Gå til innhold

Råd mot underjordiske kviser - kutt ut appelsiner!


Andersdotter

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sleit i flere år med underjordiske/dype kviser på øverste del av rygg og på haka. Utrolig skjemmende! Og jeg er jo langt forbi puberteten (er nå 35). Prøvde alt mulig, tok zink, kuttet ut melk og gluten fra kosten, spiste ikke snop, drakk ikke alkohol, prøvde diverse kremer, men ikke noe hjalp. Helt til en vakker dag gikk jeg til hudpleier, og hun gav meg et veldig enkelt råd;

Prøv å kutt ut appelsinjuice/appelsiner.

Særlig, -tenkte jeg, etter så mye styr, om det skulle være så enkelt! Men så var det faktisk så enkelt. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte, -etter så mange år med skjemmende dype kviser, så var svaret på problemet der! Ikke koster det noe heller :))

Det har visst med at for noen er appelsin sterkt for nyrene, og de klarer ikke skille ut avfallstoffene slik de skal, og det resulterer i disse underjordiske kvisene. Jeg vet det høres ut som tull, men prøv det så ser du om det hjelper for deg også. I følge hudpleieren min så hun tydelig forverring av folks hudproblemer rundt jul og påske, som er høysesong for appelsiner og mandariner.

Etter at jeg kuttet ut appelsiner har jeg ikke hatt underjordiske kviser en eneste gang. :D Håper dette kan være til hjelp for andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, så bra det fungerte! Jeg merket at jeg i det hele tatt fikk litt renere hud når jeg var ferdig med å spise masse klementiner i julen, men jeg trodde ikke at det var grunnen. Kanskje jeg heller ikke tåler dem spesielt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI! Har fått to svære underjordiske kviser på to dager. Og nå ser jeg sammenhengen. Spiser vanligvis ikke så mye appelsiner (eller drikker appelsinjuice), men har spist fire appelsiner de siste dagene. Takk for tipset! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser aldri appelsiner, men hadde likevel svææære underjordiske kviser helt til jeg gikk på Roaccutan et år.

Mitt råd til deg som sliter med kviser: Gå til hudlege (ikke hudpleier altså) :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andersdotter

Gruppe:

Medlem

Innlegg:

1

Ble medlem:

03-februar 12

Kjønn:

Kvinne

carmii

Gruppe:

Medlem

Innlegg:

1

Ble medlem:

05-februar 12

Kjønn:

Kvinne

Resten av respondantene i denne tråden er Anonyme Brukere.

Meget skeptisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andersdotter

Gruppe:

Medlem

Innlegg:

1

Ble medlem:

03-februar 12

Kjønn:

Kvinne

carmii

Gruppe:

Medlem

Innlegg:

1

Ble medlem:

05-februar 12

Kjønn:

Kvinne

Resten av respondantene i denne tråden er Anonyme Brukere.

Meget skeptisk.

Hæ?

Tror du hun har svart seg selv? Jeg har svart i denne tråden og jeg er ikke Andersdotter. Og hvorfor skulle hun svare seg selv? Det er ikke akkurat som om hun reklamerer for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også problemer med huden, kuttet ut sukker, melk, alkohol, tar zink++ men appelsiner har jeg aldri rørt bortsett fra når jeg er rundt ekvator, da spiser jeg sikkert 5 om dagen og får sol og saltvann og da blir huden mye bedre. Kanskje jeg skal begynne å spise appelsiner?? *klørmegihuet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg må kutten ut melk, snop og alkohol for å få bedre hud - nei faen da, da lever jeg heller med litt uren hud. I need my milk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg tror det kan fungere for noen, men man vet ikke før man har prøvd. Noen får reaksjoner av ulike matvarer, og det er ikke bestandig fravær av melk, sukker og gluten er det enete saliggørende (selv om det er universalkuren for "alt" her inne).

Min hud reagerer med kviser når jeg spiser klementiner, men appelsiner tåler jeg heldigvis godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...