Gå til innhold

Idiotsjåfør.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La oss se om jeg har forstått dette riktig, bruker et bilde for å illulstrere:

353.jpg

Jeg kommer fra en oppoverbakke og ender opp i et kryss (jeg kjører nedover). Bilen foran meg kjører og bilene som kommer fra B og stopper opp for den, den foreste bilen skal tydeligvis inn til venstre. Jeg er syklist btw. Men de bilene stoppet opp lenge før bilen foran meg begynte å passere, og jeg lå såppas bak den andre at det var umulig for bilen som sto på B å ikke legge merke til meg. Plutselig når bilen foran meg er ferdig å kjøre forbi bestemmer r*sshølet seg for å kjøre til venstre, flaks at bremsene fungerer greit, men likevel, var ikke mer enn kanskje 30-40 cm fra å kollidere med drittsekken.

Det å si at man ikke så meg, når jeg tross alt lå såppas langt bak, og ikke lå jeg så mye til siden heller, lå omtrent midt på bilen foran meg, og nok bak at de bilistene som stoppet på B kan ikke unngått å se meg. Jeg var så fristet i det jeg holdt på å kolidere, for bilen hadde ikke veldig rask fart å følge etter, ta bilnummeret og søke opp jævelen med en slik sms-tjeneste hvor mange bare sender inne registreringsnummeret på bilen og får opp navnet på sjåføren.

Tro meg, den idioten ville fått igjen, og bilen ville ikke sett fin ut etter at jeg var ferdig med den. Jeg tenkte, faen er ikke denne fyren god. I og med at han må ha til og med sett at jeg kjørte nesten inn i han, man har da sidesyn, i tillegg til det mest åpenbare, at han må da faen meg ha sett at jeg var på vei ned bakken, med tanke på at jeg lå rett bak bilen foran meg, som han stoppet for.

Synd jeg ikke vet hvem han eller hun er (kan ha vært en dame, jeg registrerte ikke føreren. For de har da vitterlig vikeplikt for meg, i og med at de stoppet for bilen som kjørte foran meg?



Anonymous poster hash: a53d8...c08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe, jeg sliter veldig. Har lest HI minst 3-4 ganger, og skjønner ingenting....



Anonymous poster hash: 14f8b...983
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg sliter veldig. Har lest HI minst 3-4 ganger, og skjønner ingenting.... Anonymous poster hash: 14f8b...983

Samme her.

Anonymous poster hash: b8aaa...491

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg sliter veldig. Har lest HI minst 3-4 ganger, og skjønner ingenting....

Anonymous poster hash: 14f8b...983

samme her :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her.

Anonymous poster hash: b8aaa...491

Bra.

Puh, trodde jeg var mer en vanlig dum eller akutt hjerneslapp...

Anonymous poster hash: 14f8b...983

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mer enn

Trykkleif, sorry

Trodde jeg var mer enn vanlig dum.



Anonymous poster hash: 14f8b...983
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, TS kommer fra retning A (syklist), og bilene som kommer fra B stopper for bilene foran A. Når A (altså syklisten TS) da kommer kjørende, så svinger bil B til venstre og driter i vikeplikten? Er det slik å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, TS kommer fra retning A (syklist), og bilene som kommer fra B stopper for bilene foran A. Når A (altså syklisten TS) da kommer kjørende, så svinger bil B til venstre og driter i vikeplikten? Er det slik å forstå?

Nei, jeg kom hverken fra A, B eller C. Jeg kom fra dit Bilen på "B" ville kjørt hvis den hadde fortsatt oppover. Så jeg møtte bilen på punkt B, den svingte til venstre.

Anonymous poster hash: a53d8...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ts,hvor gammel er du egentlig? Barnslig ting å si at "mange går på kampsport og du har nesten skadet meg så jeg har rett til å forsvare meg" *ler* FEIL! Du vet at det er straffbart? Kan ikke gå til angrep på noen fordi de nesten har skadet deg. Dessuten var det et rotete HI...

Og en helt annen ting,dere syklister som tror dere er så sykt flinke og har all verdens rett på deres side,skjerpings! Sitter med hjerte i halsen rett som det er slik dere holder på,vikeplikt gjelder ikke bare for biler!

Dessuten snøUglebiatchen, her er det snakk om en som ikke har tatt hensyn til andres liv. Les hva jeg skriver for smegoli. Han lot bilen foran meg slippe forbi, og jeg lå såppas bak at man helt klart så meg.

Bilisten som kom fra B var vel en type "Jeg gir faen i syklister".

Jeg skal legge til at jeg hater selv majoriteten av disse kondomkledde syklistene, fordi de tar null hensyn, har nesten blitt på påkjørt av en. Nei, ikke bruk gang og sykkelsti, lag gjerne kø ved å sykle flere i bredden i 40 km/t i en 60 sone osv. (eller hvor raskt de sykler, aner ikke).

Det er det mange sliter med å skjønne, det er to typer syklister. Det er de, og så er det sånn som meg, som faktisk tar hensyn, men forventer også da at man skal ta hensyn tilbake. Det er idiotsjåfører som dette som aldri burde hatt lappen. Da går man selvfølgelig til angrep tilbake, dette kunne endt alvorlig, jeg kunne mistet livet mitt. Synd jeg ikke fikk notert ned registringsnummer, for da hadde det blitt månelyst for føreren.

Og ja, jeg syklet på veien, fordi det ikke finnes noen god gang og sykkelsti akkurat der.

Anonymous poster hash: a53d8...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det helt klart og tydelig jeg. Slik jeg har forstått det så kom TS fra en vei som gikk i en nedoverbakke, som møtte dette krysset, han kom altså hverken fra A, C, eller der B kom fra, men derimot der B skulle til, som vil si rett frem, vi kan godt kalle det D. Dvs. at han fikk bil C til høyre for seg, bil a til venstre osv.

Hvis jeg har tatt helt feil nå så si gjerne ifra TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tråden er ryddet for hets og innlegg som strider mot norsk lov. Er det spørsmål til moderering så tas dette på Ris og Ros.

Irrlys, mod.

Endret av irrlys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heihade

Du kunne gjort det enkelt for deg selv og skrevet:
Jeg kommer syklende rett frem i et kryss. En bil som kommer i mot bryter vikeplikten når han krysser mitt kjørefelt i en sving uten å vente og setter meg i en farlig situasjon.

Evnt, hvis du må bruke bildet:
Jeg sykler fra side C til side A. En bil fra A bryter vikeplikten når han svinger inn til B og jeg må bråbremse.

Uansett, ja, han brøt vikeplikten sin. Var det noe annet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, ja, han brøt vikeplikten sin. Var det noe annet?

Tror det var et eller annet om å ramponere bilen og brenne ned huset hans også. Disse syklistene er ikke helt riktige...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...