Gå til innhold

Pollenallergi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man teste seg for pollenallergi året rundt? Har hatt symptomene hver vår i flere år, men aldri sjekket meg. Begynner å bli på tide å få det undersøkt, kunne tenkt meg å slippe denne langvarige "forkjølelsen" hver vår. Lurer også på om man virkelig får lengre tid på eksamen som student når man har pollenallergi?



Anonymous poster hash: 01186...678
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan man teste seg for pollenallergi året rundt? Har hatt symptomene hver vår i flere år, men aldri sjekket meg. Begynner å bli på tide å få det undersøkt, kunne tenkt meg å slippe denne langvarige "forkjølelsen" hver vår. Lurer også på om man virkelig får lengre tid på eksamen som student når man har pollenallergi? Anonymous poster hash: 01186...678 [/

i]

Du kan teste året rundt, ja. Men du må ha vært uten allergitabletter og andre allergimedisiner noen sier 3 dager andre sier 14 dager før blodprøve blir tatt.

Alle får 1 time ekstra når de har legeerklæring og har levert den inn og fått den godkjent i forkant, noe som må gjøres i god tid før eksamen.

Du kan kjøpe annergitabletter reseptfritt på apotek og prøve om det hjelper. Men ikke begynn på de kort tid før eksamen. Du vet ikke hvordan kroppen din reagerer på allergimedisiner før du har prøvd. (Noen blir trøtte, som en bivirkning.)

Anonymous poster hash: b6a1d...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen kan du ta når som helst på året, men 72 timer uten inntak av antihistaminer ved prikktest.

Ekstra tid på eksamen varierer utfra hva slags skole du går på og hvor lang eksamen er. Gjelder bare skriftlig, og normalt får man fra 30-60 min ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :) Da skal jeg få testet meg i løpet av sommeren.



Anonymous poster hash: 01186...678
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...