Gå til innhold

Litt frekk brud å være forlover for.........................


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lykken var svær da bestevenninna mi gjennom 14 år ble fridd til av samboeren sin. De har vært sammen i mange år og har det svært godt sammen.

Lykken ble for meg enda større da hun pekte ut meg som forlover.

Det var kjekt i start,og jeg mener at jeg har tatt den rollen ganske alvorlig og seriøst, er beredt til å gjøre mitt beste.

Bryllupet står 1 januar neste år, eller vielsen blir selve nyttårskvelden da, så det er en god stund til.

Det er bare det at min venninne begynner å vise noen sider som er skikkelig stygge. Hun kritiserer, klager, maser, kjefter, og har en gang i blant klikket regelrett på både meg og mannen to be.

Feks har jeg fått kjeft for at jeg ikke har kommet med ideer til utdrikningslaget, at jeg ikke har funnet butikker med brudekjoler, at jeg ikke har vurdert lokaler de kan se på, osv osv.

Hun har bare vært forlovet i 2 uker, og jeg synes hun kanskje krever litt mye, føler at jeg er for sent ute med alt mulig?

Vi bor på bygda hvor vi ikke er avhengige av å booke lokale 1-2 år i forveien, og det går helt fint at de får seg lokale ved å reise og se på noen denne uken, de som er vet hun om allerede uansett.

Hun maser veldig mye, kjefter, og står på. Til helgen skal jeg på tur med kjæresten min, og da sa hun at jeg ikke måtte fokusere for mye på typen og sånt fremover, vi hadde tross alt et bryllup å planlegge. Hun ville også at jeg skulle ta med meg telefonen over alt hvor vi skal på tur til helgen slik at hun når som helst kan få tak i meg angående brullupet osv.

Jeg trodde det skulle være en del jobb, men også morro med å være forlover, men nå begynner jeg å bli skuffet..

Aldri vært forlover før, er det slik det skal være? Man ofrer seg helt for bryllupsdagen og alt handler om det?

Anonym poster: 6f3dee5463821ab4f5c4bc01dafe13ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som hun har forvekslet forlover med bryllupsplanlegger.

Anonym poster: 3995a79f6e0aeaf9582f3c35a4c3d37c

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok sagt fra meg "jobben" umiddelbart.

Anonym poster: c5090cf775c101e73435775d4021a587

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig oppgavene til en forlover?

Jeg trodde man skulle planlegge noe av bryllupet?

TS

Anonym poster: 6f3dee5463821ab4f5c4bc01dafe13ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som hun har forvekslet forlover med bryllupsplanlegger.

Anonym poster: 3995a79f6e0aeaf9582f3c35a4c3d37c

Like she said...

Brides to be har mange forskjellige forventninger til sine forlovere, men strengt tatt har forlover kun 1 eneste pålagt oppgave, og det er den berømte signaturen.

Utenom det så er det jo ganske vanlig at forlover planlegger og har ansvar for utdrikningslag (men det skal jo ikke bruden blande seg i) + holder tale el sang i selskapet.

Jeg har i tillegg hatt med meg min forlover på et par kjoleprøvinger samt en brudemesse, men dette er så klart på mitt initiativ!

Jeg syntes det er hyggelig når hun spør og er interessert, men hun skal da ikke ta all jobben!

Tror du trenger å ta en prat med henne... ellers kan det bli en svært slitsomt år for deg.

Lykke til!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har bare gått 2 uker, og jeg kjenner at i dette tempoet så har jeg ikke lyst til mer..... for hver dag som går blir bare bruden mer og mer nevrotisk, og vi er bare 3 uker inn i dette året..

TS

Anonym poster: 6f3dee5463821ab4f5c4bc01dafe13ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde levert oppsigelse.......sånt opplegg fra bruden hadde jeg ikke orket!

I teorien trenger bare en forlover å skive under på papirene. Men de fleste forlovere arrangerer utdrikkningslag, kanskje er med bruden på kjoleprøving. I kirken så kan forloveren f.eks se til at kjolen til bruden ikke krøller seg eller sløret henger på halv åtte, holder buketten under vielsen...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun maser veldig mye, kjefter, og står på. Til helgen skal jeg på tur med kjæresten min, og da sa hun at jeg ikke måtte fokusere for mye på typen og sånt fremover, vi hadde tross alt et bryllup å planlegge. Hun ville også at jeg skulle ta med meg telefonen over alt hvor vi skal på tur til helgen slik at hun når som helst kan få tak i meg angående brullupet osv.

Jeg trodde det skulle være en del jobb, men også morro med å være forlover, men nå begynner jeg å bli skuffet..

Aldri vært forlover før, er det slik det skal være? Man ofrer seg helt for bryllupsdagen og alt handler om det?

Anonym poster: 6f3dee5463821ab4f5c4bc01dafe13ca

Vel, der ville jeg satt henne på plass og gitt henne en beskjed om at i mitt liv var jeg og min kjæreste hovedpersoner. Ikke henne, for maken til egoistisk skitkjerring som seriøst mener du skal sette hennes bryllup foran ditt eget liv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. OK.

Det mest fristende svaret: si fra deg forloverjobben og beinfly så fort du bare kan derfra. Er hun så stressa og bitchy etter to ukers forlovelse og når det nesten er ett år igjen, så tør jeg ikke tenke på hvordan hun er når det er et par uker igjen. Om hun fortsatt er forlovet da, da - det kan vel fort hende at fyren får nok og stikker.

Men så regner jeg med at du sikkert ikke har lyst til å stikke av, sånn helt med en gang ihvertfall. Sett deg ned med henne og snakk (og da mener jeg sitt ned - ikke si det i forbifarten eller under ett av utbruddene hennes). Og si noe sånt som:

"Ærlig talt. Jeg er kjempeglad for at du vil ha meg som forlover, men jeg er ingen tankeleser. Jeg kan ikke vite hva du forventer av meg, når du ikke forteller meg dette. Og det er faktisk ikke greit at du klikker fordi jeg ikke gjør ting du ikke har bedt meg om å gjøre."

Forloveroppgaver er så mangt. Rent formelt sett så trenger du ikke gjøre annet enn å skrive under erklæringen. Alt ut over det må dere finne ut av sammen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig oppgavene til en forlover?

Jeg trodde man skulle planlegge noe av bryllupet?

TS

Anonym poster: 6f3dee5463821ab4f5c4bc01dafe13ca

Jeg trodde det stort sett var utdrikkingslaget, være vitne i kirken (et eller annet sted hvertfall) og holde tale i bryllupet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang ho kjefter å deg sier du rett og slett "Ja,du har helt rett! Kanskje noen andre er passende for jobben?" så bare går du..maken til frekk oppførsel!

Anonym poster: 8b34f0f77c7777f8a6a89912e23fc9a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ting er nå så orker jeg ikke dette løpet et helt år fremover. Bare det at hun ser på kjæresten min som noe som er i veien for dette sirkuset er jo veldig sårende. Jeg hørte det på tonen hennes "ikke fokuser for mye på kjæresten din nå" liksom, hvordan kan hun være så egoistisk?

Om min oppgave egentlig bare er utdrikningsslaget, signatur og tale i festen, så har hun tatt seg vann over hodet for hva hun kan be meg om, og det så jævlig og.

Eller nei vet dere, hun kunne bedt meg om mye, det er bestevenninnen min, jeg stiller opp så mye jeg kan, men når hun kjefter, smeller, klager og er kritiserende mot meg, da gidder jeg ikke, virkelig ikke.

TS

Anonym poster: 6f3dee5463821ab4f5c4bc01dafe13ca

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de andre her. Det er hun som skal gifte seg, altså får hun (og den stakkars forloveden hennes) gjøre jobben selv. Min forlover var med og prøvde brudekjole, ordna utdrikningslag, var med meg kvelden og morgenen før bryllupet og holdt tale. Jeg synes hun gjorde meeeeer enn nok.

Venninna di høres ut som en selvopptatt, utakknemlig bridezilla og du fortjener ikke å bli behandlet sånn :hug:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva TS? Syntes du skal vise henne denne tråden så kan hun se selv...

Kanskje hun skjønner....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm.. når jeg giftet meg var det eneste jeg ba om fra min forlover, at hun var med meg til frisøren, å kjørte meg til kirken! Unntatt å skrive under på papirene da, som jeg fikset for hun, og sente inn! Hun passet på kjolen og brudebuketten under vigelsen. Hun holdt tale til meg, men jeg ba aldri om den.. Jeg fikk faktisk kjefft fordi jeg ikke "inkluderte" henne nokk.. Men det er meg da..

Jeg ville gjort som de andre sier, ennten si i fra deg oppgaven, eller gi besked at det ikke er din oppgave å planlegge HENNES bryllup (eller, hun og sin forlovede sitt)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj da! Dette høres ut som perfekt mat til dette bryllupsforumet! Her kan man bare lire ut av seg enda mer bridezillakommentarer jo :-). Innlegget er nesten den perfekte oppskrift på alt som blir snakket om her på forumet som folk nettopp hater ved bruder. Nesten litt mystisk. Heldigvis har jeg aldri opplevd slike folk i virkeligheten.

Anonym poster: 7ef5591464f4bd71edbfed2c35a1e3ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj da! Dette høres ut som perfekt mat til dette bryllupsforumet! Her kan man bare lire ut av seg enda mer bridezillakommentarer jo :-). Innlegget er nesten den perfekte oppskrift på alt som blir snakket om her på forumet som folk nettopp hater ved bruder. Nesten litt mystisk. Heldigvis har jeg aldri opplevd slike folk i virkeligheten.

Anonym poster: 7ef5591464f4bd71edbfed2c35a1e3ee

Mener du at det er vanlig å oppføre seg slik som venninnen min? :S :S

Jeg kan garantere og forsikre dere om at innlegget ikke er diktet opp. Jeg sitter her og er ganske lei meg, senest i dag hadde vi en samtale som utviklet seg til en krangel etter gjentatte angrep på meg fra hennes side.

Det er derfor jeg startet denne tråden, har aldri tidligere vært forlover, og lurer på hvor mye jeg egentlig skal godta av henne og hennes bryllupsnerver..

TS

Anonym poster: 6f3dee5463821ab4f5c4bc01dafe13ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...