Gå til innhold

Er mannlige sykepleiere homofile?


Gjest EryMax

Anbefalte innlegg

Jeg snakket med en kompis om det å ta sykepleien, han mente at alle mannlige sykepleiere er homofile. De irriterer meg litt fordi jeg ikke vil tro det, noen KGere som har noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen til en kollega er sykepleier og absolutt ikke homofil.

Han er forøvrig et av de hyggeligste mennesker jeg kjenner. Homofil eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sykepleier kjenner jeg flere mannlige sykepleiere. Noen ganske få er homser, men de aller fleste er etablerte med koner og barn og stasjonsvogn og det hele. Som mannen min, feks :-))

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dette spørsmålet blir stilt er ille nok... At det blir besvart er tragisk!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart det! Alle mannlige sykepleiere er homo, alle kvinnelige ingeniører er lesber og alle blonde er dumme:) daha

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en god del mannlige sykepleiere, både fra barndommen, og i senere tid hvor jeg har blitt kjent med folk gjennom sykehusopphold. Jeg har faktisk ikke møtt på en eneste homofil sykepleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebroren min er ikke sykepleier, men studerer for å blir det. Han er forlovet med samboer (en kvinne) og de har et barn i lag.

Jeg syns det er ganske dumt at folk må stemple legningen til folk på grunna av yrkevalg. Det er ikke noe femi med å være sykepleier likevel, det er bare det at flest kvinner er det. :skravle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei såklart. Alle er ikke det. Har mange gutter i klassen min. Vet ikke om en enste av dem som er homofil. Og alle de mannlige sykepleierne jeg kjenner er hetero.

Det er en ganske gammeldags tankegang å ha...

Endret av eplebit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke et troll, men jeg er lei av at man skal stemples som homofil om man velger et utradisjonelt yrke. Det finnes nok også kvinnelige sykepleiere som er lesbisk. Så yrke har ikke noe med legning å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke et troll, men jeg er lei av at man skal stemples som homofil om man velger et utradisjonelt yrke. Det finnes nok også kvinnelige sykepleiere som er lesbisk. Så yrke har ikke noe med legning å gjøre.

Jeg håper og tror at det bare er kompisen din som har dette synet. Jeg går selv på sykepleien, og ingen av de mannlige studentene er homo... faktisk. Yrke har så absolutt ingenting med legning å gjøre. Håper man ikke er så gammeldags at man tror det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt er ikke mannlige sykepleiere homofile. Noen av dem er homofile, andre er ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å jobbe med mange sykepleiere, og alle mennene var i forhold med kvinner. Jeg har faktisk møtt færre homofile sykepleiere enn homofile butikkansatte/bartendere/barnehageonkler/bakere/whatever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner flere menn i "kvinneyrker" som for eksempel sykepleier, jordmor og renholder. Ingen av disse er homofile. De homofile jeg kjenner har andre yrker, som for eksempel butikkansatt, kontorarbeid og journalist.

Valg av yrke, går på hva man vil gjøre, ikke hvem man vil pule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner faktisk en homofil mann som er sykepleier, så da er sikkert alle mannlige sykepleiere homofile :jepp:

At jeg kjenner flere mannlige sykepleiere som ikke er homofil, det teller vel ikke??????

At flere menn kommer inn i sykepleien er veldig bra, der er mange oppgaver for menn i det yrket, å at man skal bli stempla som homse fordi man velger det yrket, er bare rett og slett tragisk!

JA, til flere menn i sykepleien, uansett legning :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg kjenner to sykepleiere som er homofile :sjenert:

Og det er forsovidt de eneste mannlige sykepleierne jeg kjenner :fnise:

Men, for all del, er mest sannnsynlig at 80% av de mannlige sykepleierne er hetrofile ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste homofile jeg kjenner, jobber i helsevesenet. Jeg har også jobbet i helsevesenet selv i mange år, og de fleste mannlige kollegaene jeg har hatt, har vært homofile.

Sykepleier er jo et "mykt" yrke, men jeg har jo også møtt hetero sykepleiermenn som har vært mann i massevis. Men et "mykt" yrke er det jo uansett. Selv om de fleste menn velger mer action i videreutdannelse, som akutt-intensiv-anestesi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...