Gå til innhold

Å være singel som bryllupsgjest


Gjest Gjest_Rita_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Rita_*

Hvordan er det å være singel som bryllupsgjest? Er nemlig bedt i et bryllup, og gruer meg litt, siden jeg er singel og ikke kjenner andre enn bruden. Noen andre som har vært i lignende situasjoner? Er det noe å grue seg til eller kan jeg bare slappe av? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært singel i et par bryllup og skal være det i et bryllup igjen om to uker. Synes ikke det er noe problem. Jeg finner alltid noen å snakke med når vi spiser og så starter man bare "jeg likte den presangen"- eller "den kaken ser god ut"-samtaler når det trengs, så har man noen å snakke med mesteparten av kvelden. Fokuser på at du skal kose deg!! Til kaffeen finner man en plass ved et bord der det ser ut som det er folk som er interessante, eller noen man har hatt en liten samtale med tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å være singel som bryllupsgjest? Er nemlig bedt i et bryllup, og gruer meg litt, siden jeg er singel og ikke kjenner andre enn bruden. Noen andre som har vært i lignende situasjoner? Er det noe å grue seg til eller kan jeg bare slappe av? :)

Hmm, kjenner du ingen andre enn bruden? Ikke noen felles venner?

Du blir jo sikkert kjent med noen og er sikkert andre single folk der. Men jeg hadde syns det vært litt stress om jeg kun kjente bruden. Bruden er jo ofte opptatt, så blir ikke så mye prat der og da får man kanskje noen ukomfortable "tvinne tommeltotter" perioder. :sjenert:

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis man skal gå ut fra bryllupsforumet her på kg, så har du ett av to scenarier i vente. Enten blir du plassert på taperbordet, med senile onkler og vrange fjortiser. Eller du havner i et splittet par-bryllup, og må tilbringe hele kvelden med en kar som heller ville sittet med kona. Eller kanskje enda verre om han foretrekker deg, om jeg tenker meg om :fnise:

Blir sikkert ikke så ille da, man kommer alltids i prat med noen. Ellers får man bare sørge for å ha mat i munnen hele kvelden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Hvordan er det å være singel som bryllupsgjest? Er nemlig bedt i et bryllup, og gruer meg litt, siden jeg er singel og ikke kjenner andre enn bruden. Noen andre som har vært i lignende situasjoner? Er det noe å grue seg til eller kan jeg bare slappe av? :)

Jeg har vert singel gjest, singel forlover og singel toastmaster i bryllup. Mao, det går helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvordan er det å være singel som bryllupsgjest? Er nemlig bedt i et bryllup, og gruer meg litt, siden jeg er singel og ikke kjenner andre enn bruden. Noen andre som har vært i lignende situasjoner? Er det noe å grue seg til eller kan jeg bare slappe av? :)

Her kommer det litt an på hvem de andre gjestene er. Hvor gamle er brudeparet? Er de i 20-årene har de sikkert mange flere single venner, så da er det null problem å være singel i bryllup! er de smarte, plasserer de de single på noenlunde samme alder ved siden av hverandre, så gjør det saken enda lettere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i et bryllup hvor jeg bare kjente bruden, og tenkte mye på det selvsagt. Et par dager før bryllupet ringte jeg henne for snikk-snakk fordi jeg var litt nervøs for dette med å gå alene. Før jeg rakk å komme med "ærendet mitt", så fortalte hun at jeg kom til å bli bordplassert ilag med ei til som jeg kjente (visste ikke at hun også var bedt). Så da ble jeg ikke nervøs for å gå.

Hvis du gruer deg, ta en prat med bruden, det kan sikkert hjelpe å vite at du er plassert i lag med fornuftige folk.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var i bryllup (i fjor, som relativt nysingel) ble jeg bare sittende ved siden av et par på hver side, en mann på ene siden og dame på den andre. Men man er jo bare hyggelig og prater. Er ikke uvanlig at de single blir "stuet sammen" - men ikke her. Men det som var litt morsomt var at jeg endte opp i senga med forlover til bruden dagen etter. Så bryllup med flere single er absolutt en sjekkeplass det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissBella

Jeg har vært forlover i et bryllup. Det var få på min alder i det bryllupet, i hvert fall under middagen. Bare forloveren til brudommen var på min alder. Heldigvis så satt vi ved siden av hverandre. Det gikk helt greit. Jeg hadde møtt foreldrene til begge på forhånd så det hjalp litt.

Jeg skal i et par bryllup til neste år. Jeg håper egentlig at jeg har fått meg kjæreste til da men gjør ikke noe om jeg ikke har det. Man finner alltid noen man kan prate med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hvertfall aldri jeg opplevd som noe problem!

Det er jo heldigvis svært sjelden at par sitter og skravler kun med hverandre hele tiden. Hvertfall i et bryllup. Jeg har hvertfall litt mer sosiale venner enn det :) Sikkert brudeparet du skal til også!

Er vel det samme om de du sitter med er single, gifte eller noe annet? En vanlig samtale er jo en vanlig samtale! Ikke noe å grue seg for! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Hvordan er det å være singel som bryllupsgjest? Er nemlig bedt i et bryllup, og gruer meg litt, siden jeg er singel og ikke kjenner andre enn bruden. Noen andre som har vært i lignende situasjoner? Er det noe å grue seg til eller kan jeg bare slappe av? :)

Det går like flott som alle andre steder! Det er bare å hygge seg og stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...