Gå til innhold

mistet mobilen i do


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For litt over en time siden mistet jeg telefonen i do. Hadde ikke gått på do selv enda, og snudde meg og tok den opp med en gang. Vil anta at den lå under vann i mindre enn 10 sek.

Tørket av den med papir ganske raskt etterpå (typ ca 30 sek), og "sugde" deretter vannet ut fra alle åpningene i telefonen, altså alle knappene, mikrofonen og høyttaleren, og langs kanten hele veien rundt.

Den har ikke begynt å fuske, og fungerer akkurat slik som vanlig. Headsetinngangen og alle knappene funker helt fint.

Hvor lenge etter at jeg mistet den er det vits i å bekymre seg? Telefonen er en nexus 5.

Anonymous poster hash: acbf1...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skru den av med en gang! Legg den i en pose med ris og la den tørke noen dager. Er helt sikkert litt vann inne i den, og du kan ødelegge mobilen hvis du lar den være på. Jeg ville vært på den sikre siden, selv om det funker tilsynelatende bra nå.

Gjorde akkurat det samme for noen uker siden. Da var mobilen helt klissvåt og skjermen funket ikke (nyeste iphone). La mobilen i en pose med ris og lot den tørke i 3 dager, da jeg skrudde den på fungerte den helt perfekt. Vet det høres rart ut, men er anbefalt på alle elektronikkbutikker!



Anonymous poster hash: b80ad...c36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru den av og legg den i ris. Mistet min i do en gang, og den fungerte helt fint en stund. Men det var mye vann inni, og det ødela den etter hvert. Risen tørker den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, alvorlig talt. 2 tråder om at du har sugd dovann ut av telefonen?????



Anonymous poster hash: 07a86...898
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru den av med en gang! Legg den i en pose med ris og la den tørke noen dager. Er helt sikkert litt vann inne i den, og du kan ødelegge mobilen hvis du lar den være på. Jeg ville vært på den sikre siden, selv om det funker tilsynelatende bra nå.

Anonymous poster hash: b80ad...c36

Så flittige asiatiske mobilfeer kan fikse mobilen mens man selv sover, eller har det faktisk noe for seg?

Anonymous poster hash: 00f7a...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flittige asiatiske mobilfeer kan fikse mobilen mens man selv sover, eller har det faktisk noe for seg?

Anonymous poster hash: 00f7a...f7c

Hehe, morsomt. Altså, risen suger jo opp vannet, og er den mest effektive måten å fjerne vann fra elektronikk på :) Har spurt på mange forskjellige butikker, og fått det samme svaret over alt. Anbefales!

Anonymous poster hash: b80ad...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...