privatøko

Gå til innhold

Foto

Endre sone på PC

• Please log in to reply
4 svar på dette emnet

#1 AnonymBruker

AnonymBruker

.

• Anonym
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 894 251 innlegg
  • Ble med 2. aug. 10
  • Kjønn: Ikke viktig

Skrevet 12 mai 2011 - 08:38

Jeg har et par DVD'er med sone 1, noe som ikke kan spilles på min DVD-spiller eller PS3, derfor jeg brukt PC'en for å kunne spille av slike filmer. Men nå, da jeg skulle endre sonen på PC'en fikk jeg opp en melding om at jeg kun har mulighet til å endre dette 1 gang til. Hva er dette for noe tull da? Er det virkelig slik at man kun har x antall ganger som man kan endre slike ting? Kan jeg gjøre noe annet for å kunne spille av DVD-er med ulik sone på PC?
  • 0
Dette innlegget er skrevet av en innlogget bruker som ønsker å være anonym. Alle slike innlegg havner inn under nicket "AnonymBruker".

#2 Vargen

Vargen

Nybegynner

• Medlem
  • PipPip
  • 93 innlegg
  • Ble med 17. nov. 10
  • Kjønn: Mann

Skrevet 12 mai 2011 - 09:25

Såvidt jeg vet er det slik at DVD-spillerne er satt opp for å kunne endre sone kun noen få ganger. Deretter låser den seg på sonen du da har valgt.

Årsaken er selvsagt den samme som gjorde at de i det hele tatt innførte dette med soner på DVD og BluRay: Hindre parallell-import. De ønsker ikke at du skal kunne importere filmer direkte fra USA, og så spille dem. For da vil du undergrave lokale importører/forhandlere. Samt at det sikkert også er med å begrense piratvirksomhet.

Vennlig hilsen Vargen
  • 0

#3 Berentsens

Berentsens

C-Kjendis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2 250 innlegg
  • Ble med 9. jan. 10

Skrevet 12 mai 2011 - 13:29

Du kan jo laste ned f.eks. VLC player, så burde saken være løst.
  • 0

#4 Vargen

Vargen

Nybegynner

• Medlem
  • PipPip
  • 93 innlegg
  • Ble med 17. nov. 10
  • Kjønn: Mann

Skrevet 13 mai 2011 - 15:33

Er ikke så sikker på det faktisk. Er mulig denne begrensningen ligger i hardware på DVD-spilleren. Og da har det lite å si hvilken medieavspiller du bruker.
  • 0

#5 Berentsens

Berentsens

C-Kjendis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2 250 innlegg
  • Ble med 9. jan. 10

Skrevet 13 mai 2011 - 17:49

Det funker på min PC. Windows Media Player er stilt inn på sone 1, VLC-spilleren spiller av sone 2 filmer. For ts sin del skader det jo ikke å forsøke.
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere