Gå til innhold

Ho runka meg foran de i klassen.


Gjest Sportyy

Anbefalte innlegg

Jeg trodde det var overgrep viss ho hadde sex og jeg sa nei, ho runka og eg synes de i klassen min er verst, men jeg har ei helsesøster på skolen som er grei å prate med jeg tror jeg prater med ho hvis jeg skal prate med noen. Takk for at dere svarte. Jeg har ikke lyst å bli uvenn med ho jenta, men det er sant at ho er litt spesiell og ikkje redd for mye.

 

Snakk med helsesøster! Alle former for seksuell tvang er overgrep, penetrasjon trenger ikke å være en del av det. Hun jenta bør du holde deg unna, selv om du synes hun virker snill ellers. Det hun gjorde, ville hun ikke gjort hvis hun var en ok person. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta på 23 som jeg like og jeg var ute ppå shopping en dag og vi koste oss, men når me skulle ta bussen hjem og satt å venta så satt det noen fra klassen min der som liker å plage meg. Ho jeg like begynte å ta meg ned i buksa og sa ho ville runke meg, men jeg sa nei for de i klassen satt å så på. Ho sa det gjør ikke noe det er bare deilig når noen ser på. Jeg ville ikke og dytta ho vekk og då blei ho sur og sa jeg var hardhent. Ho ronka meg likevel selv om ejg sa nei. Det var deilig å alt det der men de dummingene sat der. Di i klassen min lo og spurte om jeg kosa meg, så tok de opp mobilene og filmet det. Nå er jeg redd for at alle i klassen skal få vite det jeg vil ikke på skolen i morgen og har vondt i magen :( Jeg er ikke sur på ho jeg liker for ho er så snill ellers. Ikke vil jeg si det til noen for jeg vil ikke at noen skal vite det. Er det ok at jeg er sur på henne og sier at det er hennes feil hvis de mobber meg nå eler komme r jeg til å miste henne? Jeg vil ikke det. Sorry skrivefeil jeg er bare så trøtt.

Du er klar over at hun har voldtatt deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser tydelig at damer bagatelliserer overgrep mot gutter. Hadde vært et jævla hylekor om dette var ei jente som hadde blitt utsatt for noe lignende. SKREMMENDE!😢

Anonymous poster hash: 7e43c...575

Har du i det hele tatt tatt deg bryet med å lese tråden? Absolutt alle mener at det er et overgrep! Så hva du klager for, skjønner jeg ikke.

Anonymous poster hash: 6d5f9...b86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen damer med hodet dems på rett plass runker noen offentlig i et klasserom...



Anonymous poster hash: d886a...66b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at hun har voldtatt deg?

Å runke er ikke voldtekt

Anonymous poster hash: d886a...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Å runke er ikke voldtekt

Anonymous poster hash: d886a...66b

 

 

Ok..

 

Så om noen tar et balltre ut og inn av deg, så er det ikke voldteket - om det er mot din vilje?

Anonymous poster hash: 47558...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er klar over at hun har voldtatt deg?

Han har slettet seg så du får nok ikke noe svar fra ham.

Anonymous poster hash: 7b30a...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å runke er ikke voldtekt

Anonymous poster hash: d886a...66b

Jo å utføre enhver seksuell handling med en person uten samtykke er voldtekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo å utføre enhver seksuell handling med en person uten samtykke er voldtekt

Når det er å runke en gutt når man er en jente så er det jo bare deilig for gutten, jeg som mann. Om noen hadde runket meg så hadde jeg ikke akkurat anmeldt dama...

 

Hvorfor skal det være et lovbrudd og bli tilfredsstilt?

Anonymous poster hash: d886a...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er å runke en gutt når man er en jente så er det jo bare deilig for gutten, jeg som mann. Om noen hadde runket meg så hadde jeg ikke akkurat anmeldt dama...

Hvorfor skal det være et lovbrudd og bli tilfredsstilt?

Anonymous poster hash: d886a...66b

Er du morsom?! Man spøker ikke om overgrep..

Anonymous poster hash: 7e43c...575

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når det er å runke en gutt når man er en jente så er det jo bare deilig for gutten, jeg som mann. Om noen hadde runket meg så hadde jeg ikke akkurat anmeldt dama...

 

Hvorfor skal det være et lovbrudd og bli tilfredsstilt?

Anonymous poster hash: d886a...66b

 

Er en forskjell på om det er frivillig eller ufrivillig. 

Anonymous poster hash: 9bd8a...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du morsom?! Man spøker ikke om overgrep..

Anonymous poster hash: 7e43c...575

Nei det gjør man ikke, dette er ikke et overgrep

Anonymous poster hash: d886a...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo å utføre enhver seksuell handling med en person uten samtykke er voldtekt

 

Enhver seksuell handling (mot noens vilje) er ikke nødvendigvis definert som voldtekt i juridisk forstand. I straffeloven skiller man, såvidt jeg vet, mellom "seksuelt krenkende adferd", "seksuell handling" og "seksuell omgang", hvor bare sistnevnte er å regne som voldtekt. Voldtekt omfatter alle såkalte "samleielignende forhold", som oralsex og ulike former for penetrering (v. bruk av fingre, penis eller en gjenstand), men også ufrivillig masturbasjon av en "viss intensitet". Runking faller inn under dette.

 

En såkalt seksuell handling kan dreie seg om beføling av kjønnsorganer eller bryster. Å ta på noens kjønnsorgan er dermed ikke nødvendigvis voldtekt, selv om det er mot personens vilje. Men et overgrep er det uansett.

 

Sånn som jeg forstår det (jeg er ingen jurist), har Ts blitt utsatt for noe som likestilles med voldtekt, men det som er ekstra graverende her, er jo at dette er gjort i påsyn av andre. Som attpåtil filmet overgrepet. De som så på og filmet er medskyldige her. Det er ulovlig å bevitne et overgrep uten å gripe inn / kontakte politiet. Det er mulig de ikke helt forsto at det var et overgrep som skjedde (spørs hvor langt unna de sto og hva de fikk med seg av Ts' forsøk på å stoppe handlingen), men det er uansett ulovlig å filme noe slikt, for deretter å muligens distribuere filmen videre. Det i seg selv er veldig alvorlig, og Ts burde egentlig anmeldt alle sammen. 

 

Jeg registrerer at noen i tråden mener at det ikke er voldtekt fordi Ts fysisk kunne (burde?) klart å komme seg unna, og det er riktig at straffeloven nevner tvang, trusler eller bruk av vold. Men sannheten er at mange i slike situasjoner reagerer med å fryse. Dette er velkjent. Man blir så redd/ydmyket at man ikke klarer å gjøre fysisk motstand. Kroppen går inn i en slags overlevelsesmodus. Trusler og vold er ikke alltid klart definerte handlinger, men ofte noe som må tolkes i lys av kontekst / tidligere erfaringer. En kvinne/mann som har opplevd (voldelige) overgrep av f.eks. ektefellen, kan i nye situasjoner reagere med å fryse, fordi situasjonen oppleves som truende i kraft av ting de har opplevd tidligere. Det vil likefullt kunne defineres som en voldtekt.

 

Ts opplevde det tilleggstraumet at flere var vitne til det som skjedde og filmet det (jeg begriper ikke hva de har tenkt). Det i seg selv kan oppleves som såpass nedverdigende og truende, at jeg personlig godt kan tenke meg at dette kan falle inn under straffelovens definisjon av trusler/tvang, og at runkingen defineres som voldtekt uten at direkte trusler eller bruk av konkret tvang har vært inne i bildet.

 

Kjære Ts, hva du enn velger å gjøre, så ønsker jeg deg alt godt. 

Anonymous poster hash: 9866d...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det er å runke en gutt når man er en jente så er det jo bare deilig for gutten, jeg som mann. Om noen hadde runket meg så hadde jeg ikke akkurat anmeldt dama...

Hvorfor skal det være et lovbrudd og bli tilfredsstilt?

Anonymous poster hash: d886a...66b

Jamen les tråden. Ts ville ikke at hun skulle gjøre det. Og set var foran en haug andre folk. Hva du liker og ikke er irrelevant for saken. Dette handler om ts opplevelse av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er som alle (de fleste) andre sier, overgrep. De som mener noe annet mangler noe i hodet sitt. Snakk med en skolepsykolog eller helsesøsteren på skolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er som alle (de fleste) andre sier, overgrep. De som mener noe annet mangler noe i hodet sitt. Snakk med en skolepsykolog eller helsesøsteren på skolen.

mangler noe i hodet? Må ikke personen være over 16 for at det skal være overgrep ?

Anonymous poster hash: d886a...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mangler noe i hodet? Må ikke personen være over 16 for at det skal være overgrep ?

Anonymous poster hash: d886a...66b

Hun er jo 23..

Anonymous poster hash: 49d1b...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg glemt av at ts er vekke. Han slettet seg for noen dager siden, håper han anmelder det

Anonymous poster hash: d886a...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...