Gå til innhold

Hvor er din livmor nå?


Gjest Rognebær

Anbefalte innlegg

Gjest Rognebær

Jeg lå i dag tidlig og kjente på livmoren min. Og plutselig, etter å ha ligget litt inne i magen en stund, har den poppet ut og ligger nå veldig langt ut mot huden - og tydelig helt opp til navlen!

Er nå 18+2 ifølge mine egne beregninger. Jeg har lest i div. bøker, blader og på nett at livmoren skal nå omtrent halvveis opp til navlen nå, og at den først når til navlen i uke 22 omtrent? Stemmer det? Eller er det store variasjoner her, som på alle andre områder? Ble bare plutselig nysgjerrig på om jeg på ultralyd på tirsdag får flyttet terminen 1 mnd frem, eller får vite at det er minst to bøtteknotter! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min livmor var nesten opp til navlen på samme tidspunkt i forrige svangerskap (og i dette, men nå vokser den kanskje litt raskere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at livmoren når navlen i rundt uke 20, og at navlen vil flate ut omtrent da. Vet ikke om dette er riktig altså.

Jeg kjenner også livmoren høyt opp, et par cm fra navlen og jeg er 17+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at livmoren når navlen i rundt uke 20, og at navlen vil flate ut omtrent da.

Skal navlen flate ut? :klø: *løfter opp gensern for å studere navlen min* Hmm. Min ser helt ut som vanlig. Men det kjennes som om livmoren går opp til noen cm over navlen. Jeg tror jeg leste at den skulle det også, jeg er 21+3 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16+3 i dag, og livmoren når nesten opp til navlen (noen cm under kanskje). Og navlen er blitt flatere ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke livmoren, men det er nok fordi jeg er førstegans-gravid og er bare i uke 17. Jordmora lurte fælt på om jeg hadde trent mye fordi jeg hadde så muskler i magen at hun ikke trodde jeg fant livmoren.(jeg har ikke trent mage nei)

Kjenner den kanskje etterhvert.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver febrilsk å finne livmoren, men det er lite å finne... Ble bekymret jeg nå, håper alt er i orden... Skal til jordmor i morgen, så da finner jeg vel ut av det da!

Endret av Brudulja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Høres ut som om vi er helt normale alle sammen. Det var bra.

Til alle som ikke finner livmoren sin: Jeg har prøvd å skrive en beskrivelse i dagboken min, i tilfelle du får lyst til å gå på livmorjakt. ;) Den ligger på siste side nå, det er vel s. 18 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

oi!.... min livmor er ca 6 cm over navelen og jeg er 26+1 i dag.

kanskje det er slik fordi jeg ikke er så veldig høy...(er bare 165)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livmora mi er nå ganske langt overfor navelen, og jeg er bare 19+1 ifølge menstermin (20+2 i følge ul termin). Jeg er også bare 1,65 høy og ganske kort i livet. Det vil vel ha en del å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...