Gå til innhold

Hvordan drepe en potteplante så fort som mulig?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har fått en grusom potteplante i hus. Jeg trodde at jeg lett skulle kunne kaste den ved å ignorere den, men nå har jeg ignorert den i to uker og lever fremdeles i beste velgående. Giveren kommer snart på besøk, og jeg vil ikke kaste den og virke utakknemlig. Så jeg lurer på om det er noe jkeg kan tilsette i vannet for å få den til å visne? Slik får jeg kanskje overbevist giveren om at jeg ikke eier grønne fingre og at det er bedre å ikke gi meg planter i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Vel, hvis du skal være veldig effektiv, så må sterkt gjødselvann (2-3 ganger anbefalt dosering på flasken) gjøre nytten hvis du vanner en jordklump som er helt tørr.

Alternativt kan du sette hele planten i en potteskjuler, og fylle opp vann til randen. Da vil røttene råtne etterhvert. Men i det tilfellet bør du helle av alt vannet før du får besøk, så ikke drukningsforsøket blir så synlig.

Generellt; det er flere planter som dør av for mye enn for lite vann...

Kan ikke tro jeg svarer på det her! Jeg som har grønne fingre og alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du vil vanne så gi den eddik, det kan den umulig sett pris på.

Sett potta i solsteiken i et sydvendt vindu uten å vanne den, ta av potta og la den stå med ubeskyttet rotklomp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Har du andre planter da?

En venninne av meg er allergisk mot noe i plantejorda, og kan ikke ha planter i hus i det hele tatt. Hvis du ikke har andre planter i huset kan du jo si at du måtte kaste den fordi du reagerte sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen planter, men det er de som overlever uten nesten vann. Kaktuser og en palmelignende sak som nekter å gi tapt. Blomstrende planeter liker jeg ikke og disse er skikkelig bestemoraktige, men dessverre mer seiglivede enn jeg trodde.

Jeg skal sjekke hvor tørr den er og teste eddiktipset, tror jeg. Gjødsel har jeg ikke og det virker litt rart å kjøpe gjødsel for å drepe en plante. Jeg tviler ikke på at det stemmer, men det føles så bakvendt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha på saltvann! Funker som f...

Jeg hatet en stor busk på hytta en gang, den tok all utsikt, men bestefar syntes den var flott! Jeg heiv på saltvann og den døde ganske så raskt. Bestefar trodde den hadde fått noen slags sykdom (den ble brun!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha på saltvann! Funker som f...

Jeg hatet en stor busk på hytta en gang, den tok all utsikt, men bestefar syntes den var flott! Jeg heiv på saltvann og den døde ganske så raskt. Bestefar trodde den hadde fått noen slags sykdom (den ble brun!).

Det prøver jeg først. Jeg er redd for at eddiklukten kanskje kan bli vel avslørende, men salt lukter jo ikke. Er to spiseskjeer nok, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi den bort til noen som setter pris på den, og si til giveren den er død. Bedre enn å mishandle den langsomt til døde ;)

Alle jeg kjenner vet heldigvis at jeg ikke skal ha planter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ventende, spent ts

Den har nå fått kokende saltvannsløsning. Dør den ikke av dette, fortjener den nesten å få overleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal du drepe den? Har du ingen du kan gi den til? Ellers er det jo bare å kaste den i matavfallet??

Si til giveren at den døde, og at du er elendig med planter. Så slipper du forhåpentligvis å få flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dør planten kommer giveren trolig til å gi deg en kaktus neste gang. Dermed finnes det ingen måte å slippe unna problemet på. Du er solgt, ferdig!

Noen ganger har man bare tapt! Sånn er livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi den til meg! Haha, jeg lover... Den overlever ikke et døgn, engang. Jeg prøver virkelig, men de tar kollektivt selvmord så snart jeg har dandert dem pent rundt i stuen.

"Ånei! Gutta, det er HENNE!! Vi sees i plante-himmelen!" :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mora til ei venninne av meg er sånn at hun ikke kan kaste en plante. Selv om hun er kjempelei den- så lenge den lever får den bli. Hun slutter å gi den vann, putter den lengst bort osv for at den skal dø. Nå skal det jo sies at hun har veldig mange blomster, så grønne fingre har hun helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest antigartner

Den kan også gis til meg...

Nick-et mitt er ikke tatt ut av luften, for å si det mildt.

Kokende saltvann bør gjøre susen! Hvis ikke kan du jo prøve med salmiakkvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en grusom potteplante i hus. Jeg trodde at jeg lett skulle kunne kaste den ved å ignorere den, men nå har jeg ignorert den i to uker og lever fremdeles i beste velgående. Giveren kommer snart på besøk, og jeg vil ikke kaste den og virke utakknemlig. Så jeg lurer på om det er noe jkeg kan tilsette i vannet for å få den til å visne? Slik får jeg kanskje overbevist giveren om at jeg ikke eier grønne fingre og at det er bedre å ikke gi meg planter i fremtiden.

Ajax funker utmerket til dette formålet. Vann planten med vann blandet med Ajax så er den død på null komma niks.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tvillingen
Gi den til meg! Haha, jeg lover... Den overlever ikke et døgn, engang. Jeg prøver virkelig, men de tar kollektivt selvmord så snart jeg har dandert dem pent rundt i stuen.

"Ånei! Gutta, det er HENNE!! Vi sees i plante-himmelen!" :engel:

Ah, my long lost twin! Eneggede er vi, garantert. Jeg kan få løvetann til å dø bare ved å se litt hardt på dem. De stakkars plantene noen er dumme nok til å bringe inn i mitt hus vet de har tapt, så de gir opp med engang istedet for å trekke det ut i en langsom og pinefull død.

TS: Inviter meg og Milla-Mor på besøk, så skal du se at det blir fart i sakene. Planten kan like gjerne skrive testamente med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...