Gå til innhold

Smerte"helvete", og ingen legetime å få - fortvilet :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan være prolaps i nakken, da har kiropraktor lite å få gjort.

Anonymous poster hash: 6fadd...85e

De kan i hvertfall undersøke og henvise videre.

Anonymous poster hash: 77e95...343

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I løpet av helgen har jeg fått intense smerter i begge skuldre, og nakke. Alt gjør vondt, og jeg kan tydelig kjenne at noe er galt i den ene skulderen, det er som om noe har "hoppet av". Legevakten i Oslo tar meg ikke i mot, for det er ikke snakk om liv og helse, og fastlegen har ikke time før torsdag.

Sitter på jobb og prøver å gjøre noe nyttig, men det er altså så vondt :'(

Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 9f0b6...709

Siden NÅR tar ikke legevakten noen imot?!

Anonymous poster hash: b9e12...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring rundt og hør om du kan få en time hos en manuellterapeut på dagen, du trenger ikke henvisning og ringer du en offentlig manuellterapeut så blir det ikke dyrt. En lege kan ikke gjøre annet enn å gi smertestillende og henvise. Har du prøvd to ibux og en paracet? Leger spør alltid om man har prøvd ibux og paracet.

Anonymous poster hash: 4bb29...a25

Ja, lurt å gå til en kvakksalver.

Anonymous poster hash: b9e12...ea9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lurt å gå til en kvakksalver.

Anonymous poster hash: b9e12...ea9

En manuellterapeut er da ikke en kvakksalver. Det er en fysioterapeut med videreutdanning. De utreder og behandler muskel og skjelett sykdommer. De kan også henvise til røntgen/CT/MR og sykemelde en viss tid om nødvendig.

Anonymous poster hash: eb963...e78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Det er bare tull at du ikke kan benytte legevakt dersom du faktisk har så sterke smerter og fastlegen er utilgjengelig. Bare å møte opp!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå ble det privatpraktiserende. Var ikke interessert i å risikere å måtte sitte i timesvis på legevakten. Legevakten i oslo kan nemlig være riktig så utrivelig.

Så, fikk beskjed om at jeg har en prolaps i nakken, i tillegg til betennelse i skuldrene. Skjønner ikke hvordan alt dette har oppstått.

Takk for alle råd iallefall :-)

Anonymous poster hash: 4ddf9...cc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen kan sette diagnosen prolaps uten at det er tatt ct/mr, det kan mistenkes men ikke påvises uten røntgen.

Anonymous poster hash: 136b2...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan sette diagnosen prolaps uten at det er tatt ct/mr, det kan mistenkes men ikke påvises uten røntgen.

Anonymous poster hash: 136b2...532

Jeg har blitt fotografert i dag, så det er ingen tvil. Ellers takk. Det er kostbart å gå til privatpraktiserende, men de fikser alt på rappen.

Anonymous poster hash: 4ddf9...cc6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå ble det privatpraktiserende. Var ikke interessert i å risikere å måtte sitte i timesvis på legevakten. Legevakten i oslo kan nemlig være riktig så utrivelig.

Så, fikk beskjed om at jeg har en prolaps i nakken, i tillegg til betennelse i skuldrene. Skjønner ikke hvordan alt dette har oppstått.

Takk for alle råd iallefall :-)

Anonymous poster hash: 4ddf9...cc6

Uffda! God bedring!

Anonymous poster hash: 2ef2d...39b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt fotografert i dag, så det er ingen tvil. Ellers takk. Det er kostbart å gå til privatpraktiserende, men de fikser alt på rappen.

Anonymous poster hash: 4ddf9...cc6

Bra du fikk sjekket det! God bedring!

Anonymous poster hash: 6fadd...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at du ble sykmeldt også? Ta med sykemeldingen og vis den til legen. Og evt send inn en klage til Helfo (?) om legekontoret som ikke ga deg krisetime på dagen.

Har aldri opplevd å bli behandlet så dårlig på mitt legesenter.



Anonymous poster hash: eb0aa...c27
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dere!

Ja, fikk en tidagers sykemelding. Liker ikke være sykemeldt, men det får så være. Forsøker så godt jeg å slappe av slik at det blir bedre :-)

Jeg burde kanskje klage? Dog mitt lille naive hode vil tenke at "jaja, da hadde de ingen ledige timer, da" :/

Anonymous poster hash: 4ddf9...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

Spurte du i det hele tatt legevakta om hjelp? Jeg har fått time på legevakta om kvelden fordi jeg slo hånda mi ned i grus og is i et fall, spørsmålet var om jeg måtte sy det. Fikk da time tre timer senere. Riktignok ikke i Oslo, men legevakta har plikt til å hjelpe!

Da er det vel ikke akutt nok... Men virker som du har fått skuldra ut av ledd? Da kan du jo ringe legen og forklare det... Har ikke legen telefontid så du kan ringe legen direkte, uten å nødvendigvis ringe resepsjonen først?

Du har full rett til, og mulighet til, å bruke egenmelding selv om du ikke har lyst. Jeg bruker egenmelding hvis jeg har hatt epilepsi-anfall, eller hvis jeg er så forferdelig forkjøla at jeg vet at jeg kan smitte andre. Selvsagt også hvis jeg er sengeliggende med feber, men du bør ikke ha så høy terskel på når du skal bruke egenmelding.

Hvis du er vant til å få time hos legen på dagen eller dagen etter så er du ikke ofte hos legen? Eller så

er du stadig vekk akutt syk? Noen ganger må man være tålmodige, selv om det er fryktelig vanskelig!

Hadde hun hatt skulderen utav ledd så hadde hun ikke klart å gå på jobb eller sitte og skrive på PC. Det skal jeg love deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...