Gå til innhold

Kan du hjelpe meg med å finne denne dokka?


Rolf V

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har du noen gang kommet over denne dokka her før? Noen som vet hvor jeg evt. kan få tak i den?

Min mor hadde en slik en da hun var liten, men hun har mistet den, og jeg prøver å finne fatt i en ny en til henne.

post-17952-1189254232_thumb.jpg

post-17952-1189254240_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det en dukke med porselensansikt, ben og armen og så er resten av tøy?

Jeg har en slik men med mørkt hår og den trenger noe oppsussing i porselenet som sprekker, jeg har bare ikke funnet noen som gjør slikt. Dukka er veldig gammel men når den er laget er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser mer ut som en dukke fra 1950-tallet, og det er et tidlig plastmateriale, ikke porselen. Prøv å lete deg frem til leketøyssamlere eller tidsskrifter som omhandler antikviteter/samlerobjekter. Du kan også prøve å google "Anne-dukke" og se om du finner noe. (Jeg sier ikke det er en Anne-dukke, men det er i alle fall i samme gate.)

Se i nakken på dukken du har bilde av, så finner du en firmalogo. Det vil gi deg bedre info om hva slags dukke du skal ha tak i. Forøvrig vet jeg at det har vært avholdt en årlig dukke-/leketøysmesse i Oslo for gammelt leketøy. Godt mulig du kan finne et eksemplar der. Og ellers finnes det mange bøker om dukker, hvis du spør deg for. Folkemuseet har også leketøyssamlinger og kan kanskje gi deg mere info om hva slags dukkeprodusent/tidsepoke dukken til moren din stammer fra. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde å få tak i navnet produsenten, men det stod visst ikke på dokka. Om noen har en slik en og vet produsenten, så si ifra :rope:

Den er fra slutten av 50 tallet/begynnelsen av 60 tallet. Tror den opprinnelig ble kjøpt på "Steen og Strøm".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ser ut som en dukke jeg har. den har tilogmed de samme skoene. men jeg kan nok ikke hjelpe deg, for dene dukken fikk jeg av en nabo da jeg var liten. Aner ikke hvor hun fikk den fra, og hun er desverre, død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...