Gå til innhold

enkle, gode smoothies uten melkeprodukter?


aline

Anbefalte innlegg

hei

jeg har smoothieblender, og intensjoner om å finne noe som er godt men også sunt, og har skjønt at smoothies er bra?

men, det jeg har sett hittil av tips og oppskrifter inneholder ofte melkeprodukter, yoghurt etc og det tåler jeg ikke.

er det noen av dere som har oppskrift og ideer til enkle, gode og sunne smoothies som kan brukes istedenfor snop og for å få i seg frukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Ta deg en tur til Bagel and Juice og snikles oppskriftene der ;) Jeg liker smoothies best uten yoghurt.

Min favoritt er Iron Man: appelsinjuice, frosne jordbær og banan. Pluss isbiter

Med appelsinjuice som base kan du variere med alt mulig rart. Mango, kiwi, frosne bringebær etc etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.... må kjøpe appelsinjuice, jordbær (om jeg får tak i) og banan!! og kiwi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

banan og ulike frosne bær. feks. jordbær, rips, solbær, blåbær.

Det blir veldig godt, og bananen er så søt i seg selv at man ikke trenger tilsette mer sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kanskje du kan erstatte melk med feks rismelk? Smaker ikke akkurat det samme, men. I Canada hadde de i hvert fall mange "veganer"-smoothies med ris- eller soyamelk.

Har ellers lagd smoothies med "bare" vann og juice i tillegg til bær, feks av banan, jordbær og appelsinjuice. Skal drikken egentlig ha mye yoghurt kan du bruke mye banan for å få tykk konsistens, eller noe sitrusfrukt for å få syrligere smak.

Et tips er ellers å lage isbiter av kaffe for å få kaffesmak(koffein i drikken. Og bruke sirup (lønnesirup? eller sånne med smak, feks) for å få søtsmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På frukt.no er det masse oppskrifter, samme på art of taste. Og på matoppskrift.no

Søk bare på smoothi i søkefeltet så kommer det opp masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så finnes det en hel rekke lekkre bøker om dette, de har helt sikkert noen på biblioteket ditt også :)

Har i alle fall mange her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke får tak i friske jordbær, så har rema 1000 billige frossne bær.

Jeg liker bringebær bedre enn jordbær og uten melkeprodukter hadde jeg valgt:

Appelsinjuice

Bringebær (frossen)

1 banan

Kiwi (må puttes i til slutt og ikke kjøres lenge)

Hiv gjerne oppi litt mango også.

Det er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...