Gå til innhold

Melanotan gjennom tollen(?)!


Rakelne

Anbefalte innlegg

For en ukes tid siden bestilte jeg melanotan fra England. Prisen ble litt over tollgrensen 200kr. Pakken er sendt, og annkommet mottakerlandet som da er Norge. Når jeg søker opp pakken på posten.no så har det stått slik i 2 dager:

Sendingen er ankommet mottakerlandet

22.04.2012 13:53, OSLO LETTER CENTER

Hva betyr dette? Blir den ikke tollbelagt? eller er den beslaglagt?

Hjeelp..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en ukes tid siden bestilte jeg melanotan fra England. Prisen ble litt over tollgrensen 200kr. Pakken er sendt, og annkommet mottakerlandet som da er Norge. Når jeg søker opp pakken på posten.no så har det stått slik i 2 dager:

Sendingen er ankommet mottakerlandet

22.04.2012 13:53, OSLO LETTER CENTER

Hva betyr dette? Blir den ikke tollbelagt? eller er den beslaglagt?

Hjeelp..!

Håper det! Skjønner ikke at folk vil ha det stoffet i kroppen? Du er vell en av de som har lest "sopieelise" sin blogg og latt deg inspirere. For å si det slik så er det ikke fint å vær så unaturlig brun, og det synes ikke gutter heller, men for all del! Viss du ønsker fullt av pigment flekker så værsågod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det! Skjønner ikke at folk vil ha det stoffet i kroppen? Du er vell en av de som har lest "sopieelise" sin blogg og latt deg inspirere. For å si det slik så er det ikke fint å vær så unaturlig brun, og det synes ikke gutter heller, men for all del! Viss du ønsker fullt av pigment flekker så værsågod.

har lest bloggen hennes, og vet det er en risiko med stoffet. men så er det jo ingen fakta om stoffet, bare påstander. Noen tar overdose, og blir svart, mens andre bruker det "bra" om jeg kan si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

har lest bloggen hennes, og vet det er en risiko med stoffet. men så er det jo ingen fakta om stoffet, bare påstander. Noen tar overdose, og blir svart, mens andre bruker det "bra" om jeg kan si det.

De aller, aller flest får pigmentflekker og varig ujevn hudfarge av det. Mange spyr og blir dårlig av det, noe som sier litt?

Dropp det, please.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest bloggen hennes, og vet det er en risiko med stoffet. men så er det jo ingen fakta om stoffet, bare påstander. Noen tar overdose, og blir svart, mens andre bruker det "bra" om jeg kan si det.

Nettopp, det er dårlig med forskning på dette stoffet, å det er en av grunnene til å ikke bruke, du vet ikke hvordan eller hvem som har laget det engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest bloggen hennes, og vet det er en risiko med stoffet. men så er det jo ingen fakta om stoffet, bare påstander. Noen tar overdose, og blir svart, mens andre bruker det "bra" om jeg kan si det.

Nettopp, det er dårlig med forskning på dette stoffet, å det er en av grunnene til å ikke bruke, du vet ikke hvordan eller hvem som har laget det engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskningen er ennå i startgropen, men generelt er resultatene positive. Dog er dette er en case der en hobbybruker måtte til lege. Det er dog rapportert om noen få tilfeller av bivirkninger. Mao som alt annet nice to have er det greit å observere de som tester det først før man tar et valg. Synes dog det å tjene penger til en sydentur er et bedre valg. Da blir man brun OG man får en bra historie å skryte av. Hører kambodsja/vietnam skal være bra... evt så er vel hellas og italia billig om dagen.

We report here the case of a man who used melano-

tan for tanning, and who had no histological signs of

melanoma. However, melanoma incidence in his age

group is very low. We conclude that, if melatonin is an

over-the-counter product, many more freckles, lentigi-

nes, naevi, and possibly melanoma, may occur. Thus

we currently advise against the use of this treatment for

tanning purposes. Of couse we do not know if melatonin

per se stimulates melanocytes or if it leads to a higher

protection against UV-radiation.

(ang spm, du får svar ila noen dager, men det kan tyde på rutinesjekk av brev. Eksempelvis kjent avsender.)

Endret av hmmz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...