Gå til innhold

Har noen prøvd medisinen Lyrica?


Gjest tannlegeskrekk dama

Anbefalte innlegg

Gjest tannlegeskrekk dama

Sliter fryktelig med smerter (nevropatiske smerter) etter omfattende tannbehandling. Legen har skrevet ut tabletten Lyrica som skal hjelpe.

Har tatt den i 2 dager nå og merker ingen forskjell. Har noen av dere prøvd det og har dere merket noen bivirkninger?

:tristbla::tristbla::tristbla::tristbla::tristbla::tristbla::tristbla::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått på Lyrica, og den virket bra, men jeg måtte slutte på grunn av alvorlige bivirkninger.

Ikke så rart at du ikke merker noen virkning etter bare to dager, da det er et medikament som ikke virker ordentlig før etter noen ukers opptrapping og bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tannlegeskrekk dama
Jeg har gått på Lyrica, og den virket bra, men jeg måtte slutte på grunn av alvorlige bivirkninger.

Ikke så rart at du ikke merker noen virkning etter bare to dager, da det er et medikament som ikke virker ordentlig før etter noen ukers opptrapping og bruk.

Hvilke alvorlige bivirkninger da? Ble skeptisk jeg nå. Hvorfor fikk du disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tannlegeskrekk dama
Hvilke alvorlige bivirkninger da? Ble skeptisk jeg nå. Hvorfor fikk du disse?

En annen ting, hva fikk du istedenfor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk de for nevrologiske smerter. Bivirkningene jeg fikk var stor vektøkning, kolikksmerter og inkontinens, men alt gav seg med en gang jeg sluttet på medisinen.

Fikk ingen erstatning for Lyrica når jeg sluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tannlegeskrekk dama
Jeg fikk de for nevrologiske smerter. Bivirkningene jeg fikk var stor vektøkning, kolikksmerter og inkontinens, men alt gav seg med en gang jeg sluttet på medisinen.

Fikk ingen erstatning for Lyrica når jeg sluttet.

Tusen takk for svar. Bare to spørsmål til før jeg skal slutte å mase på deg. Ble du smertefri etterpå siden du brukte mere medisin? Og hvor lenge gikk du på de? Legen min sa at Lyrica ville hjelpe med en gang, det var derfor jeg lurte på hvorfor jeg ikke kjente noe. Har startet opp med 75mg x 2 og håper jeg kan holde meg der. Skal gi dette en sjanse. Det aller beste er jo at man klarer seg uten medisin i det hele tatt. Det med vektøkningen er det jeg frykter, for jeg vil ikke gå opp i vekt. Nå er jeg endelig kommet i en vekt jeg stortrives med så dette er en ting jeg ikke vil skal være en bivirkning for meg. Tok det lang tid før du gikk opp da, og hvor mange kilo? Uff som jeg spør :sjenert:

Håper du er kvitt dine smerter og plager og at du har et godt liv nå, det fortjener vi alle :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg er ikke smertefri nå.

Gikk på Lyrica i ca 6 uker. Merket virkning etter ca. 3 uker, tror jeg. Bivirkningene begynte vel litt før det og ble bare verre og verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tannlegeskrekk dama
Nei, jeg er ikke smertefri nå.

Gikk på Lyrica i ca 6 uker. Merket virkning etter ca. 3 uker, tror jeg. Bivirkningene begynte vel litt før det og ble bare verre og verre.

Stakkars deg da, har du veldig vondt eller er det en smerte du kan leve med? Hvor har du vondt? Er du sykmeldt eller klarer du hverdagen bra?

Jeg har fått beskjed fra tannlegen og legen at jeg vil bli helt frisk, nervene må heles først. Har du fått beskjed om dette også? De mente alt fra en måned til ett år, men at jeg vil bli bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg da, har du veldig vondt eller er det en smerte du kan leve med? Hvor har du vondt? Er du sykmeldt eller klarer du hverdagen bra?

Jeg har fått beskjed fra tannlegen og legen at jeg vil bli helt frisk, nervene må heles først. Har du fått beskjed om dette også? De mente alt fra en måned til ett år, men at jeg vil bli bra.

Nei, jeg vil aldri bli bra, og jeg klarer verken jobb eller helt hverdagslige ting. Men jeg trodde denne tråden handlet om Lyrica og ikke min sykehistorie? ;)

Vil du vite mer får du sende meg en personlig melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest fortvilet

Bare lurer ,,, har fått lyrica nå pga smerter i magen , men har bivirkninger som kolillik smerter , svimmelhet og agerasjon. er det flere som har denne erfaringen med dette medikamentet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk selv på det i 2 år. Slet veldig med sviktene hukommelse, ekstremt tørst, stor vektøkning, søvnvansker ++. Er veldig glad jeg har sluttet. Det er som en over her skrev slik at du må trappe opp over tid i samarbeid med lege for å oppnå ønskelig effekt. Det at legen din har sagt at de skal virke med en gang tyder jo på at h*n ikke kan nok opp medikamentet. Tror jeg ville hørt med noen andre innen helsesektoren med litt kompetanse. Lykke til med smertene, håper du blir helt god! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde Lyrica for noen år siden pga store ryggsmerter. Funket ikke så godt, og jeg sluttet pga de voldsomme bivirkningene jeg fikk. Var skikkelig svimmel (drev og ramlet hele tiden), kvalm, ble amper og aggresiv, store magesmerter......

Fikk nobligan istedet, som hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...