Gå til innhold


Foto

Mørkebrun utflod/blødning


  • Please log in to reply
10 svar på dette emnet

#1 meg525

meg525

    Husvarm

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 123 innlegg
  • Ble med 5. mars 09

Skrevet 02 oktober 2010 - 09:50

Hei

Jeg er en 23 år gammel jente. Hadde siste dag i menstruasjonen for 7 dager siden ca. Nå de 3 siste dagene har jeg hatt en del mørkebrun utflod. Kan ikke huske sist jeg hadde det. Noen som vet hva dette kan skyldes? Synes det er ubehagelig,samt at jeg ikke vil ha sex mens det pågår:( Og jeg er ikke gravid.

Jeg har noe som heter erosjon på livmorhalstappen,som gjør at jeg lettere kan blø litt under samleie,men dette oppstår altså bare ved "støt" og kontakt. 8 dager siden siste samleie.

På forhånd tusen takk for hjelpen!

Dette innlegget har blitt redigert av meg525: 04 oktober 2010 - 19:44

  • 0

#2 FatallyYours

FatallyYours

    Sosial

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 354 innlegg
  • Ble med 25. juli 10
  • Kjønn: Kvinne

Skrevet 02 oktober 2010 - 14:56

dette kan fort være ett sprukket blodkar eller noe. det fins ett hav av forskjellige grunner til at man blør nedentil
  • 0

#3 AnonymBruker

AnonymBruker

    .

  • Anonym
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 787 110 innlegg
  • Ble med 2. aug. 10
  • Kjønn: Ikke viktig

Skrevet 02 oktober 2010 - 16:56

Det kan være spotting, men da burde det ha kommet som en avsluttning på menstruasjonen.

Men som du selv sier så kan erosjon på livmorhalsen gi små blødninger, hvis de er veldig små så blander det seg med utfloden og innen det har kommet ut så har det koagulert seg og blitt brunt. Som regel helt ufarlig.
Om det ikke gir seg innen en ukes tid så kan det jo være greit å spørre legen, det kan også være hormonelt.
  • 0
Dette innlegget er skrevet av en innlogget bruker som ønsker å være anonym. Alle slike innlegg havner inn under nicket "AnonymBruker".

#4 meg525

meg525

    Husvarm

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 123 innlegg
  • Ble med 5. mars 09

Skrevet 02 oktober 2010 - 17:36

Det kan være spotting, men da burde det ha kommet som en avsluttning på menstruasjonen.

Men som du selv sier så kan erosjon på livmorhalsen gi små blødninger, hvis de er veldig små så blander det seg med utfloden og innen det har kommet ut så har det koagulert seg og blitt brunt. Som regel helt ufarlig.
Om det ikke gir seg innen en ukes tid så kan det jo være greit å spørre legen, det kan også være hormonelt.


Takk for svar! Nå er det gått over til ordentlige blødninger,sånn som ved menstruasjon.

Takk,jeg skal kontakte legen hvis det ikke går over innen neste uke. Blir bare redd og bekymret.
  • 0

#5 meg525

meg525

    Husvarm

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 123 innlegg
  • Ble med 5. mars 09

Skrevet 04 oktober 2010 - 18:33

Hvis det skyldes hormonforstyrrelser,hvordan påviser man dette? Og finnes det noen behandling?

Jeg har nå blødd i 5 dager. Jeg har akkurat møtt en gutt som jeg liker godt,og det plager meg litt at vi ikke kan ha sex:(
  • 0

#6 AnonymBruker

AnonymBruker

    .

  • Anonym
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 787 110 innlegg
  • Ble med 2. aug. 10
  • Kjønn: Ikke viktig

Skrevet 04 oktober 2010 - 20:26

Hormonforstyrrelser oppdages ved en blodprøve. Det spørs hvilke hormoner som har en forstyrrelse hva som blir gjort. Er det store forstyrrelser så kan man gi hormoner, ofte så avventer man.
  • 0
Dette innlegget er skrevet av en innlogget bruker som ønsker å være anonym. Alle slike innlegg havner inn under nicket "AnonymBruker".

#7 meg525

meg525

    Husvarm

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 123 innlegg
  • Ble med 5. mars 09

Skrevet 09 oktober 2010 - 10:13

Jeg var hos legen i går,og alt så normalt ut ved den gynekologiske undersøkelsen.Hun sa at hvis det ikke ga seg,så skulle hun henvise meg til gynekolog. Men det tar sikkert lang tid å få time,så tenke jeg skulle bestille time hos privat gynekolog på mandag,da får jeg time på dagen. Tenkte de kunne ta en ultralyd,kanskje det kan avdekke noe?

Jeg skal ha mensen om 1 uke,men vurderer å prøve å hoppe over denne,da hvis jeg skal ha mensen i 6 dager,så har jeg blødd i totalt 4 uker:( Er så lei meg,synes dette er utrolig plagsomt:(

Leste et sted om at manglende eggløsning kan gi blødninger. Kan det være årsaken? Og hvis man ikke har eggløsning 1 måned,kommer den mest sannsynlig tilbake igjen ved neste måned?

Legen min tok ikke hormonprøver,da det hadde blitt misvisende resultat,siden jeg står på p-piller.

Dette innlegget har blitt redigert av meg525: 09 oktober 2010 - 10:15

  • 0

#8 Betty2

Betty2

    C-Kjendis

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2 175 innlegg
  • Ble med 27. sep. 10
  • Kjønn: Kvinne

Skrevet 09 oktober 2010 - 14:26

Bruker du noen form for hormontilførsel eks p-piller. p.plaseter osv??

vet at noen p-piller kan forstyrre syklusen ganske mye, jeg brukte loetta 28 for noen år siden, måtte bare droppe dem etter å ha blødd i nærmere 2 mnd.
  • 0
I`m sarcastic and i have a smart-ass attitude... its a natural defense against drama, bullshit and stupidity!

#9 AnonymBruker

AnonymBruker

    .

  • Anonym
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 787 110 innlegg
  • Ble med 2. aug. 10
  • Kjønn: Ikke viktig

Skrevet 09 oktober 2010 - 21:34

Bruker du noen form for hormontilførsel eks p-piller. p.plaseter osv??

vet at noen p-piller kan forstyrre syklusen ganske mye, jeg brukte loetta 28 for noen år siden, måtte bare droppe dem etter å ha blødd i nærmere 2 mnd.


Jeg har brukt Yasminelle p-piller i 8 år. Er det ikke rart hvis de plutselig gir meg hormonforstyrrelser etter så lang tid?
  • 0
Dette innlegget er skrevet av en innlogget bruker som ønsker å være anonym. Alle slike innlegg havner inn under nicket "AnonymBruker".

#10 Betty2

Betty2

    C-Kjendis

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2 175 innlegg
  • Ble med 27. sep. 10
  • Kjønn: Kvinne

Skrevet 10 oktober 2010 - 03:36

Jeg har brukt Yasminelle p-piller i 8 år. Er det ikke rart hvis de plutselig gir meg hormonforstyrrelser etter så lang tid?


jo i grunn. det hender en sjelden gang, men har du gått på dem så lenge, så skulle sjangsene for det vært promille marginal.
  • 0
I`m sarcastic and i have a smart-ass attitude... its a natural defense against drama, bullshit and stupidity!

#11 Gjest_Lill_*

Gjest_Lill_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 16 januar 2011 - 06:16

Jeg har også et slikt problem.
Jeg er en jente på 18, snart 19 år, som aldri har hatt sex. Mensen min er ikke regelmessig, det kan gå nesten to måneder før jeg plutselig får mensen. Da gjør det UTROLIG vondt og blør som en foss i tre-fire dager. Det rekker å blø nedover beina bare jeg skal skifte tampong!

Hvertfall: I perioder kommer det litt mørkebrun utflod (avføringsbrun farge).
Men spesielt disse siste dagene kommer det så mye at jeg må bruke bind for at ikke trusa skal bli full av det. Det er vel over en måned siden jeg hadde mensen, men jeg har ikke smerter som indikerer at jeg skal ha mensen i løpet av de nærmeste dagene som jeg pleier å ha.
Det er utrolig ekkelt når det kommer så mye. Det lukter ikke noe spesielt ekkelt eller noe.

Hva kan dette være?

Hilsen Lill
  • 0




0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere