Gå til innhold

Apollo Fashion?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg for min del er utrolig skeptisk til denne "butikken". Har sett de har begynt å annonsere på finn.no, men ingen av telefonnumrene er registerert i telefonkatalogen. Ei heller finner jeg noe org.nummer.

Dama som driver den heter visst Nina apollo (eller noe i den gaten) hun er også mystisk borte fra alle registre jeg har søkt i.

Videre er nettsiden noe av det mest uprofesjonelle jeg noen gang har sett, selv om hun har gjort noen krampeaktige forsøk på å løfte den de siste ukene.

For meg lukter dette svart omsetning lange veier og jeg hadde personlig utvist stor varsomhet på å handle varer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del er utrolig skeptisk til denne "butikken". Har sett de har begynt å annonsere på finn.no, men ingen av telefonnumrene er registerert i telefonkatalogen. Ei heller finner jeg noe org.nummer.

Dama som driver den heter visst Nina apollo (eller noe i den gaten) hun er også mystisk borte fra alle registre jeg har søkt i.

Videre er nettsiden noe av det mest uprofesjonelle jeg noen gang har sett, selv om hun har gjort noen krampeaktige forsøk på å løfte den de siste ukene.

For meg lukter dette svart omsetning lange veier og jeg hadde personlig utvist stor varsomhet på å handle varer her.

Heisann.

Det stemmer at vi annonserer på finn.no ja, det var slik vi begynte.

Butikken har kun vært åpen i tre uker, og det tar tid å få alt på plass.

Vi jobber nå denne uken med å få opp en nettbutikk på linje med andre nettbutikker.

Hva design hittil angår, så er jeg nok dessverre ingen web-designer nei, det må jeg ærlig innrømme. Men alle tips mottaes med stor takk :)

Synes dog det hadde vært bedre å spørre meg om disse tingene, fremfor å slenge med leppa i et forum som dette ;)

Org.nr er: 990453411 Med Erik Wiese som eier. Det er også en endring på gang der med tanke på hva virksomheten driver med.

Av dårlig erfaring ang kunder som ringer natt og dag, har jeg ikke oppgitt mitt personlige telefonnummer.

Nina Apollo er nok mystisk borte ja.. hehe.. men det er fordi jeg har sendt inn navneendring fra mitt tidligere navn.

Alt som ikke er registrert i noen registre har altså sin årsak i at dette er et helt nytt foretak.

Vi jobber også med å få åpnet salong om ikke så altfor lenge, men alt må taes i rette rekefølge, Rom ble tross alt ikke bygd på en dag ;)

Men når det er sagt, så har vi hatt mye bedre respons på veldig kort tid enn hva vi hadde forventet, derfor blir det litt som det er akkurat nå.

Dette er ikke svart handel. Betviler sterkt at noen kunne hatt så stor omsettning uten å måtte svare for seg på diverse kontorer. hehe ;)

Men altså, alt jobbes fortløpende med, og de som er tvilere skal nok etterhvert få ro i sjelden. :)

Skjønner godt at enkelte tviler, men når alt "er på stell", vil dere nok se at det er veldig lite som er humbug med dette. :)

Ønsker dere alle forøvrig lykke til med kommende begivenheter.

Mvh. Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Det stemmer at vi annonserer på finn.no ja, det var slik vi begynte.

Butikken har kun vært åpen i tre uker, og det tar tid å få alt på plass.

Vi jobber nå denne uken med å få opp en nettbutikk på linje med andre nettbutikker.

Hva design hittil angår, så er jeg nok dessverre ingen web-designer nei, det må jeg ærlig innrømme. Men alle tips mottaes med stor takk :)

Synes dog det hadde vært bedre å spørre meg om disse tingene, fremfor å slenge med leppa i et forum som dette ;)

Org.nr er: 990453411 Med Erik Wiese som eier. Det er også en endring på gang der med tanke på hva virksomheten driver med.

Av dårlig erfaring ang kunder som ringer natt og dag, har jeg ikke oppgitt mitt personlige telefonnummer.

Nina Apollo er nok mystisk borte ja.. hehe.. men det er fordi jeg har sendt inn navneendring fra mitt tidligere navn.

Alt som ikke er registrert i noen registre har altså sin årsak i at dette er et helt nytt foretak.

Vi jobber også med å få åpnet salong om ikke så altfor lenge, men alt må taes i rette rekefølge, Rom ble tross alt ikke bygd på en dag ;)

Men når det er sagt, så har vi hatt mye bedre respons på veldig kort tid enn hva vi hadde forventet, derfor blir det litt som det er akkurat nå.

Dette er ikke svart handel. Betviler sterkt at noen kunne hatt så stor omsettning uten å måtte svare for seg på diverse kontorer. hehe ;)

Men altså, alt jobbes fortløpende med, og de som er tvilere skal nok etterhvert få ro i sjelden. :)

Skjønner godt at enkelte tviler, men når alt "er på stell", vil dere nok se at det er veldig lite som er humbug med dette. :)

Ønsker dere alle forøvrig lykke til med kommende begivenheter.

Mvh. Nina

Nina,

Ha meg unnskyldt, men når du selv ærlig innrømmer at du ikke er webdesigner for så i neste øyeblikk si at jeg "slenger med leppa" når jeg sier at siden du har er uprofesjonell så forsterker dette ytterligere min mistanke. Det er visst ikke bare websiden som er uprofesjonell, men også driften bak det bærer preg av å være meget uprofesjonell. Det kan jo også nevnes at jeg er grafisk designer så jeg vet hva jeg snakker om vedr websiden din.

Når du sier at du hadde dårlige erfaringer med kunder som ringte natt og dag, burde du kanskje vurdere å få deg et bedriftsnummer istedet for å bruke ditt private telefonnummer?

Når du snakker om hvor stor omsetning du har med tanke på at du bare har drevet i følge deg selv noen få uker så reagerer jeg jo litt på det også. Dersom butikken går så strålende burde det jo absolutt være form for å ivestere i en webdesigner samt bedrifttelefon.

Forøvrig ser jeg at firmaet er registrert med feil næringskode, byggevarer?

Et velmenende råd, få orden på det formelle før du begynner å selge varer.

Som sagt, for meg vekker ditt foretak (eller rettere din mann sitt foretak?) minimalt med tillit, og inntrykket ble ikke forbedret av ditt innlegg her.

Lintin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina,

Ha meg unnskyldt, men når du selv ærlig innrømmer at du ikke er webdesigner for så i neste øyeblikk si at jeg "slenger med leppa" når jeg sier at siden du har er uprofesjonell så forsterker dette ytterligere min mistanke. Det er visst ikke bare websiden som er uprofesjonell, men også driften bak det bærer preg av å være meget uprofesjonell. Det kan jo også nevnes at jeg er grafisk designer så jeg vet hva jeg snakker om vedr websiden din.

Når du sier at du hadde dårlige erfaringer med kunder som ringte natt og dag, burde du kanskje vurdere å få deg et bedriftsnummer istedet for å bruke ditt private telefonnummer?

Når du snakker om hvor stor omsetning du har med tanke på at du bare har drevet i følge deg selv noen få uker så reagerer jeg jo litt på det også. Dersom butikken går så strålende burde det jo absolutt være form for å ivestere i en webdesigner samt bedrifttelefon.

Forøvrig ser jeg at firmaet er registrert med feil næringskode, byggevarer?

Et velmenende råd, få orden på det formelle før du begynner å selge varer.

Som sagt, for meg vekker ditt foretak (eller rettere din mann sitt foretak?) minimalt med tillit, og inntrykket ble ikke forbedret av ditt innlegg her.

Lintin

Som sagt, dette er helt i starten, og vi HAR investert i nettbutikk, men det tar tid å få opp.

Beklager min ordbruk om å slenge med leppa, det var feil av meg.

Det er registrert med feil næringskode ja, det er fordi det var det det skulle brukes til i utgangspunktet, men er nå som sagt under endring.

Alt er i grunnen under endring. Og som jeg sa så har ting skjedd en del raskere enn forventet, derfor kan det nok se veldig uproffesjonelt ut for øyeblikket.

Og nei, jeg er hverken web-designer, eller grafisk designer, det kan jeg nok ikke skryte på meg. Men det betyr ikke at jeg er useriøs.

Om bedriften står på meg eller min mann skulle vel i grunnen ha liten praktisk betydning for kundene sånn sett.

Og nok en gang, som sagt, grunnen er at jeg ikke hadde trodd ting skulle skje i den farten det har, derfor trodde jeg at jeg hadde god tid på å ordne alt formelt, men slik ble det altså ikke. Ang når jeg startet kan du jo bare sjekke på finn.no når den første annonsen ble lagt ut.

Jeg beklager på det sterkeste dersom du mener jeg ikke har livets rett som nettbutikk, men jeg gjør bare så godt jeg kan.

Mvh. Nina :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nok at du Lintin er ganske så hard mot Apollo. Nina forklarer jo fint de manglene som du snakker om. Ikke alle som kan være ekspert på å lage hjemmeside. Synes siden er helt grei jeg. Ønsker deg lykke til Nina.

Vurderte selv å kjøpe kjolefra Apollo, men tør ikke siden jeg ikek får prøvd den først. Har uansett nylig funnet drømmekjolen et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes nok at du Lintin er ganske så hard mot Apollo. Nina forklarer jo fint de manglene som du snakker om. Ikke alle som kan være ekspert på å lage hjemmeside. Synes siden er helt grei jeg. Ønsker deg lykke til Nina.

Vurderte selv å kjøpe kjolefra Apollo, men tør ikke siden jeg ikek får prøvd den først. Har uansett nylig funnet drømmekjolen et annet sted.

Takker så mye for støtten :) Det er dumt at man foreløpig ikke kan prøve kjolene ja.

Deler av innlegget er slettet i hht reglene.

Camilla (mod)

Endret av Camilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nok at du Lintin er ganske så hard mot Apollo. Nina forklarer jo fint de manglene som du snakker om. Ikke alle som kan være ekspert på å lage hjemmeside. Synes siden er helt grei jeg. Ønsker deg lykke til Nina.

Vurderte selv å kjøpe kjolefra Apollo, men tør ikke siden jeg ikek får prøvd den først. Har uansett nylig funnet drømmekjolen et annet sted.

Kan godt hende jeg er hard mot Apollo men min skepsis beror på langt mer enn en uprofesjonell webside.

* Man er lovpålagt å oppgi organisasjonsnummer, det finnes ikke hos Apollo

* Man er lovpålagt å operere innen for rett næringskode - Apollo operer med feil næringskode

* Jeg finner ikke firmaet i mva registeret, hvilket enten betyr lav omsetning eller at man snyter staten.

* Eier er ikke å finne i registre

* Bedriften opererer med hemmelig telefonnummer

* Bedriften bruker rettighetsbelagte bilder på sin webside uten tillatelse

* Annonsene på bl.a finn.no og Zett.no er ulovlig i henhold til markedsføringsloven og forbrukerombudets rettningslinjer, med tanke på bruk av "tilbud" og "veiledende priser".

* Angreretten hun gir er innskrenket iht Lov om angrerett

Listen er lang, og dette er bare noen av de tingene jeg irriterer meg over. Alt dette kunne lett vært unngått om man hadde brukt noen dager på forhånd og sette seg inn i hva som er lov hva som ikke er lov.

Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er bevisst, og kanskje hun rett og slett ikke vet bedre. Men for meg er det en dårlig unnskyldning. Alle bedriftseiere i dag får tilbud om gratis veiledning og opplæring og alle selvstendig næringsdrivende har et ansvar ovenfor forbukerene og myndighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende jeg er hard mot Apollo men min skepsis beror på langt mer enn en uprofesjonell webside.

* Man er lovpålagt å oppgi organisasjonsnummer, det finnes ikke hos Apollo

* Man er lovpålagt å operere innen for rett næringskode - Apollo operer med feil næringskode

* Jeg finner ikke firmaet i mva registeret, hvilket enten betyr lav omsetning eller at man snyter staten.

* Eier er ikke å finne i registre

* Bedriften opererer med hemmelig telefonnummer

* Bedriften bruker rettighetsbelagte bilder på sin webside uten tillatelse

* Annonsene på bl.a finn.no og Zett.no er ulovlig i henhold til markedsføringsloven og forbrukerombudets rettningslinjer, med tanke på bruk av "tilbud" og "veiledende priser".

* Angreretten hun gir er innskrenket iht Lov om angrerett

Listen er lang, og dette er bare noen av de tingene jeg irriterer meg over. Alt dette kunne lett vært unngått om man hadde brukt noen dager på forhånd og sette seg inn i hva som er lov hva som ikke er lov.

Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er bevisst, og kanskje hun rett og slett ikke vet bedre. Men for meg er det en dårlig unnskyldning. Alle bedriftseiere i dag får tilbud om gratis veiledning og opplæring og alle selvstendig næringsdrivende har et ansvar ovenfor forbukerene og myndighetene.

Som tidligere sagt så er alt dette ting som det jobbes fortløpende med.

Også dette med mva registrering osv.

Hvilke bilder bruker jeg som ikke er tillatt?

Tilbud brukes som introduksjonstilbud, det er da helt lov.

Veiledende priser er de prisene som kommer til å brukes når det åpnes salong.

Angrefristen er helt i tråd med hva alle de andre nettbutikken med samme type varer bruker. Kjøpsloven gjelder på alle våre varer.

PS. dette begynner å likne på offentlig uthenging, og jeg vil be deg om heller å kontakte meg personlig fremfor all denne synsingen om ting som jeg allerede har sagt flere ganger at jeg jobber med å få på plass, og at jeg ikke hadde trodd at ting skulle ta så av så raskt som det har gjort.

Jeg trodde ikke at jeg var dum eller gjorde noe ulovlig, jeg trodde bare at alt ville øke gradvis slik at jeg etterhvert kunne ta alle disse tingene.

Mvh. Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er enig i butikkeier. Ta dette med henne personlig eller gå videre med det dersom du mener det er noe galt. Jeg synes du tar helt av her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet og stenges. Vi tillater ikke reklame for eget foretak i forumet uten at det er avtalt med forumledelsen og opprettet en firmabruker.

Camilla (mod)

Endret av Camilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...