Gå til innhold

ultralyd i går i uke 13, så jeg virkelig kjønnet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg var i går på ultralyd for å se om alt var bra. De sa de ikke kunne se kjønnet, men på 3D bildet jeg fikk med meg er det en tydelig klump mellom bena på mini, likner veldig på en pung. Hva kan dette være for noe?

Anonym poster: 2f7cd57f31a9382d06e691ac0afbf9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at dersom de sa at de ikke kunne se kjønnet er den klumpen sikkert ikke nødvendigvis pungen. De er jo erfarne og ville sikkert sett det dersom det var så tydelig.. Men spennende da, og gøy med 3d :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde de sa at de ikke så det da de ikke har love til å si det. Spiller ingen rolle med kjønnet, alt sto bra til og det er selvsagt det viktigste... MEN alikevel ble jeg jo nysgjerrig,he he.

ts

Anonym poster: cfcd83422af86143bf7a26fbd54ea3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er veldig like på det tidspunktet, men kjønnet kan skilles ved å se på hvilken retning den klumpen peker. Noen ganger er det tydelig, andre ganger vanskeligere å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvordan det var med 3d så tidlig i svangerskapet egentlig? Så man mye/bra? Trodde det var best mellom ukee 27 og 33.

Jeg kan svare selv om jeg ikke er TS. Var på tidlig ul i uke 13, og fikk se i 3D også.

Det er ikke mye man ser, man ser jo at det er et foster, men mine 3D bilder så i alle fall litt rare ut og man ser ikke ordentlig, så 3D i seg selv er ikke noe å trakte etter så tidlig. Men hvis legen har 3D på samme apparatet er det moro å se for å ha sett, men ikke noe mer enn det synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var i går på ultralyd for å se om alt var bra. De sa de ikke kunne se kjønnet, men på 3D bildet jeg fikk med meg er det en tydelig klump mellom bena på mini, likner veldig på en pung. Hva kan dette være for noe?

Jeg vil tro (som Magdalene) at dette er et bitte lite kjønnsorgan- som enten er mannlig eller kvinnelig ;)

Gutter og jenter utvikles jo fra samme stadiet, og blir gradvis mer tydelig. Uke 13 vil jeg tro er altfor tidlig til at man kan si noe sikkert dersom ikke en trenet gynekolog får et eksepsjonelt tydelig bilde, så jeg ville ikke lagt noe i det at det så ut som en pung.

(skal sies at jeg har opplevd en bommert ved ordinær UL i uke 19, og en annen gang der jordmor ikke vile uttale seg fordi hun ikke var sikker. Så å se noe i uke 13 er neppe en veldig enkel oppgave)

Trøsten er at du finner ut av det til slutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan svare selv om jeg ikke er TS. Var på tidlig ul i uke 13, og fikk se i 3D også.

Det er ikke mye man ser, man ser jo at det er et foster, men mine 3D bilder så i alle fall litt rare ut og man ser ikke ordentlig, så 3D i seg selv er ikke noe å trakte etter så tidlig. Men hvis legen har 3D på samme apparatet er det moro å se for å ha sett, men ikke noe mer enn det synes jeg.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på 2D i uke 13 og da så hun og vi kjønnet. Hun ville selvsagt ikke garantere 100%, men var ganske sikker sa hun. Og det stemte det :-) Tror ikke de har noen regel om at ikke de kan si noe om kjønnet så tidlig..er vel helst at det kan være vanskelig å si så da velger de å la være..

Lykke til uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tror heller ikke det er noen regel for at de ikke får si noe om kjønnet, vi fikk beskjed i uke 11 om at han trodde det var jente, men at man ikke kunne være sikker så tidlig (det var riktig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ei jeg kjenner var på tidlig ul og jordmora nekta å fortelle kjønnet og sa at det var for å hindre en abort pga "feil kjønn". Hun jeg kjenner ble sjokkert da det ikke kunne falt henne inn å ta abort pga kjønnnet. Ble like sjokkert jeg.

Anonymous poster hash: 4110f...0b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke lov å opplyse om hvilket kjønn det er før etter uke 12.

Anonymous poster hash: 626dd...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at både jenter og gutter har klump mellom bena på det stadiet. . Greit at noen jordmødre/leger "tror" de vet, er jo 50/50 uansett

Anonymous poster hash: 92546...017

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...