ba2...730
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man finner alltid noe å henge seg opp i hvis en leter lenge nok. Det er vel bare et tidsspørsmål før det skal trekkes om hvem som får begynne i sjakk - den åpenbart rasistiske tanken bak at hvit alltid begynner kan vi jo ikke ha noe av...

 

Uansett tåpelig å kalle dette rasistisk når det egentlig bare dreier seg om tilbud og etterspørsel. Hadde plasteret blitt oppfunnet i dag kunne jeg delvis forstått en reaksjon, men da de i sin tid dukket opp var vel innvandring nærmest ikke-eksisterende her, så det lå jo aldri noe rasistisk bak det den gangen. Er jo ikke som om mørke plaster ikke finnes - markedet her har bare ikke vært nevneverdig stort.

Helt enig.

 

I Sverige er fortsatt beige den hudfargen med høyest markedsandel. Om etterspørselen etter mørkere plaster blir stor nok til at mørkere plaster kommer inn i apotek og butikker vet jeg ikke. Det vil vise seg. Det er kamp om hylleplassene, og kjedene holder igjen for å begrense produktspekter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Man skal høre mye før øra faller av, og tydeligvis lese like mye før øyne faller ut...

Anti-rasister er komikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne gangen synes jeg det hadde tatt helt av. Dette er ikke rasisme, men et utrykk for at fabrikantene kanskje er litt i bakkant i forhold til å fornye seg i forhold til markedet.

Blir som at jeg skulle rope om skjønnhetstyrrani fordi de ikke produserer beige plaster med rødbrune prikker på, men ærlig talt gir jeg f... i hvordan plasserer mitt ser ut og går like gjerne med donaldplaster, eller blått plaster, som med vanlig plaster.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser et marked for brune bleier! Sverige har til og med en raskt voksende kundegruppe innen segmentet. 

Endret av debattanten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det ER jo rasisme og diskriminering på høyt nivå! Nå må samfunnet snart slutte å diskriminere de som ikke er etnisk norsk, blond og hvit i huden!



Anonymous poster hash: 65ba2...730
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, de sk hudfargede produktene har jo den fargen de har for at de skal være diskrete. Men det funker selvsagt bare for oss blendahvite.

Å kalle det rasisme blir selvsagt bare tåpelig, men bloggeren peker på et marked for brune og svarte plastervarianter som noen av produsentene sikkert kan utnytte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, de sk hudfargede produktene har jo den fargen de har for at de skal være diskrete. Men det funker selvsagt bare for oss blendahvite.

Å kalle det rasisme blir selvsagt bare tåpelig, men bloggeren peker på et marked for brune og svarte plastervarianter som noen av produsentene sikkert kan utnytte.

Lyse plaster gjør at man ser om den har blødd igjennom, ikke like lett på mørke vil jeg tro

Anonymous poster hash: 9f6d3...73e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser et marked for brune bleier! Sverige har til og med en raskt voksende kundegruppe innen segmentet. 

Snart kommer kravet om sort gassbind, sort gips og sorte/brune proteser/støttebånd/sokker osv som da krav om tilbud til fremmedkulturelle ved alt av legevakter, sykehus og allmennpraktiserende..

 

I tilfelle man ikke fokuserer på brudd og sår og sånt, om de skader seg, stakkars. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lyse plaster gjør at man ser om den har blødd igjennom, ikke like lett på mørke vil jeg tro

Anonymous poster hash: 9f6d3...73e

Det får vel være opp til en hver å avgjøre. Jeg tror ikke at det vil være spesielt problematisk å konstatere gjennomblødning på et noe mørkere plaster, heller. Og den lyse fargen er uansett av typen "hudfarget" fordi plasteret skal være diskret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir altfor dumt! Hvor skal denne galskapen stoppe? Det er plaster liksom.

Men fargevalg og materialvalg er aldri tilfeldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Ønsker jo selv å ha et plaster så tett opp til hudfargen min som mulig.

Men rasisme....nei. På den måten genererer hun bare latter og hoderisting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker jo selv å ha et plaster så tett opp til hudfargen min som mulig.

Men rasisme....nei. På den måten genererer hun bare latter og hoderisting.

Men ikke hos dem som lager og selger plaster. De ser et marked.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...