Gå til innhold

MYE kroppshår...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et enormt flaut problem og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg er 20 år gammel og sliter med mye hår på kroppen. Jeg barberer veiviseren, der har jeg tykke, sorte hår. Før var det bare mørke dunhår, men siden jeg barberer der blir de nå svarte. Om jeg ikke barberer på for eksempel to uker ser det helt skrekkelig ut. Jeg har mye hår på ryggen, spesielt korsryggen, også mye hår på selve rumpa og spesielt bak lårene. Har også på innsiden av lårene. Hårene er myke, men de er lange og mørke. Jeg vet at de er godt synlige i dagslys, derfor tør jeg for eksempel ikke ha sex i dagslys, for jeg vil ikke at personen jeg har sex med skal se hårene. Man kjenner jo de også selvfølgelig, men det ser jo forferdelig ekkelt og stygt ut... :( Hårene er ikke svarte tror jeg, de er bare ganske mørke, tynne og myke men samtidig litt harde. Har mye dunhår på ansiktet også.

Jeg vet der kan være sykdommer osv som kan ha med dette å gjøre, men jeg har sjekket meg for PCOS eller hva det nå heter, og det har jeg ikke. Jeg er så lei meg på grunn av dette, jeg tør ikke begynne å vokse eller barbere ryggen og rumpa i tilfelle det blir enda verre, lårene barberer jeg allerede. Laser får jeg nok ikke ta siden hårene ikke er mørke nok.

Hva kan jeg gjøre?



Anonymous poster hash: bb5fb...9cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan kanskje være lurt å bruke epilator. Da blir hårene litt tynnere og mykere når de vokser ut igjen.



Anonymous poster hash: 1fe6f...73a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksing gjør ikke hårveksten verre, det er nok den greieste måte for deg å blitt. For det første bruker håret mye lenger tid på å gro ut igjen etter voksing. Mange opplever også at noen hårsekker dør ved gjentatt voksing, så det kan blir *litt* mindre hårvekst etterhvert.

Ellers har jeg faktisk også hørt at disse IPL-tingene faktisk fungerer, særlig når hårene er mørke og huden lys: http://www.expert.no/skjoennhet-og-velvaere-haarfjerning-for-kvinner-laser-og-lysbehandling/pl/573/

http://www.kk.no/livsstil/slik-blir-du-kvitt-h%C3%A5ret-godt-25998

Jeg forstår godt hvordan du har det, har PCOS og hadde det ille før, p-piller hjalp heldigvis for meg. Er bra du ikke har pcos, for det er mye annet drit ved det, men skulle ønske det var en slik enkel løsning for deg og!



Anonymous poster hash: df5a7...f01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kontakte lege for å sjekke hormonverdiene dine....



Anonymous poster hash: f7bee...2a1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

P-piller kan hjelpe.

Anonymous poster hash: e4e56...851

Ikke så lenge hun ikke har PCOS, og det står det i første innlegget at det er hun sjekket for. P-piller hjelper om man har for lite østrogen og for mye testosteron, som er det PCOS er. Da får man hormonbalansen tilbake der den skal være, og bivirkninger av for mye testosteron som økt behåring går da som regel gradvis over. Men om det ikke er en hormonbalanse som forårsaker det, hjelper ikke p-piller noen ting.

Anonymous poster hash: df5a7...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...