Gå til innhold

Personens siste ønske er å ha sex


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvis du hadde en venn av det motsatte kjønn som var dødssyk og ikke hadde lenge i gjen å leve, toppen noen måneder, la oss si tre måneder og at det var helt sikkert at h*n ikke ville leve lengre enn de tre månedene.

1: Hans/hennes siste ønske var å ha sex med deg.

Hvordan ville du reagert? Ville du gjennomført det?

2: Samme spørsmål, men her er personen av samme kjønn. Ville du fortsatt gjort det?

3: Hadde saken vært anderledes om det var din aller beste venn en om det var bare en venn?

4: Hva om det var en eks-kjæreste?

5: Men hva om det var et søsken, ville du da gjort det?

6: Mener du det er viktig å oppfylle en dødssyk person siste ønske?

Har du noen grense på hva du kan oppfylle?

Spørsmålene har ikke rot i virkeligheten. Kun laget av ren nysgjerrighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke, det kommer an på om jeg ville greid å føle seksuell tiltrekning til vedkommende - både i den situasjonen (dødssyke mennesker kan jo være ganske reduserte, og så er man vel trist) og generelt... Har et par kamerater jeg ikke ville sagt nei til om de spurte - om ikke sykdommen var arvelig kunne jeg alltids ført genene deres videre også, fordi de er bra folk og jeg allerede vet jeg har problemer med å se for meg barn i et forhold :roll: Men altså - faktisk tror jeg situasjonen hadde frika meg ut, og at det føltes bare som et slags press, ikke som noe naturlig, så egentlig tviler jeg på at det hadde blitt noe av.

Venninner - tror ikke jeg hadde greid å komme in the mood.

Søsken ville jeg aldri hatt sex med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Hvis du hadde en venn av det motsatte kjønn som var dødssyk og ikke hadde lenge i gjen å leve, toppen noen måneder, la oss si tre måneder og at det var helt sikkert at h*n ikke ville leve lengre enn de tre månedene.

1: Hans/hennes siste ønske var å ha sex med deg.

Hvordan ville du reagert? Ville du gjennomført det?

2: Samme spørsmål, men her er personen av samme kjønn. Ville du fortsatt gjort det?

3: Hadde saken vært anderledes om det var din aller beste venn en om det var bare en venn?

4: Hva om det var en eks-kjæreste?

5: Men hva om det var et søsken, ville du da gjort det?

6: Mener du det er viktig å oppfylle en dødssyk person siste ønske?

Har du noen grense på hva du kan oppfylle?

Spørsmålene har ikke rot i virkeligheten. Kun laget av ren nysgjerrighet.

Hvorfor skulle jeg ha sex med noen jeg ellers ikke ville ha hatt sex med bare fordi de var dødssyke? Hadde jeg hadde lyst til å ha sex med vedkommende i utgangspunktet hadde situasjonen vært en helt annen, selv om jeg nok ville ha tenkt grundig igjenom det uansett.

Nei, jeg ser ikke på det som spesielt viktig å oppfylle en dødssyk persons siste ønske, og uansett synes jeg akkurat dette ønsket var jævlig egoistisk og jeg håper inderlig at jeg ikke har noen venner som ville utsette meg for denne situasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa.. Hadde kommet litt ann på om jeg var singel og hvem det var. Hadde det vært en jeg kunne tenkt meg uansett så hadde jeg kanskje gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde en venn av det motsatte kjønn som var dødssyk og ikke hadde lenge i gjen å leve, toppen noen måneder, la oss si tre måneder og at det var helt sikkert at h*n ikke ville leve lengre enn de tre månedene.

1: Hans/hennes siste ønske var å ha sex med deg.

Hvordan ville du reagert? Ville du gjennomført det?

Nei. Siden jeg er gift, er dette utroskap. Jeg ville synes det var utrolig frekt å stille meg et slikt spørsmål.

2: Samme spørsmål, men her er personen av samme kjønn. Ville du fortsatt gjort det?

Fortsatt nei.

3: Hadde saken vært anderledes om det var din aller beste venn en om det var bare en venn?

Nei.

4: Hva om det var en eks-kjæreste?

Nei

5: Men hva om det var et søsken, ville du da gjort det?

Nei

6: Mener du det er viktig å oppfylle en dødssyk person siste ønske?

Har du noen grense på hva du kan oppfylle?

Det kommer helt an på hvem denne personen er. Hvis det dreier seg om en person som står meg nært er jeg selvsagt mer tilbøyelig til å strekke meg ganske langt når det gjelder ønskeoppfylling.

Og ja, jeg har selvsagt grenser. De samme grensene gjelder her som ellers i livet. Jeg vil ikke gjøre noe som jeg vet sårer andre, skader andre eller som er et brudd på lover og regler i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helen Parr

Hvor hypotetisk vil du svaret skal være?

Jeg ville nok svart nei til alt. Siden jeg er gift, er det ikke riktig - hverken overfor mannen min eller meg selv. Og siden dette dreide seg om en venn eller min beste venn, ville nok vedkommende hatt forståelse for det.

Dersom man forutsetter at et forhold ikke representerte noen hindring, er nok svaret at det kommer an på om jeg hadde hatt lyst selv. Det kunne kanskje tenkes, hvis man snakker om en eks-kjæreste eller veldig god venn. Forutsetningen er selvsagt at jeg var komfortabel med det selv. Her, som i sted, tror jeg min døende venn ville hatt full forståelse for et avslag. Jeg regner med at sex med en som ikke har spesielt lyst ikke er spesielt sexy.

Søsken hadde uansett vært uaktuelt.

Når det gjelder å oppfylle siste ønsker, stiller jeg meg til disposisjon så lenge det ikke går ut over min integritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde en venn av det motsatte kjønn som var dødssyk og ikke hadde lenge i gjen å leve, toppen noen måneder, la oss si tre måneder og at det var helt sikkert at h*n ikke ville leve lengre enn de tre månedene.

1: Hans/hennes siste ønske var å ha sex med deg.

Hvordan ville du reagert? Ville du gjennomført det? Det kommer an på personen og hvilket forhold jeg har til ham.

2: Samme spørsmål, men her er personen av samme kjønn. Ville du fortsatt gjort det? Sannsynligvis ikke.

3: Hadde saken vært anderledes om det var din aller beste venn en om det var bare en venn? Ja, saken ville vært anderledes da, men utfallet kunne blitt det samme.

4: Hva om det var en eks-kjæreste? Igjen, det kommer an på personen og mitt forhold til ham.

5: Men hva om det var et søsken, ville du da gjort det? Nei

6: Mener du det er viktig å oppfylle en dødssyk person siste ønske?

Har du noen grense på hva du kan oppfylle? Til en viss grad.

Spørsmålene har ikke rot i virkeligheten. Kun laget av ren nysgjerrighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe.

Om en som stod meg nær var nær ved å dø så ville sex og bare tanken på det vært helt uaktuelt.

Jeg skulle strukket meg langt, men ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missLady

Hvis du hadde en venn av det motsatte kjønn som var dødssyk og ikke hadde lenge i gjen å leve, toppen noen måneder, la oss si tre måneder og at det var helt sikkert at h*n ikke ville leve lengre enn de tre månedene.

1: Hans/hennes siste ønske var å ha sex med deg.

Spørs veldig! Hadde det vært tiltrekning og jeg hadde vært single, hadde jeg nok gjort det!

Hvordan ville du reagert? Ville du gjennomført det?

2: Samme spørsmål, men her er personen av samme kjønn. Ville du fortsatt gjort det?

Nei!

3: Hadde saken vært anderledes om det var din aller beste venn en om det var bare en venn?

Samme svar som under nummer spm 1.

4: Hva om det var en eks-kjæreste?

Ja, om jeg var singel

5: Men hva om det var et søsken, ville du da gjort det?

NEI!!

6: Mener du det er viktig å oppfylle en dødssyk person siste ønske?

Kommer helt ann på hva det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Hans/hennes siste ønske var å ha sex med deg.

Hvordan ville du reagert? Ville du gjennomført det?

Nei, jeg er gift, og vil ikke ha sex med andre av mannen min, uansett hvem som skulle ønske det. Om jeg var singel hadde jeg muligens vurdert litt annerledes, men det måtte nok vært litt annet enn bare vennefølelser i så fall. Jeg driver ikke og har meg uten at det er følelser inne i bildet.

2: Samme spørsmål, men her er personen av samme kjønn. Ville du fortsatt gjort det?

Samme som over, men har aldri hatt følelser for jenter, så dermed mindre sannsynlighet for at det ville vært aktuelt.

3: Hadde saken vært anderledes om det var din aller beste venn en om det var bare en venn?

Nei, samme som over.

4: Hva om det var en eks-kjæreste?

Litt større sannsynlighet for å ha nok følelser for å kunne ha sex med en eks, om jeg hadde vært singel.

5: Men hva om det var et søsken, ville du da gjort det?

Nei! Om min bror hadde foreslått noe sånt hadde jeg gått utfra at han hadde blitt gal.

6: Mener du det er viktig å oppfylle en dødssyk person siste ønske?

Tja, så lenge det er innen rimelighetens grenser. Men det er vel først og fremst personen selv som har ansvar for å få sine ønsker oppfylt, andre skal ikke trenge å gå på akkord med seg selv for at de skal ha det fint den siste tiden de lever. De gjenlevende må jo faktisk kunne leve med det de gjør.

Har du noen grense på hva du kan oppfylle?

Tydeligvis har jeg så absolutt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg hadde ikke gjort det uansett. Det hjelper ikke hva han måtte ønske dersom jeg ikke ønsket det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri hatt sex med noen, om jeg selv ikke ønsket det. Enten de lå for døden eller ikke, og det spiller ingen rolle om det var en god venninne eller kamerat.

Hadde min søster spurt meg om noe slikt, ville jeg blitt rimelig sjokkert. Men det hadde selvfølgelig vært helt uaktuelt, for sex mellom søsken skal aldri forekomme.

Jeg har en god venninne jeg ville strekt meg langt for, men jeg ville ikke hatt sex med henne bare fordi det var hennes siste ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Mann_*

Om det hadde vært Catherina Zeta-Jones da hun var 25, kunne jeg kanskje lagt fra meg mine prinsipper i ren medmenneskelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*
Om det hadde vært Catherina Zeta-Jones da hun var 25, kunne jeg kanskje lagt fra meg mine prinsipper i ren medmenneskelighet.

Men må tilføye at jeg nok synes det hadde vært på plass med en liten kompensasjon i testamentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Nei. Jeg går ikke på tvers av egen moral bare for å oppfylle andres ønsker.

ikke jeg heller. Noe sånt ville føles helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det var tiltrekning ville jeg helt sikkert gjort det. HVis det ikke egentlig var tiltrekning så kunne jeg nok muligens stilt meg i en modus hvor jeg hadde en slags form for empatisk sex, noe som til og med kunne føltes godt. Det vil si at fordi jeg ønsket å tilfredstille vedkommende kunne jeg klart å mane frem en ereksjon og følt meg kommfortabel med det uten egentlig å ha lyst. Hvis det var et godt vennskap ville det nok ikke vært så forskjellig fra når jeg har sex med kjærester på dager hvor jeg ikke har lyst. Det liker jeg paradoksalt nemlig ganske godt for når jeg ikke har lyst så føler jeg at jeg gir 100% og det gir en god og intim følelse som igjen gir en slags tenning, selv om det er noe annet enn når jeg selv i utgangspunktet er skikkelig tent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeste Blondie65

Det var en drøy problemstilling og en som vekker triste minner hos meg. Jeg har vært i en situasjon der en person som stod meg nær lå for døden og selv om det ikke var snakk om sex i siste ønsket så var det likevel flere ting på listen til denne personen over siste ønsker som var grovt urimelige, laget ut av en person som var alvorlig syk og bitter. Den påkjenningen vi ble påført ved dette "testamentet" i form av ønsker var vonde, også fordi vi visste at dette kunne vi ikke gjøre.

Så svaret er at urimelige egosentriske ønsker - laget delvis for å skade de gjenlevende - ville jeg aldri følt meg forpliktet til å gjennomføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ser ikke på det som spesielt viktig å oppfylle en dødssyk persons siste ønske.

Jeg ser tvert i mot på det som svært viktig å oppfylle dødssyke personers siste ønske. Men ikke for enhver pris. Dette med sex blir merkelig dersom man ellers ikke ville ha hatt sex med vedkommende, så nei, uaktuelt med sex.

Bortsett fra det med sex, ville jeg ha strukket meg langt i å oppfylle siste ønsker, som f.eks. at personen ville se solnedgang et spesielt sted, og andre opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...