Gå til innhold

Holder det med SPF i foundation?


Catie'

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt samme ansiktskrem med solfaktor i noen måneder nå, men jeg føler ikke at denne gir huden min nok fuktighet. For en stund siden kjøpte jeg en annen krem uten solfaktor som jeg har brukt et par ganger om natten (må egentlig bruke opp min andre nattkrem først :fnise: ). Jeg føler denne gir mer fukt til huden, og kunne derfor tenke meg å bruke den om dagen.

Nylig kjøpte jeg en B.E foundation med SPF 15. Om jeg bruker denne utenpå hudkremen uten SPF, er det da tilstrekkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg glemte å føye til at jeg ikke tenker å gjøre dette på særlig solfylte dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solfaktoren kombinert med det laget en foundation gir så er det nok helt ok. De som smører seg med faktor 30 under sminken på morgenen har ikke mer beskyttelse enn deg etter et par timer uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg håper det held, for eg brukar berre SPF i BB-kremen min, med undantak av dei gongane eg ligg på stranda, då blir det full runde med solkrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en eller annen plass (jepp, jeg er en veldig pålitelig vitenskapelig kilde ass) at for at solbeskyttelsen til en foundation skal være så høy som den lover, så må man bruke cirka like mye foundation som man bruker når man har på seg solkrem, altså en betydelig mengde. Noe de færreste av oss bruker. Derfor ble det anbefalt at man brukte annen solbeskyttelse i tillegg. Men mener å huske at det kanskje var en amerikansk (eller noe liknende) artikkel (ergo mer solfylt klima), så JEG personlig ville ikke giddet ekstra solfaktor her i Norge-klimaet (med mindre veldig solfylte dager eller grilling på stranda såklart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...