Gå til innhold

Bytte av kjønn, mann til kvinne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis en mann bytter kjønn til å bli kvinne vil operasjonstiden være veldig smertefull fysisk?

Har lest det tar fire år med psykologisk utredning inkludert, det er jo kjempelenge, kan man ta operasjon i privat regi i utlandet, isåfall vil det være kortere? Men veldig dyr antar jeg?

Vil det være vanskelig å ha et vanlig sexliv som kvinne etter bytting, tror jeg leste at kun 50 prosent blir i stand til å få orgasme ved samleie det er jo veldig dårlige odds!

Takker for alle svar

Anonym poster: 28524a260ac6af2455b1f05f1cd3e24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det sies at operasjonstiden er fysisk smertefull men selve operasjonene blir jo gjort med bedøvelse, er kanskje sårt nedentil etc. i perioden etter?

Hvis bare 50 prosent kan få orgasme er det jo en dårlig deal - skulle jo tro at det var mulig å konstruere et mest mulig velfungerende underliv med dagens medisinske teknologi.

Anonym poster: 28524a260ac6af2455b1f05f1cd3e24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er jo ganske kjent at kvinner får sjeldnere orgasme enn menn. Selv får jeg aldri orgasme ved samleie, kun med vibrator og har vært veldig nære ved slikking, så jeg tror ikke menn ser på det som unormalt om du ikke får orgasme ved samleie da.

Anonym poster: f583677894865b4e3436970dcb4eaa5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er jo ganske kjent at kvinner får sjeldnere orgasme enn menn. Selv får jeg aldri orgasme ved samleie, kun med vibrator og har vært veldig nære ved slikking, så jeg tror ikke menn ser på det som unormalt om du ikke får orgasme ved samleie da.

Anonym poster: f583677894865b4e3436970dcb4eaa5b

Så hvis en mann i teorien er homofil, tenner seksuelt på menn og drømmer om å ha samleie med menn som en kvinne (uikke at alle homofile menn gjør det) altså ha en vagina og få en penis inn der - så vil han antageligvis ikke kunne oppnå dette ved å bytte kjønn? Altså da vil "han" som nå er blitt "hun" i mange tilfeller kun oppnå klimaks ved vibrator?

Anonym poster: 28524a260ac6af2455b1f05f1cd3e24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis en mann i teorien er homofil, tenner seksuelt på menn og drømmer om å ha samleie med menn som en kvinne (uikke at alle homofile menn gjør det) altså ha en vagina og få en penis inn der - så vil han antageligvis ikke kunne oppnå dette ved å bytte kjønn? Altså da vil "han" som nå er blitt "hun" i mange tilfeller kun oppnå klimaks ved vibrator?

Anonym poster: 28524a260ac6af2455b1f05f1cd3e24f

Tja, jeg har inntrykket av at de fleste menn som har blitt kvinner får orgasme ved samleie men hvis ikke er det en dårlig deal ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en mann bytter kjønn til å bli kvinne vil operasjonstiden være veldig smertefull fysisk?

Har lest det tar fire år med psykologisk utredning inkludert, det er jo kjempelenge, kan man ta operasjon i privat regi i utlandet, isåfall vil det være kortere? Men veldig dyr antar jeg?

Vil det være vanskelig å ha et vanlig sexliv som kvinne etter bytting, tror jeg leste at kun 50 prosent blir i stand til å få orgasme ved samleie det er jo veldig dårlige odds!

Takker for alle svar

Anonym poster: 28524a260ac6af2455b1f05f1cd3e24f

Alle operasjoner er smertefulle i en eller annen grad. Kjønnskorrigering er en ganske omfattende operasjon, så der må en regne med endel smerter vil jeg tro.

Ønsker man kjønnskorrigering i Norge må man henvises til rikshospitalet. der er det minst et år med utredning før man eventuelt får en diagnose og hormonbehandling. Så tar det igjen et år eller flere før man får operasjon. Det er en del som får operasjon i utlandet for egen regning, som oftest fordi de ikke fikk diagnosen hos Rikshospitalet.

De fleste har etter hva jeg kjenner til et nokså normalt sex-liv etterpå, med mulighet for orgasme.

Også vil ingen seriøse kirurger operere vagina på en homofil mann, og useriøse kirurger bør man ikke leke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle operasjoner er smertefulle i en eller annen grad. Kjønnskorrigering er en ganske omfattende operasjon, så der må en regne med endel smerter vil jeg tro.

Ønsker man kjønnskorrigering i Norge må man henvises til rikshospitalet. der er det minst et år med utredning før man eventuelt får en diagnose og hormonbehandling. Så tar det igjen et år eller flere før man får operasjon. Det er en del som får operasjon i utlandet for egen regning, som oftest fordi de ikke fikk diagnosen hos Rikshospitalet.

De fleste har etter hva jeg kjenner til et nokså normalt sex-liv etterpå, med mulighet for orgasme.

Også vil ingen seriøse kirurger operere vagina på en homofil mann, og useriøse kirurger bør man ikke leke med.

Men det du skriver om "mulighet for orgasme" - betyr det at dersom jeg som mann har svært lett for å få orgasme og kan få det 3 ganger om dagen ble kvinne ville det bli mindre lett siden kvinner ofte har vanskeligere for å få orgasme? Og spesielt kvinner som tidligere var menn? Mulighet for orgasme vil altså bli redusert ved en slik operasjon?

Anonym poster: 28524a260ac6af2455b1f05f1cd3e24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skjærer i sensitive kroppsdeler, så det er selvsagt en risiko at det kan bli vanskeligere å oppnå orgasme i ettertid, noen blir plaget, mange blir det ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes leger utenfor Rikshospitalet i Norge som behandler transpersoner. De vil kunne skrive erklæringer som vil gjøre det mulig å opereres i utlandet (Thailand er veldig populært siden de har veldig mye erfaring på kjønnskorrigerende operasjoner). Det er sannsynligvis en raskere vei enn Rikshospitalet, men absolutt ingenting man gjør fordi man er nysgjerrig, og det er på ingen måte enkelt. Du skal utredes av psykolog og ha flere samtaler med eventuelle leger.

Jeg vil tippe at man har en god sjans på et normalt sexliv som kvinne etter en slik operasjon. Det er jo selvsagt risikofylt, så det kan jo gå galt. Men når det er sagt, så har jeg enda ikke hørt om noen personlig som har hatt en mislykket operasjon, eller som ikke har vært fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappe av seg både familiejuveler og manndom og så ta sjansen på at alt vil fungere i det minste greit etterpå? Høres ut som en veldig dårlig byttehandel spør du meg. Hva hvis en ikke blir fornøyd fordi nervene er ødelagte? Det er jo ingen måte å få rettet opp slikt på.

Anonym poster: 164c23cd7ac613eedc55603d74ddbdd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres vanvittig risky ut, men dersom det er dén endringen som skal til for at du føler deg fullkommen som kvinne, så er det vel en risiko verdt å ta, eller? Jeg vet ikke om jeg hadde hatt guts nok til å gjøre noe sånt, men så har jeg aldri vært i den situasjonen heller. :vetikke:

Hva smerter angår, tror jeg det vil være realistisk å forberede seg på sterke smerter - det er tross alt en stor operasjon i et sensitivt område det er snakk om! For å få det til å fungere i det lange løp, er du også avhengig av å være innstilt på å "utvide" eller opprettholde funksjonen i en kunstig vagina over mange måneder og ved seksuell inaktivitet over lengre perioder selv etter de første årene har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappe av seg både familiejuveler og manndom og så ta sjansen på at alt vil fungere i det minste greit etterpå? Høres ut som en veldig dårlig byttehandel spør du meg. Hva hvis en ikke blir fornøyd fordi nervene er ødelagte? Det er jo ingen måte å få rettet opp slikt på.

Anonym poster: 164c23cd7ac613eedc55603d74ddbdd2

Dersom en person er en transseksuell kvinne, så er vedkommede neppe så veldig glad for denne "manndommen", og kunne kanskje heller tenke seg juveler som henges om halsen. Men du har rett i at det ikke kan rettes opp i. Det er derfor det er en lang prosess i forkant før man kommer til det punktet at man får operasjon, i alle fall om man forholder seg til seriøse aktører.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva dere skriver får jeg inntrykket av at en slik operasjon innebærer mye smerte. Når dere snakker om smerte, mener dere da at man vil få store smerter nedentil i ukene etter operasjonen/operasjonene?

Og dette med inaktivt seksualiv - mener du som skrev det at det vil være så "sårt" i underlivet i tiden etterpå at det kan ta et par år før man vil kunne ha samleie og oppnå orgasme?

Anonym poster: 28524a260ac6af2455b1f05f1cd3e24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest magadeep

Det er en lang prosess som vil ca ta 3 år.

Og det kan være mulig og få 95 prosent til og få orgasmen.

Det kan være smertefullt i under live i ca 2 til 4 uker etter opperasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes et ganske solid blogg/onlinemiljø for transpersoner og andre med ikke-standard kjønnsidentitet/seksualitet. Der vil du finne mye mer kunnskap om temaet enn du finner på KG. Et sted å starte kan være denne bloggen, som tilhører en bekjent - hun er underveis i kjønnskifte fra mann til kvinne nå. http://purplenoize.net



Anonymous poster hash: 861fb...d6a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...