Gå til innhold

Selge brudekjolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tenker på å selge brudekjolen min.

Har lagt den ut på finn.no uten hell, er det noen andre steder man kan selge brudekjolen sin?

Jeg har virkelig ikke plass til å oppbevare den.

Eller er det noen som har noen forslag til hva man kan gjøre med den om man ikke får solgt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan sette ut en annonse i avisa, men jeg tror Finn.no er der det er størst sannsynlighet for å få den solgt.

Vel, du kan alltids gi den bort til Fretex.

Og i gamle dager ble dåpskjoler sydd av brudekjolen til moren til barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få gi den til meg :D

Neida, men jeg tror faktisk at jeg ville vurdert å gi den til Frivilligsentralen eller Fattighuset eller noe sånt. Selv om det ikke er noe livsviktig det er snakk om, så har de fleste jenter en drøm om å stå brud i en vakker brudekjole, men ikke alle har råd til det. Tror faktisk at det kunne blitt satt stor pris på.

Ellers har Allers og Hjemmet og de andre ukebladene muligheter for å sette inn annonser, og jeg har ofte sett brudekjoler der. Hvor effektivt det er vet jeg ikke, men Hjemmet tar i alle fall ikke betalt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du jo gi den til Fretex, eller legge den ut på Gis bort på Finn. Å bli kvitt kjolen er ikke vanskelig, det er verre få solgt den. Selv hadde jeg beholdt, f.eks. i en eske eller søppelsekk i boden og heller sydd noe av den framfor å gi den bort.

Det er vanskelig å selge brudekjoler, så det er avgjørende at annonsen er svært god og informativ. Få med merke og modell, størrelse (og ev. hva det tilsvarer i "vanlige" størrelser), hvis det er knyting og størrelsen kan justeres - skriv det. Få med til hvilken høyde kjolen er tilpasset (din høyde + høyde på skoene), og ev. andre justeringer.

Ha mange bilder med, både helfigur og detaljer. Pass på at man faktisk ser hele kjolen. Mange legger ut bilder der buketten dekker midjen/detaljer og sløret dekker ryggen. Du kan gjerne også ta med slike bilder, men få også med bilder der man ser hele kjolen. Legg ut bilder med kjolen på deg selv, ikke på en henger + ev. bilder på modell (mindre viktig).

I teksten, unngå setninger av typen "fikk mange komlimenter", "verdens vakreste kjole", "drømmekjole" osv. Alle bruder er vakre og får mange komplimenter. Dette er ikke relevant informasjon, spesielt siden aller bruder er vakre og får mange komplimenter. Få med orden "brudekjole" i teksten, da mange automatisk får beskjed når en annonse med det ordet kommer på Finn.

Luk bort skrivefeil. Skriv hele setninger. Ikke bruk bare store bokstaver (oppfattes som roping og er slitsomt å lese).

Prissetting: Oppgi gjerne hva du betalte, og selg den for halv pris ev. like under halv pris (avhengig av hva fullpris er). Vær forberedt på at noen vil prute ned prisen litt.

Godt mulig at din annonse har all relevant informasjon og massevis av gode bilder, men hvis du ikke har det anbefaler jeg deg å ordne opp i annonsen. En dårlig annonse kan hindre potensielle kjøpere i å ta kontakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skulle få solgt den. Hadde jeg gått til noen som kunne gjøre den om til en kort pen kjole(men spør åssen kjolen ser ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...